Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menevätkö yksinkertaiset ja lahjattomat lähihoitajiksi?

Vierailija
02.08.2015 |

Kun siellä on varma työpaikka.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
2/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että kyllä, kun työpaikkani opiskelijoita katson. Mutta löytyy sieltä fiksujakin tyyppejä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:17"]Kun siellä on varma työpaikka.
[/quote]onko kaikki työttömät siis fiksuja? Mielenkiintoinen ajatus

Vierailija
4/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työpaikka on varma kertoo kai fiksuudesta ettei mene nollasopimusaloille, apurahatutkijaksi tms missä perheen elanto epävarmaa...

Vierailija
5/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko lahjattomuuteen vaan ennemminkin motivaationpuutteeseen

Vierailija
6/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostamme lähihoitajia todella paljon. Emme arvosta yhteiskunnan vapaamatkustajia. Emme arvosta muiden työtä ja koulutusta mollaavia.

Perhe: Ins./ekonomi/.yht.maisteri /lääkäriopiskelija.

Vierailija
7/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:24"]En usko lahjattomuuteen vaan ennemminkin motivaationpuutteeseen
[/quote] mä taas näen motivaatiota jos ihminen työttömäksi jäätyään vaihtaa alaa, opiskelee 2.5 vuotta ja sitten hoitaa vuorossaan kotihoidossa 14 asiakasta illassa. Pidä sinä motivaatiosi!

Vierailija
8/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä hemmetin lh-viha kumpuaa tällä palstalla? Työni kotihoidossa ei todellakaan ole mitään vähä-älyisten tai yksinkertaisen ihmisen työtä. Lopettakaa! Me hoidetaan teidän lapset ja vanhemmat.

T. Lh joka ylpeä ammatistaan.

Vierailija
9/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuispuolella on paljon alun perin korkeakoulutettujakin. Useimmilla vähintään toisen asteen tutkinto ainakin. 

Työttömyys on kohdannut ja alanvaihto pakon edessä sektorille, jossa varmasti on töitä. 

Mutta nuorisopuolelle ensimmäisenä koulutuksena päätyy varmasti sitä vähän "huonompaa kastia" suurimmaksi osaksi. 

Vierailija
10/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sosionomina on todettava, että kyllä. Työkavereina olleet lh:t ovat pääsääntöisesti olleet kateellisia siitä, että saan 100 e enemmän palkkaa ja olen korkeammin koulutettu. Asioista ei uskalleta päättää itse, puukotetaan selkään, valitetaan töistä ym

paskaa. Rasittavia työkavereina. Varsinkin nuoret lh:t, jotka marisevat kaikesta.

Vierailija
11/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi porukka vasta kirjavaa on!
Mutta,jokaiseen ammatti ryhmään mahtuu hyvin erilaisia ja eri motivaatioin varustettuja henkilöitä.Ei voi sanoa lähihoitajien poikkeavan erityisesti.
T.Sairaanhoitaja

Vierailija
12/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa kuin joku tuolla aiemmin, että mistä tämä lähihoitajaviha kumpuaa?

Okei, koulutukseen pääsee nykyään suhteellisen helposti, koska työpaikkoja on paljon joten väkeä kannattaa kouluttaa. Omina opiskeluaikoinani kuitenkin koulutuksen mittaan moni alalle sopimaton karsiutui pois. Siispä vaikka kouluun olisi päässytkin kuka vaan "lahjaton ja yksinkertainen", ei se valmistumista taannut.

Sitä paitsi ei lähihoitajanakaan kuka tahansa pärjää vaikka tämä yleinen suhtautuminen täällä tuntuu olevankin. Enää en lähihoitajana työskentele mutta edelleen ylpeä olen ko. koulutuksestani!
T: alunperin lh, nykyisin eh

Vierailija
13/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen muutaman lähihoitajan, jotka ovat käyneet menestyksekkäästi lukion ja monta vuotta yliopistoakin, mutta sitten vaan kerta kaikkiaan elämä ja opiskelu on lässähtänyt motivaation puutteeseen. Muutama vuosi on pyöritty ihmetellen, kuka kustantaa elämän kun ei ole mitään saanut opiskeltua loppuun asti eikä töitä löydy eikä edes halua tehdä. Sitten on päädytty lähihoitajakoulutukseen. Alkujaan siis älli olisi riittänyt mihin vain, mutta ei sitten olekaan saanut pidettyä itseään kurissa.

Vierailija
14/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka yksinkerrtainen ja lahjaton itse mahdat olla, kun joudut moista pohtimaan.

Viisaat eivät jää kotiin makaamaan yhteiskunnan elätettäviksi.

Vierailija
15/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:29"]Mistä tämä hemmetin lh-viha kumpuaa tällä palstalla? Työni kotihoidossa ei todellakaan ole mitään vähä-älyisten tai yksinkertaisen ihmisen työtä. Lopettakaa! Me hoidetaan teidän lapset ja vanhemmat.

T. Lh joka ylpeä ammatistaan.
[/quote]

Olen sairaalassa päihdeosastolla työskentelevä lähihoitaja enkä todellakaan tunne itseäni tyhmäksi. Mielestäni teen arvokasta työtä ihmisten hyvinvoinnin eteen ja työ on vastuullista. Raskastakin välillä vuorotyön takia mutta pidän työstäni ja meillä on hyvä henki. Kaikki eivät voi olla lääkäreitä tai lakimiehiä, myös hoitajia tarvitaan sekä myös esim.siivoojia.

Vierailija
16/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan todella paljon lähihoitajia. Mutta täytyy sanoa, että kyllä siihen porukkaan mahtuu myös niitä, jotka ovat "pakosta" opiskelleet ja se näkyy. Nykyisin pääsee lähihoitajaopintoihin lähes kuka vaan. Ihan sama kiinnostaako tai onko kykenevä. Tämä ikävä kyllä näkyy. Olen itse rekrytointititehtävissä sairaanhoitoalalla.

Vierailija
17/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän työstäni, vaikka se kuluttavaa onkin. Onneksi myös kaikki työkaverini ovat mukavia, ja osastolla on hyvä ilmapiiri. Ja en koe olevani typerä kun teen tätä työtä, satun vain pitämään siitä.
t. lh

Vierailija
18/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku, joka on lähihoitajan työssä kertoa tarkkaan, mitä työviikkoon kuuluu?
Selviäisi sekin tietämättömille, miten raskasta työ voi olla. Kerro myös, miten koulutuksessa saa niihin tehtäviin valmiutta ja miten käytäntö auttaa....

Vierailija
19/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo osittain. Toisaalta sinne hakeutuu myös paljon 40-60-vuotiait naisia, jotka suorittaneet maisterin tai jopa tohtorin tutkinnon huonosti työllistäviltä akateemisilta aloilta ja halauvat varman työpaikan. Heillä ei ole enää tarvetta päteä ja miettiä onko joku ammatti wt vai pitääkö saada koulutus sen takia ettei kukaan voi hankkia tyhmäksi. 

Vierailija
20/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt noin ole. Ennen lähärikoulutukseen pääsyä pitää läpäistä tiukat testit. Testeissä on osioita, joissa testataan matemaattisia asioita ja psyykkisiä asioita noin ihan esimerkkeinä. Ellei läpäise testejä, ei ole toivoakaan päästä lähärikoulutukseen. En siis lähäriksi noin vain mennä. En tajua, mistä tuollainen ajatus on tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi