Miten menee verotus?
Olen siis tällä hetkellä työttömänä, mutta olen käynyt leikkaamassa nurmikkoja eri puolilla kaupunkia useilla eri ihmisillä. Minulla ei ole toiminimeä, eikä mitään muutakaan.
Ilmoitanko ko. tulot sivutuloina, ja paljonko veroprosentti silloin on?
Kommentit (19)
Onhan työnantajasi maksaneet sivukulut? Heidän pitäisi myös pidättää verot sivutulo% mukaan.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:33"]Onhan työnantajasi maksaneet sivukulut? Heidän pitäisi myös pidättää verot sivutulo% mukaan.
[/quote]
Ei ole työnantajaa, vaan teen ihan itse.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:33"]Onhan työnantajasi maksaneet sivukulut? Heidän pitäisi myös pidättää verot sivutulo% mukaan.
[/quote]
Ei ole työnantajaa, vaan teen ihan itse.
[/quote]
Ne ruohonleikkuun tilaajat ovat työnantajiasi.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:33"]Onhan työnantajasi maksaneet sivukulut? Heidän pitäisi myös pidättää verot sivutulo% mukaan. [/quote] Ei ole työnantajaa, vaan teen ihan itse.
[/quote]
Oletko antanut asiakkaille kuitin? Kuitti on pakollinen jos myyt työtäsi 'itsenäisenä' Kuitin pitää sisältää esim. Y-tunnuksesi ja alvin- määrä. Asiakkaasi voivat laillisella kuitilla vähentää ruohonleikkuusi omasta verotuksessaan kotitalousvähennyksessä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:33"]Onhan työnantajasi maksaneet sivukulut? Heidän pitäisi myös pidättää verot sivutulo% mukaan. [/quote] Ei ole työnantajaa, vaan teen ihan itse.
[/quote]
Oletko antanut asiakkaille kuitin? Kuitti on pakollinen jos myyt työtäsi 'itsenäisenä' Kuitin pitää sisältää esim. Y-tunnuksesi ja alvin- määrä. Asiakkaasi voivat laillisella kuitilla vähentää ruohonleikkuusi omasta verotuksessaan kotitalousvähennyksessä.
[/quote]
Pitäisi siis olla joku toiminimi?
Mielestäni ei tarvita toiminimeä,jos tulot jäävät pieniksi.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:46"]
[/quote]
Höpö höpö! Älä opeta toista rikolliseksi. Isot herrat saa tehdä verosuunnittelua, mutta ruohonleikkaajalta pimeätyö on RIKOS!
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:46"]
[/quote]
Höpö höpö! Älä opeta toista rikolliseksi. Isot herrat saa tehdä verosuunnittelua, mutta ruohonleikkaajalta pimeätyö on RIKOS!
[/quote]
En tarkoittanut sitä, vaan toiminimeä ei tarvitse perustaa, jos tulot jää alle alv -rajan eli 8000e. Voit mielestäni laittaa sivutuloina.
Kuka maksaa vakuutusmaksut ja eläke- tms. maksut, jos ei nuo maksajat sitä maksa eikä ap? Ei kukaan muukaan voi ottaa rahaa vastaan siten, että maksaa siitä vain tuloveron, mutta kukaan ei maksa ns. sivukuluja.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:12"]Kuka maksaa vakuutusmaksut ja eläke- tms. maksut, jos ei nuo maksajat sitä maksa eikä ap? Ei kukaan muukaan voi ottaa rahaa vastaan siten, että maksaa siitä vain tuloveron, mutta kukaan ei maksa ns. sivukuluja.
[/quote]
Miksei ap voisi maksa niitä tuosta 15 eurosta?
Kannattaa ottaa maksu hautalana ja unohtaa kaikki kuitit ja ilmoitukset verottajalle. Noilla pikkutuloilla kun ostat itsellesi ruokaa tai vaatetta, niin maksat arvonlisäveroa ja se riittäköön sinun osaltasi tässä kohtaa.
Asioiden laillinen hoitaminen on tehty Suomessa niin vitun vaikeaksi, että ne jotka oikeasti yrittävät noita työnantajavelvoitteita hoitaa, raastavat hiuksensa päästä. Lisäksi sinulla pitäisi olla jotain tositetta esittää työttömyyskassalle näistä tuloistasi, että osaisivat laskea päivärahasi oikein.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:12"]Kuka maksaa vakuutusmaksut ja eläke- tms. maksut, jos ei nuo maksajat sitä maksa eikä ap? Ei kukaan muukaan voi ottaa rahaa vastaan siten, että maksaa siitä vain tuloveron, mutta kukaan ei maksa ns. sivukuluja. [/quote] Miksei ap voisi maksa niitä tuosta 15 eurosta?
[/quote]
Jos ei tiedä, mikä verokortti käyttöön, niin tuskin osaa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:28"]
Kannattaa ottaa maksu hautalana ja unohtaa kaikki kuitit ja ilmoitukset verottajalle. Noilla pikkutuloilla kun ostat itsellesi ruokaa tai vaatetta, niin maksat arvonlisäveroa ja se riittäköön sinun osaltasi tässä kohtaa.
Asioiden laillinen hoitaminen on tehty Suomessa niin vitun vaikeaksi, että ne jotka oikeasti yrittävät noita työnantajavelvoitteita hoitaa, raastavat hiuksensa päästä. Lisäksi sinulla pitäisi olla jotain tositetta esittää työttömyyskassalle näistä tuloistasi, että osaisivat laskea päivärahasi oikein.
[/quote]
Ja samalla pitää toivoa, ettei satu mitään tai ettei riko "työnantajan" koneita.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:12"]Kuka maksaa vakuutusmaksut ja eläke- tms. maksut, jos ei nuo maksajat sitä maksa eikä ap? Ei kukaan muukaan voi ottaa rahaa vastaan siten, että maksaa siitä vain tuloveron, mutta kukaan ei maksa ns. sivukuluja. [/quote] Miksei ap voisi maksa niitä tuosta 15 eurosta?
[/quote]
Jos ei tiedä, mikä verokortti käyttöön, niin tuskin osaa.
[/quote]
Et kyllä tunnu sinäkään näistä asioista mitään tietävän.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:24"]
Olen siis tällä hetkellä työttömänä, mutta olen käynyt leikkaamassa nurmikkoja eri puolilla kaupunkia useilla eri ihmisillä. Minulla ei ole toiminimeä, eikä mitään muutakaan. Ilmoitanko ko. tulot sivutuloina, ja paljonko veroprosentti silloin on?
[/quote]
Muista myös että jos keräät pulloja niin saatu pullonpalautusraha on veronalaista tuloa. Muista säilyttää pullonpalautuskuitti 10 vuotta.
Tee pimeesti niin ei tarvitse huolehtia verotuksesta.
Tietääkö joku?