Minkä ikäisenä lapsenne laittanut itse aamu- ja iltapalansa?
Missä iässä lopetitte laittamisen? Päättävätkö itse mitä ottavat milloinkin?
Kommentit (14)
Tyttö alkoi tekemään "paloja" itse 3 v. poika taisi olla 6 tai 7 v. Ennen kuin sai mitään itse tehdyksi, pikkusisko hoiti veljellekin "palat".
Vierailija kirjoitti:
Tätä sivuten kiinnostaisi kuulla kokemuksia, minkä ikäisenä lapsen voi jättää yksin kotiin?
Ei siis ole kysymys "vanhemmat lähtee bilettään" -keissistä vaan minkä ikäiselle lapselle olette vielä tilanneet jonkun lapsenvahdin ja miksi?
Nuorempi oli 6 v. ja vanhempi 8 v., kun jätimme lapset keskenään kotiin siksi aikaa, että kävimme lenkillä miehen kanssa.
Laittaako kaikilla esim 10v itse aamu- ja iltapalansa? Ottavat mitä haluavat?
6-vuotiaana. Tottakai joskus on sellaisia iltoja jolloin saatetaan yhdessä tehdä joku kunnon iltapala koko perheelle ja joskus lomilla aamuisin puuroa kaikille.
Sen ikäisenä kun veitsi on alkanut pysymään kädessä jotta on saanut leivän voideltua.
Noin 6-vuotiaana ovat osanneet ottaa itsekin, mutta kyllä mä mielelläni laitan jos olen kotona. Tai siis pöytään katetaan tarvikkeet.
Aamupalan tarvikkeet otan yleensä esille ja lapset 8 ja 11v laittavat niistä omat aamupalansa. Illalla syödään ruokaa yleensä sen verran myöhään ettei ihmeempää iltapalaa tarvi. Hakevat sitten itse hedelmän tai jogurtin tms jos haluavat. Välipalan laittavat itse koulun jälkeen, tosin harrastus useimmiten suoraan koulussa niin eväät laitan mukaan tai ostavat välipalan urheiluhallin kahviosta.
Meillä vielä 19v odottaa valmista nenän eteen.
Me syödään sen verran myöhään , ettei ole mitään ” iltapalaa”. Ei lapsille eikä aikuisille.
Minä saan valmiin aamiaisen joka aamu mieheni laittamana. Lapset kotona asuvat lapset saa myös tietysti saman aamiaisen. Iltapalan syömme myös yhdessä. Sen laitan esiin välillä minä, välillä mies tai iso lspsemne. Jokainen ei käy erikseen laittamassa jotain.
Vaimo piti vieroittaa hyysäämisestä. Lapsi alkoi tehdä itse 12v, vaikka olisi jo aiemminkin osannut.
Tätä sivuten kiinnostaisi kuulla kokemuksia, minkä ikäisenä lapsen voi jättää yksin kotiin?
Ei siis ole kysymys "vanhemmat lähtee bilettään" -keissistä vaan minkä ikäiselle lapselle olette vielä tilanneet jonkun lapsenvahdin ja miksi?