Hei te 'vanhemmat' äidit! Mietittekö koskaan minkä ikäinen lapsesi on
kun sinä olet 60? Minä nimittäin mietin. Olen 42 kun tämä lapseni syntyy, ja kauhukseni tajusin että mähän täytän 60 kun lapseni on vasta 18. Tuleekohan musta koskaan mummoa hänen lapsilleen, tai siis jaksanko olla apuna ja tukena sillon enää.. Olenkohan enää edes hengissä? Joutuuko hän hoitamaan vanhaa äitiään ja pieniä lapsiaan yhtä aikaa?
Onkohan nää raskaushormonit jotka saa mut miettimään tälläisiä.. Miettiikö muut?
Kommentit (49)
Kiitos :) Kaikkea hassua tulee mietittyä. Siunaushan tämä vauva tälläiselle vanhalle kyllä on!
AP
Ei tuollaista kannata miettiä. Ihminen voi kuolla milloin vaan, tiedän ihmisiä joiden vanhemmat olivat nuoria hänet saadessaan, mutta menehtyneet sitten kuitenkin aikaisin. Ja toisaalta, jos sinä ap elät satavuotiaaksi, ehdit oikein hyvin olla mummona lapsenlapsille. Älä murehdi turhia, nauti raskaudesta.
Kun täytän 60, tyttäreni täyttää 42. N55
Mieheni isä täytti 60, kun mieheni oli 15. Nykyään hän on 82, ja ehtinyt olemaan varsin hyvä vaari. Ei mikään vaipanvaihtajatyyppi, mutta sydämellinen omalla tavallaan. Ikävä kyllä kaikki lastemme isovanhemmat eivät ehtineet lapsiamme näkemään, mutta tämä heistä kirkkaasti vanhin ehti.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:07"]
Kun täytän 60, tyttäreni täyttää 42. N55
[/quote]
Meillä sama - siis äitini 60 kun minä 42.
t. ap
Kun täytän 60v, lapseni täyttävät samana vuonna 28 ja 30v
Kun täytän 60v, poikani on 39v (ja toinen poika 37v).
Älä turhaan stressaa tuollaisesta, nauti nyt tulevasta vauvasta.
Kun täytän 60, lapseni ovat 30, 28 ja 20.
Hei! Muistan kun yläasteella mulla oli kaveri, jolla oli vanhat vanhemmat. He olivat juuri 60-65 vuotiaita, kun me olimme vasta 15. Tällä kaverilla onkin kymmenen sisarusta, ja itse on nuorin. Ovat jehovan todistajia, se selittänee suuren lapsi määrän?
Mutta kuitenkin, hänen vanhempansa olivat tosi mummon ja papan näköisiä (todella ikäistään vanhemman näköisiä), mutta hyvin virkeitä ja reippaita kuitenkin.
Kun minä täytän 60, ovat lapseni 40- ja 38-vuotiaita.
Minä olin 23v, kun äitini täytti 60v. Jos et vain päästä itseäsi ns mummoutumaan ja "rupsahtamaan" niin varmasti ehdit olla virkeä ja aktiivinen mummo lapsenlapsillesi (jos tyttäresi ei odota lapsen saantia ihan yhtä kauaa). Esimerkiksi omasta äidistäni ei ikinä uskoisi että hän on jo yli 60v.
Miksi joitakin vastauksia alapeukutetaan?!
No oma äitini oli 21v kun sai minut ja hänen isänsä oli 20v kun sai äidin. Eli olen nyt 30v, minulla on pieniä lapsia ja hoidan tällä hetkellä isovanhempiani...
Minusta on itsekästä tehdä lapsia yli 40-vuotiaana. Itselläni oli vanha äiti ja niinpä päädyinkin vaihtamaan hälle vaippoja kun olin itse 20-vuotias...
Äitini täyttää tänä vuonna 60 v., minä täytän 21 v. Kyllä, hän kerkesi olla mukana esikoisemme synnytyksessä ja leikkasi napanuorankin :) Seuraavaa lasta tässä odotellaan joten eiköhän äiti tapaa hänetkin.
Jäitä hattuun ap, mun äiti ainakin jaksaa touhuta lastenlastensa kanssa vaikka mitä! Ikä ja terveys eivät aina kulje käsi kädessä, nuorikin mummo voi olla huonokuntoinen ja päinvastoin.
Kun täytän 60v, niin lapseni ovat silloin 35v, 33v ja 31v. Äitini täyttäessä tuon saman, niin itse olin 38v, tai samana vuonna täytin myöhemmin 39v.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:22"]
Minusta on itsekästä tehdä lapsia yli 40-vuotiaana. Itselläni oli vanha äiti ja niinpä päädyinkin vaihtamaan hälle vaippoja kun olin itse 20-vuotias...
[/quote]
Olisko parempi, että olisit jäänyt syntymättä?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:22"]
[/quote]
Minkä ikäisenä äitisi sinut sai?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:23"]
Äitini täyttää tänä vuonna 60 v., minä täytän 21 v. Kyllä, hän kerkesi olla mukana esikoisemme synnytyksessä ja leikkasi napanuorankin :) Seuraavaa lasta tässä odotellaan joten eiköhän äiti tapaa hänetkin. Jäitä hattuun ap, mun äiti ainakin jaksaa touhuta lastenlastensa kanssa vaikka mitä! Ikä ja terveys eivät aina kulje käsi kädessä, nuorikin mummo voi olla huonokuntoinen ja päinvastoin.
[/quote]
Kuusikymppiset mummot vaan eivät yleensä ehdi kovin paljon olla lapsenlapsiensa kanssa, kun ovat työelämässä...
Älä mieti tollaisia vaan nauti. Et voi koskaan tietää milloin kuolet, joten tollanen murehteminen ei auta mitään vaan saa surulliseksi. Onnea vauvasta! :)