Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako tällaista suhdetta mielestäsi jatkaa?

Vierailija
04.08.2015 |

Olen seurustellut miesystäväni kanssa pian kaksi vuotta. Minulla on yksi 7-vuotias lapsi, joka asuu kanssani puolet viikosta. Mies ja lapsi tulevat hyvin toimeen. 

Suhteen alkupuolella, noin puolen vuoden seurustelun jälkeen mies alkoi puhua yhteenmuuttamisesta ja vihjaili naimisiinmenosta jossain vaiheessa yms. Sanoin haluavani asua yhdessä ja muuta, mutta en ihan vielä, halusin antaa suhteelle aikaa kehittyä, eikä lapsenkaan takia ole mielestäni hyvä kiirehtiä liikaa.

Nyt puolisentoista vuotta myöhemmin olen ottanut puheeksi yhteenmuuttamisen, sillä olisin näin kahden vuoden jälkeen valmis laittamaan yhteisen asunnon edes hakuun (asumme kumpikin vuokralla, ja tarkoitus olisi jatkaa vuokralla asumista ainakin vielä muutamia vuosia). Mies on kuitenkin suhtautunut aiheeseen välttelevästi, ja vaihtanut pian puheenaihetta. En ole viitsinyt jankata asiasta, mutta siitä on jäänyt kuitenkin ikävä tunne, ajatus siitä että mies on tullut toisiin ajatuksiin minuun sitoutumisen suhteen.

Meillä ei ole oikeastaan mitään yhteisiä tulevaisuudensuunnitelmia, yhteenmuutto taitaa edelleen olla kaukainen asia, eikä mies edes tiedä vielä haluaako koskaan lapsia. Minulla taas alkaa ikä tulla pikkuhiljaa sen suhteen vastaan. Tulee sellainen olo, että suhteemme on ihan kuin jonkinlaista teiniseurustelua, jossa nähdään pari kolme kertaa viikossa, eikä suunnitella tulevaa sen kummemmin.

Olen miettinyt jo suhteen lopettamistakin, ja otin eron puheeksikin miehen kanssa. Hän kuitenkin oli ehdottomasti sitä vastaan, sanoi rakastavansa ja haluavansa juuri minut eikä ketään muuta. Haluaisin uskoa sen, mutta miksi sitten esimerkiksi yhteinen asunto tuntuu olevan ongelma? Se, ettei mies innostu ajatuksesta tuntuu minusta torjunnalta. Etenkin kun alussa hän oli se, joka siitä aktiivisesti puhui.

Voiko tällaisella suhteella olla tulevaisuutta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suhde, jossa asutaan erikseen toimii usein paremmin kuin suhde, jossa asutaan yhdessä. Suhde ei arkipäiväisty. Ideaalitilanne siis. Elän noin itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti, mitä itse haluat.

Ja sano miehelle, että haluisit keskustella tästä aiheesta. Kysyisin silloin, että mitä mies haluaa tai mitä on se, mitä hän yhteenmuutossa ei halua. Mikä häntä mietityttää siinä, jos muuttaisitte yhteen.

Tietysti jos mies ei halua keskustella niin sitten jäljelle jää sen miettiminen, mitä itse oikein haluaa.

Vierailija
4/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:39"]Kuata elämästäni, ettei olisi sama mies. Osoittautui narsistiksi (diagnoosi). Pelasi kanssani saadakseen varmasti 'koukkuun'. Lopulta tunteeni kuolivat ja jätin miehen.

Miehesi haluaa muuttaa kanssasi yhteen, mutta ei pitänyt siitä, että tyrmäsit ajatuksen aiemmin. Nyt kostaa sitten aiheuttamalla sinulle epävarmuutta. Välttelee aihetta tietoisesti jottet tietäisi missä mennään. Koska asia askarruttaa sinua onnistuu päämäärässään. Pitää sinua löysässä hirressä. Sinuna punnitsisin suhteen laatua, luottamuksen syvyyttä, miehen aitoutta. En halua neuvoa suoraan jättämään, mutta jos olisin sinä, niin tekisin. Erityisesti koska mukana kuviossa on lapsesi. Minulla ei onneksi ollut.
[/quote]
En väheksy sinua mutts kun kerrpit äijäsi paljastuneen narsistiksi niin en voinut jatkaa. Narsistit voivat saada paskaa aikaisekses, mutta ikävä ihminen voi olla olematta narsisti.
Narsisteja on vähemmän kuin skitsofreenikkoja ja sukupolijakaumakin on lähes sama.
Narsisille puolison vaihtaminen on kuin paidan vaihtamista, vanhaan kukaan ei saa koskea.
Suunilleen puolissa erotapauksissa toinen on narsisti. Jos näitä palstoja uskoo, narsisimi on jossain määrin perinnöllistä ja puolet erolapsista on narsistien lapsia, en koskaan hyväksyisi että lapseni ottaisi eroperheen lapsen puolisokseen.
Kahdelta puolelta narsimia suvussa synnyttää narsisteja.
Ei minä hermostun kun joku heittää narsistikortin, aikaisemmin olin jopa saattamassa alkuun Narsistienuhrit ry:tä mutta ensi tapaamisella lipesin pois.

