Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se rakastaminen oikeastaan on?

Vierailija
03.08.2015 |

Karsea totuus paljastui..meillä on miehen kanssa avioliittokriisi ja mietittiin eilen onko me avioliiton aikana edes rakastettu oikeasti toisiamme?
Liitossa oltu 15 vuotta. Sitä ennen seurusteltiin, mutta erottiin ja palattiin uudestaan yhteen.
Seurusteluvaiheessa se varmasti oli rakkautta, mutta kaikki muuttui ja mies oli paljon pois kotoa. Petin miestäni ja erosimme. Kolmen vuoden päästä palattiin yhteen ja mentiin nopeaa naimisiin ja perustettiin perhe. Mun biologinenkello soi tossa vaiheessa ja oli pakonomainen tarve saada lapsia. Mies oli tuttu ja turvallinen.

Nyt ainakin tunteet ovat hautautuneet jonnekkin.. mies on edelleen tuttu ja turvallinen, seksiä on, mutta tunteita siinä ei ole mukana, jos olemme erillämme niin en minä ikävää tunne. Välillämme on kireä ilmapiiri.
Mies on sanonut, että ei voi luottaa minuun. Ilmeisesti tuo pettäminen silloin vaivaa vieläkin. Olen herkästi ihastuvaa sorttia ja olen ihastunut useasti avioliiton aikana. Voiko ihastua, jos rakastaa toista?
Tunteet on todella sekaiset ja tuntuu, että onko elänyt 15 vuotta ihmisen kanssa, jota ei oikeasti edes rakasta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä, että olette olleet yhdessä "koska kaikki muutkin on", kuuntele sisintäsi ja toimi sen mukaan. 

Vaikeita nämä asiat aina ovat, mutta jos tämä on vaivannut sinua pidempään, niin kyllä sinun kannattaa tehdä omat johtopäätöksesi. Sille on aina syynsä, jos jokin asia painaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain itserakkautta on olemassa, ei muuta.

Vierailija
4/10 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsit aikoinaan pettääneesi miestäsi. Se ei ainakaan sitä kaipaamaasi rakkautta ole. Itse en kykenisi enää koskaan rakastamaan sellaista ihmistä joka on pettänyt ja sitä myöten loukannut toista ihmistä pahimmalla mahdollisella tavalla.

Vierailija
5/10 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus lukenut rakkaudesta seuraavan määritelmän, jonka luulen olevan totta: rakkaus kunnioittaa toista, tahtoo toiselle pelkkää hyvää, ja antaa toiselle täyden vapauden.

Käänteisesti: rakkaus ei kontrolloi ja vaadi, ei halua kostaa tai vahingoittaa, ja katsoo toista ihmistä arvostavasti.

Vierailija
6/10 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä keski-ikään keksinyt, mitä se rakkaus on. Suhtaudun aina säälivästi heitä kohtaan, jotka rakkaudesta puhuvat.

Vierailija
7/10 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä olette, voiko ihastua muihin, jos toista rakastaa?
Tiesin, että miehelläni on ollut suhde liiton aikana. Sitä en tiedä, kuinka pitkälle ovat menneet, mutta sielunkaveri oli miehen mukaan. Ap

Vierailija
8/10 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ihmiset että rakkaus on eräänlainen kokonaisuus erilaisia asioita. Ei pelkästään sitä seksuaalista tunnetta ja ruusunpunaisia ajatuksia..

Vierailija
9/10 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteita voi olla kahtakim henkilöä kohti. Rakkaus kunnioittaa eikä halua satuttaa. Rakastaminen ei ole pelkkää tunnetta, se on myös valintaa. 

Minulle rakastaminen tarkoittaa sitä, että kunnajattelen miestäni, niin rinnassa tuntuu sellainen lämpö. Tai jos tapaan hänet eron jälkeen, niin on tosi mukava nähdä. Tai haluan olla hänessä kiinni, tuntea ihon iholla (yleensä inhoan toisen ihmisen kosketusta).

vielä sielunkaveruudesta: olen ihmetellyt, että kaikki varatut pettäjät puhuvat sielunkumppanuudetsa, mutta kenenkään sinkun en ole kuullut käyttävän kenestäkään samaa termia. 

Vierailija
10/10 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihastua mutta se menee ohi. Rakkaus on välittämistä, halua tehdä toiselle hyvän olon, silittää hänet uneen, halua viettää yhteistä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi