Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nimilaput vaatteisiin päiväkotia varten

28.09.2006 |

Täältä varmaan löytyy paremmin kokemusta kuin tuolta vauva-puolelta. Elikkäs neiti olis aloittamassa reilun kuukauden kuluttua päiväkodissa ja vaatteet olisi varmaan syytä nimikoida ennen sitä.

Vinkkejä, miten olette nimikoineet? Muistan nähneeni joskus vuosia sitten jollain lapsella sellaisia kirjailtuja nimilappuja, jotka ommeltiin vaatteisiin kiinni. Vieläköhän niitä saisi jostain tilattua tai jotain vastaavia? Tussilla nimikoiminen ei jotenkaan houkuttele joten ideoita kaivataan.

Kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin nimilaput ( silitettävät) netistä enkä yhtäkään ole käyttänyt. Olen vain käyttänyt tussia jonka tilasin nimiappujen kanssa.

Minulla rahat menivät ainakin hukkaan :-)

Vierailija
2/5 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä itse olen tilannut kaikille kolmelle lapsellemme (esikoinen tosin jo murkkuikäinen, että vuosia sitten hänelle ;) ) kudotut nimikointinauhat, ilman liimaa.

Eli olen harsinut niitä vaatteisiin kiinni, ja todella tyytyväinen olen nauhoihin :)

En tykkää tussilla sutata vaatteita, ja meillä ainakin keskimmäiseltä vaatteita jää kuopukselle, joten on kätevämpää harsia sitten vaatteen pieneksi jäätyä niminauha irti, ja siirtää toiseen vaatteeseen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimikoit vaatteet tekstiilitussilla. Minäkin vierastin tussilla nimikointia jostain syystä mutta sitten kun päiväkodissa rupes vaatteita katoamaan niin päätin nimikoida kaikki.

Kaikissa vaatteissa on yleensä pesulapussa reilusti tilaa nimelle ja ainakin Lindexin ja H&M vaatteissa on erillinen nimilappukin. Kengät, pipot ja tumput (yms muut sellaiset joissa ei lappua ole) olen nimikoinut siten että kirjoittanut tussilla leukoplast-teippiin nimen ja liimannut sen esim kengissä lippaan ja tumpuissa varren sisälle, pysyy tosi hyvin kiinni mutta saa myös helposti ja ilman jälkiä pois. Ja koska tuo leukoplast on pehmeä niin se ei häiritse käyttäjää mitenkään.

Tämän operaation jälkeen ei vaatteita olekaan kadonnut :-)

Vierailija
4/5 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noita nimilappuja kaipailinkin:) Teinkin heti jo tilauksen niin jää sitten vähän aikaa ommellakin niitä paikoilleen.

Vierailija
5/5 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kirjoitettu vaatteisiin SUKUNIMI! - käy sitten sisaruksillekin ja vielä sittenkin kun vaatteet periytyvät serkuille...

Ainoastaan muutamaan harvaan vaatekappaleeseen, joita on useampia samanlaisia (esim. lippiksiä) on sukunimen lisäksi kirjoitettu etunimi.

Tämä ei tietysti oikein toimi niissä perheissä joissa on yleinen sukunimi...