Sektion jälkeiset menkat?
Millä tavalla sektion jälkeen ovat menkat alkaneet?
Onko ollut kipuja sektioarven takia enemmän? Onko siis jo tervehtynyt arpi muistutellut itsestään ja kuinka pitkään tätä on jatkunut?
Ja oletteko imettäneet kun ekat menkat on tulleet, onko ollut vaikutusta kipuihin?
Minulla on vuosi mennyt sektiosta, ja tuo arpi muistuttelee itsestään ekojen menkkojen yrittäessä tulla tai mennä, ne ei oikein tiedä mitä tekisivät.
Ja imetystäkin vielä on. Pitänyt ottaa ihan särkylääkettä kipuihin. Helpottaakohan kun imetys loppuu tai ehtii tulla useammat oikeat menkat ja palautuu vielä paremmin?
Kommentit (2)
Imetin 11kk, ekat menkat tuli vasta n. 10kk leikkauksesta. Ihan entiseen tapaan jomotti mahaa, haavalla ei erityistä tuntemusta. Menkat kesti viikon.
Muutenkaan ei mitään kipuja ole ollut enää pitkiin aikoihin arven tuntumassa, vain yläpuolelta iho edelleen tunnoton.
Mikäli olen ystävieni juttuja ymmärtänyt, niin menkat voi muuttua synnytyksen jälkeen synnytystavasta riippumatta.
Nyt odotan toista vauvaa (esikko 13kk) ja ainakaan vielä se ei ole aiheuttanut kipuja vanhaan leikkaushaavaan.
Syysterveisin miitu
Mulla sektiosta 4kk ja ekat menkat tulivat 2kk jälkeen sektiosta. En imetä. Ne olivat niukat ja kestivät kolme päivää sit viikon päästä siitä tiputteli vähän. No sit meni 3viikkoa ja alkoi aivan hirveästi vuotaa ja vuoti muutaman päivän kuin esterin p ja kaikkiaan kesti neljä viikkoa. En tiedä vaikuttiko tuohon määrään ja kestoon se että laitoin silloin ekan kerran ehkäisy renkaan. Mutta ei kyllä koskaan aikaisemmin ole tälläistä ollu. Haava on toiselta reunaa vaaleenpunanen ehkä 5cm ja loput kirkkaan punan ja sitä kutiaa välillä. tänään on tuntunut haavan kohdassa mutta syvemmällä sellasta vihlontaa välillä en sit tiedä mitä sekin on? Onko muilla samanlaista ja miten muuten olette parantuneet?