Miehen ärsyttävä tapa lopettaa kekustelu...miten kokisit?
Kesken keskustelun siinä kohtaa kun olen sanomassa omaa kommenttiani aiheesta, saattaa todeta ettei hän jaksa keskustella enempää tai ettei kiinnosta kuulla enempää jne. Koen tuon loukkaavana ja otan henkilökohtaisesti...miksi hän ei halua tai välitä kuulla kantaani?
Kommentit (30)
Heikkoegoinen mies. Hän on aina oikeassa ja kaikki muut ovat aina väärässä. Kannattaa yrittää keskustella aiheesta ja/tai etsiä parempaa seuraa.
Mahdotonta sanoa noin kapea-alaisella kuvauksella.
Kokeeko hän sinut jyräävänä, ahdistavana?
Vai kokeeko, ettei osaa/voi kommunikoida kanssasi loogisesti, jolloin ei halua jatkaa tuhoa?
Kuunteleminen on vaikeaa, jos asia on suhdetta tärkeämpi. Pätee molempiin.
Mies haluaa vain puhua eikä keskustella. Sinulle haluaa pelkän kuuntelijan ja myötäilijän roolin.
Ala tekemään samoin. Ihan oikeasti miksi katsotte noita urpoja, niihin ei tehoa muu kuin antaa maistaa samaa lääkettä. Ei sekään välttämättä auta, mutta kyllä ne sisimmässään sen tajuaa. Ja myös sen, että te ette alistu.
Vierailija kirjoitti:
Mun entinen mies sanoi jokaisen riidan kohdalla jo ennen kuin se ehti kunnolla alkaakaan: "okei mä olen väärässä ja sä oikeassa". Olin silloin vielä nuori ja tyhmä joten jäin vain suu auki ihmettelemään, että tässäkö se oli? En mä halunnut "olla oikeassa", vaan että selvitetään asiat ja että molemmat oltaisiin tyytyväisiä.
Mutta tämä oli hänen tyylinsä selvittää riidat. Sanoo vaan, että nainen on aina oikeassa. Sitten vielä ihmetteli miksen halua seksiä, vaikka olin jo saanut olla oikeassa. Ei ikinä enää tuollaista tossukkamiestä. Antoi äitinsäkin kiusata minua koska sanoi hänellekin että on aina oikeassa. Ja mulle, että äiti on aina oikeassa =D
Hänkin siis tietää että pääsee huomattavasti helpomma kun lopettaa riidan noin kun ennemmin se ei kuitenkaan pääty ennen kuin nainen kokee olevansa oikeassa ja pääsee syyttään miestä. Minkä takia siinä pitäisi olla se pakollinen välimuoto että huudetaan ja loukataan henkilökohtaisuuksilla?
Naisilla kun on tapana suuttuessaan sanoa asiat millä tietää satuttavansa mahdollisimman paljon ja millä rikkoo luottamuksen käyttämällä luottamusta aseena sekö kuvittelevat jälkeen päin että lause anteeksi en tarkoittanu saa sanotun sanomattomaksi
Vierailija kirjoitti:
Ala tekemään samoin. Ihan oikeasti miksi katsotte noita urpoja, niihin ei tehoa muu kuin antaa maistaa samaa lääkettä. Ei sekään välttämättä auta, mutta kyllä ne sisimmässään sen tajuaa. Ja myös sen, että te ette alistu.
"ihan oikeasti miksi katsotte noita urpoja". Tää on se hyvä kysymys. Nuorena sitä vaan on niin kokematon ja hölmö, eikä suostu luovuttamaan helposti. Iän myötä oppii pitämään puoliaan. Toki siinä sitten se yksin jäämisen uhkakin kasvaa. Mutta en itse ainakaan enää edes välitä vaikka jäisinkin lopullisesti yksin. Parempi yksin kuin huonon miehen kanssa. Itse en ole sellainen, että osaisin "antaa samalla mitalla takaisin". Olen liian kiltti luonne sellaiseen. Joten jos mies kohtelee minua huonosti, en ala kouluttamaan häntä kostamalla vaan yksinkertaisesti eroan. Mies jääköön ihmettelemään mitä teki väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa. Ex lähti pois kesken keskustelun. Siis saattoi kesken lauseeni vain kävellä talosta ulos. Ensimmäisiä kertoja tuo vähän nauratti, mutta sitten alkoi tuntua pahalta.
Joo, tule aina itselleni ihan yllätyksenä tämä tilanne ja mietin sanoinko jotain väärin tms.
-ap
Todennäköisesti se juuri oli hänen tavoitteensa. Tehdä sinut epävarmaksi. Voit toki kysyä siihenkö hän pyrkii, koska jos ei pyri, se pysäyttää hänet. Jos hän ei pysähdy, tiedät että joko se on hänen päätavoitteensa tai sitten hän ei vain välitä siitä, miltä sinusta tuntuu, kunhan hänestä tuntuu että tilanne on hallinnassa. Eli sinä olet hallinnassa.
Mitä hän vastasi, kun kerroit hänelle kuinka tuon koet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa. Ex lähti pois kesken keskustelun. Siis saattoi kesken lauseeni vain kävellä talosta ulos. Ensimmäisiä kertoja tuo vähän nauratti, mutta sitten alkoi tuntua pahalta.
Joo, tule aina itselleni ihan yllätyksenä tämä tilanne ja mietin sanoinko jotain väärin tms.
-ap
Todennäköisesti se juuri oli hänen tavoitteensa. Tehdä sinut epävarmaksi. Voit toki kysyä siihenkö hän pyrkii, koska jos ei pyri, se pysäyttää hänet. Jos hän ei pysähdy, tiedät että joko se on hänen päätavoitteensa tai sitten hän ei vain välitä siitä, miltä sinusta tuntuu, kunhan hänestä tuntuu että tilanne on hallinnassa. Eli sinä olet hallinnassa.
Samaa mietin
Vallankäyttöä ja alistamista. Tarkoituskin saada sut tuntemaan itsesi tyhmäksi ja antaa vaikutelma, ettei mielipiteilläsi ole väliä. Älä alistu tuollaiseen kohteluun. En katselisi hetkeäkään, koska kertoo aika paljon miehen asenteesta sinua kohtaan.