Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menevätkö yksinkertaiset ja lahjattomat lähihoitajiksi?

Vierailija
02.08.2015 |

Kun siellä on varma työpaikka.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan normaaliälyiseen hyvin arvosanoin ylioppilaaksi valmistunut ja sen jälkeen kaksi ammattia hankkinut. En mennyt vaan pyrin lähihoitajaksi opiskelemaan. Pääsin toisella ytityksellä. Kaikki un eivät tietenkään pääse, kun on paljon hakijoita. Nyt olen valmistunut ja voin kertoa, että opiskelu oli vaativampaa kuin kaikissa edellisissä yhteensä. Meidän oppilaitoksemme on kyllä maineessa juuri tasokkaan ja vaativan opetuksen ansiosta. Halusin lähihoitajaksi, koska haluan tehdä töitä kehitysvammaisten parissa. Olenkin jo saanut määräaikaisen ohjaajan paikan. Siellä ei pestä pyllyjä, vaikka ei sekään yhtenä osana työtä haittaisi.

Vierailija
22/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähihoitaja ja alkuvuoden hakenut töitä vakituista tai pitkää määräaikaista täysillä tunneilla ja niitä ei ole. Muutama oli ja niihin hakijoita 50-80 ja 1-2 valittiin. Kyllä siihen päätä ja motivaatiota tarvittiin että vakipaikan sai. Huomenna alkaa työt. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:36"]Voisiko joku, joka on lähihoitajan työssä kertoa tarkkaan, mitä työviikkoon kuuluu?
Selviäisi sekin tietämättömille, miten raskasta työ voi olla. Kerro myös, miten koulutuksessa saa niihin tehtäviin valmiutta ja miten käytäntö auttaa....
[/quote]

Vastaan, vaikka en enää lh:n hommissa olekaan eikä työnkuvani vastannut sitä ilmeisen "perinteistä" kuvaa lähihoitajan työstä (tarkoittaen nyt työskentelyä vanhainkodissa/päiväkodissa).

Työpaikkana siis pelastuslaitos, tunteja per työvuoro 12 tai 24. Päivästä riippuen joko ns. kuskin tai hoitajan töitä, riippuen työparista. Kuskina luonnollisesti vastuussa auton kuljettamisesta mutta myös mittausten tekemisestä yms. Hoitajana ollessa tehtävinä potilaan muu tutkiminen, kirjaaminen, erilaiset hoitotoimenpiteet, raportointi jne. Molemmissa työtehtävissä toki päällekäisyyksiä, yhdessä tekemistä ja niin edelleen, hommat siis autossa jakautuivat hyvin tasapuolisesti ja työparin kanssa hyvin pitkälti kahdestaan sovittiin työnjaosta.

Tehtävät olivat hyvin laidasta laitaan: osa "vain" siirtokuljetuksia, osa "oikeita" hälytystehtäviä hoitolaitosten ulkopuolella. Kentällä tuli kyllä vastaan milloin mitäkin ja potilaita kaikista ikäluokista, kaiken kuntoisia jne. Koskaan ei voinut tietää mitä tuleman pitää kun töihin tuli ja kyllä tuohon 12 tai 24 tuntiin paljon kaikkea mahtui, mutta joskus oli onneksi hiljaisempaa. Vaikka ei sillä että silloinkaan olisi ihan turhanpanttina koko aikaa tarvinnut olla, kyllä niitä asemapalvelushommia, auton kunnossapitoa yms. aina riitti.
T: 13

Vierailija
24/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:45"]Olen ihan normaaliälyiseen hyvin arvosanoin ylioppilaaksi valmistunut ja sen jälkeen kaksi ammattia hankkinut. En mennyt vaan pyrin lähihoitajaksi opiskelemaan. Pääsin toisella ytityksellä. Kaikki un eivät tietenkään pääse, kun on paljon hakijoita. Nyt olen valmistunut ja voin kertoa, että opiskelu oli vaativampaa kuin kaikissa edellisissä yhteensä. Meidän oppilaitoksemme on kyllä maineessa juuri tasokkaan ja vaativan opetuksen ansiosta. Halusin lähihoitajaksi, koska haluan tehdä töitä kehitysvammaisten parissa. Olenkin jo saanut määräaikaisen ohjaajan paikan. Siellä ei pestä pyllyjä, vaikka ei sekään yhtenä osana työtä haittaisi.
[/quote]

Tulipa paljon virheitä, kun nopeasti kirjoitan. Lisään vielä, että paikkoja oppilaitoksissa on tietty määrä ja hakijoita moninkertaisesti. Miten joku voi kuvitella, että kuka tahansa pääsee sisään?

Vierailija
25/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen, kyllä ja myös mamut lähäröidään. 

-sairaanhoitaja

Vierailija
26/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli sekatyöntekijöitä, nykyään ne on lähihoitajia.

Vierailija
27/28 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä pääseekö ihan kaikki kuitenkaan. Olen huomannut,etteivät aina pääse sellaiset,joilla on mahdollisuutta jollakin muulla alalla. Kyllähän sen jo huomaa testeistä,että tietynlaista "yksinkertaisuutta" haetaan. 

Vierailija
28/28 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Olen lähäri ja melko kyllästynyt näihin lh/wt lynkkauksiin.
Olenko yksinkertainen? Mielestäni työni- ja työskentelyni on melko monipuolista, älyä, hyvää päättelykykyä ja kylmäpäisyyttä vaativaa.
Olenko lahjaton? Mielestäni en, koen, että minulta löytyy lahjoja, joita alalla vaaditaan. Olen esim. suorittanut LOVE-tentin jokaisen osion. Olen myös sosiaalisesti lahjakas. Olen myöskin ahkera (lähäreitä kun aina haukutaan laiskoiksi siiderivalaiksi). Välillä olen äärirajoilla yli 24 tunnin mittaiseksi venyneen työvuoron jäljiltä. Ja kyllä, pitkän vuoron jälkeen omistan aikani lapselleni ja miehelleni. Ja kyllä, teen myös kotitöitä.
Ja ei, minulla ei ole 24h vuoron jälkeen kolmea vapaapäivää, sillä teen töitä kahdessa, välillä kolmessa eri paikassa.

Terv. Lh/eh joka työskentelee hoitotason akuuttiautossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme