Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä aikuinen sisäkissa, koiranpentu mahdoton ajatus?

Vierailija
02.08.2015 |

Meillä siis 5v. leikattu sisäkissa. Ei ole paljon koiria nähnyt, mutta esim. Ystävän aikuista isoa koiraa pelästyi todella, vaikka näki vaan ikkunan takaa. Meillä haaveena koira ja otettaisiin se ihan pentuna. Miten kissa reagoi pentukoiraan, jos ei muuten ole tottunut koiriin? Kokemuksia? Monilla onnistunut, mutta yleensä kissat olleet jo ennestään jonkin verran koirien kanssa tekemisissä... Pentu nyt on kumminkin aina pentu...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hyvä lähteä siitä, että varmistat kissalle korkeita paikkoja, jonne pääsee karkuun ja olemaan rauhassa. Tutustuminen eri huoneiden läpi hajun avulla. Kun tuoksuun on totuttu, niin sitten voit antaa kohdata, kuitenkin niin että kissalla on pakomahdollisuus. Muistat myös huomioida kissaasi paljon, ettei koe tulleensa syrjäytetyksi/hylätyksi. Meille tuli aikuinen koira taloon ja hyvin meni, tietty meillä kissa oli jo aikaisemmassa kodissaan tottunut koiriin. Ruoka on hyvä positiivisen mielokuvan luoja :-)

Vierailija
2/5 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan sitä aluksi pelottaa, mutta uskon, että tottuu. Älkää ottako mopsia tai muuta röhisevää koiraa, se pelottaa monesti kissoja vielä enemmän. Pidemmän päälle suurin osa kissoista alistaa kyllä koiran, tai ainakin pistää sen pysymään etäällä. Ja joskus voi tulla kovinkin läheisiksi. Mulla 2kissaa, ja ystävien koirien käydessä ovat uteliaita, mutta tasaua tulee jos koira menee liian lähelle. Liian innokkaat koirat on myös saaneet tuntea kissan pelon kuonossaan:D
Mun mielestä ne ei kuitenkaan kynsi, kun ei ole verta näkynyt vaikka olisi kovastikin turpaan tullut.

En huolehtisi turhia. Pyytäisin jonkun pienen koiran rauhallisen koiran kylään, ja katsoisin miten siihen suhtautuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja tuo korkeiden paikkojen järjestäminen kissoille on ehdoton! Saa sieltä tutkia rauhassa tulijaa.

Vierailija
4/5 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :) tuota minäkin olen kuullut, että kissa kyllä sitten ns. alistaa ja tekee itsestään ylemmän koiraan nähden ja koira tottelee. Kaverilla olisi rauhallinen kissoihin tottunut vanha pieni villakoira... Voisikohan sen kanssa totutella jotenkin?

Vierailija
5/5 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi villakoirahan ois mahtava harjoituskappale. Järjestä korkea paikka kissalle, mihin se on tottunut menemään, ja tuokaa tuo koira sisään ilman että kiinnitätte tilanteeseen huomiota. Jos juoksee sängyn alle, antaa olla, kyllä se uteliaisuuttaan sieltä tulee. Jos huutaa ja sähisee selkä köyryssä, kannattaa ehkä kokeilla noita oven takaa tottumista ym. Feliwayta voi ostaa, sen pitäisi rauhoittaa. En kyllä huomannut meillä mitään vaikutusta. Mun kissojen kanssa käytös on ihan koirakohtaista. Joskus nukutaan samassa sängyssä, joskus tulee välittömästi turpaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi