Mistä johtuu, että hormoonit eivät nouse, vaikka olen todennäköisesti raskaana?
Eli oireet on ja menkat myöhässä pari viikkoa, mutta apteekin testillä puhdas nega. Olen saanut vuoden aikana jo 2 keskenmenoa. Ensimmäisessä keskenmenossa oli sama juttu alkuun.
Kommentit (7)
Yritin googlettaa aiheesta, mutta en löytänyt mitään tietoa.
ap
Kyllä hormoonit raskaudessa nousevat ihan sen raskauden vuoksi, ei minkään syömisen tähden.
Kyseessä voi olla kemiallinen tai kohdunulkoinen raskaus. Kyllä sun nyt jo pitäisi saada plussa testiin, jos hedelmöittyminen on tapahtunut 4 viikkoa sitten.
sitten menisin terveyskeskukseen vielä veritestiin.
HCG:n määrä muistaakseni tuplaantui päivittäin ja jos ei HCG nouse, niin se on kyllä merkki nimenomaan epänormaalista raskaudesta. Minulla se merkitsi tuulimunaa.
Munasolu hedelmöittyy ja alkaa jakautua samalla kun kulkeutuu kohtuun ja kiinnittyy sen seinämään. Istukka kehittyy, samoin sikiöpussi joka täyttyy lapsivedellä ja kohtu kasvaa. Raskaushormonia (hCG) muodostuu ja raskaustesti näyttää positiivista. Normaalit raskausoireet ilmenevät (rintojen arkuus, pahoinvointi, väsymys jne.) mutta sikiötä ei muodostu lainkaan. Raskaus on hedelmöittymishetkestä tuomittu eikä mikään hoito tai lääke auta.
http://metku.net/~pesu/tuulimuna.php
Itselläni näytti plussan vasta kun menkat oli kolme viikkoa myöhässä. Kolme viikkoa lasketun ajan jälkeen vasta vauvakin syntyi.