Vierailija
5/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:36"]No mieti, mitä itse haluat.

Ja sano miehelle, että haluisit keskustella tästä aiheesta. Kysyisin silloin, että mitä mies haluaa tai mitä on se, mitä hän yhteenmuutossa ei halua. Mikä häntä mietityttää siinä, jos muuttaisitte yhteen.

Tietysti jos mies ei halua keskustella niin sitten jäljelle jää sen miettiminen, mitä itse oikein haluaa.
[/quote]

Haluaisin, että suhde etenisi jotenkin. Että meillä olisi jotain yhteisiä suunnitelmia ja tavoitteita, joita kohti pyrimme yhdessä. Yhteisiä haaveita.

Miestä taitaa ahdistaa yhteenmuutossa lapseni. Tavallaan hän on valmis hyväksymään koko paketin, mutta sitten toisaalta ei sitten ilmeisesti kuitenkaan. Ero ei kuitenkaan ole hänelle vaihtoehto. Mutta ehkä tällainen epämääräinen suhde ei myöskään minulle.

Ap

Vierailija
6/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin heti otsikosta, että tässä on kyseessä tuollainen löyhä suhde. Tai suhteen tapainen. Jos haluat sellaisen parisuhteen, johon sitoudutaan tosissaan, niin sitten olisi parempi hakea toisenlaista miestä. Mutta voi olla vaikea löytää.

Vierailija
7/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aiempiin kommentteihin vastaus: mies ei yritä lytätä/arvostella minua tai nostaa itseään mitenkään ylöspäin/jalustalle. Ei siis ole millään tavalla narsistinen mielestäni, vaan oikein mukava ja rauhallinen ihminen. Ei vaan taida kyetä sitoutumaan minuun.

Ap

Vierailija
8/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin omasta elämästäni, ettei olisi sama mies. Osoittautui narsistiksi (diagnoosi). Pelasi kanssani saadakseen varmasti 'koukkuun'. Lopulta tunteeni kuolivat ja jätin miehen.

Miehesi haluaa muuttaa kanssasi yhteen, mutta ei pitänyt siitä, että tyrmäsit ajatuksen aiemmin. Nyt kostaa sitten aiheuttamalla sinulle epävarmuutta. Välttelee aihetta tietoisesti jottet tietäisi missä mennään. Koska asia askarruttaa sinua onnistuu päämäärässään. Pitää sinua löysässä hirressä. Sinuna punnitsisin suhteen laatua, luottamuksen syvyyttä, miehen aitoutta. En halua neuvoa suoraan jättämään, mutta jos olisin sinä, niin tekisin. Erityisesti koska mukana kuviossa on lapsesi. Minulla ei onneksi ollut.

Vierailija
9/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rehellinen sua kohtaan. Lapsi pelissä, mieti tarkkaan!

Vierailija
10/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, että mies on muuttanut mielensä tai jotenkin epäröi sitoutua minuun. Taitaa olla tyypillinen mies, joka ei uskalla lopettaa suhdetta ennen kuin parempaa on tiedossa, vaikka tietää ettei tule sitoutumaan suhteeseen :( 

ap

Vierailija
11/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan vastasit itse itsellesi mun mielestä. Suhde ei ole sitä mitä haluaisit ja enempi saa olosi tuntumaan siltä kuin painostaisit tai ahdistelisit miestäsi.

Vierailija
12/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:50"]

Tuntuu siltä, että mies on muuttanut mielensä tai jotenkin epäröi sitoutua minuun. Taitaa olla tyypillinen mies, joka ei uskalla lopettaa suhdetta ennen kuin parempaa on tiedossa, vaikka tietää ettei tule sitoutumaan suhteeseen :( 

ap

[/quote]

Hän haluaa sinun tuntevan juuri noin. Ei mies epäröi, hän vedättää sinua. Mieti kohtaamisianne tältä kantilta seuraava viikko, tarkkaile miehen käytöstä. Huomauttaako hän sivulauseissa puutteistasi, tuo vaivihkaa omaa erinomaisuuttaan esille. Jos niin: mies yrittää musertaa itsetuntosi. Hyvä ystäväni sanoi minulle, että suhteen alkuhuuman aikaan ei kuulu epävarmuus. Hän oli oikeassa. Alkuhuumaa kestää helposti 2-3 vuotta. Jos hän ensin ehdottaa muuttoa ja sitten ei suostukaan siihen kun sinä sitä ehdotat, niin jos hän ei pelaa kanssasi niin on vähintäänkin hyvin ailahteleva tunteissaan eikä tiedä mitä haluaa, yhtenä päivänä yhtä, toisena toista. Molemmissa tapauksissa unohtaisin miehen.

Vierailija
13/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanlainen tilanne. Ei tunnu enää ollenkaan hyvältä tämä suhde ja olo on kaikesta epävarma

Vierailija
14/14 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen tilanne kuin aloittajalla. Tuntuu pahalta, että miesystäväni on aluksi ollut se innokas osapuoli, joka jopa mietti sormusten hintoja ja uteli ohimennen mieltymyksiäni. Nyt ei ole puhettakaan mistään sellaisesta, saati että haettaisiin yhteistä asuntoa, vaikka mukamas ollaan kovin sitoutuneita toisiimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi