Haen tänään taas miehelle Alkosta viinaa :)
Pysyy hyvällä tuulella koko viikonlopun, kun pitää sen pienessä tumussa kokoajan. Kokkailee hyviä ruokia, kehuu mua ja on ystävällinen. Kuskinahan sille pitää olla, tietysti pikku miinus.
Yksi tärkeä pointti tässä on, että aloittaa sen viinan juottamisen jo heti aamusta = ei jaksa illalla enää aktivoitua ja alkaa suunnitella kavereiden kanssa mitään reissuja :)
Käyttääkö kukaan muu samaa strategiaa?
Kommentit (18)
Käytän viinat itse eikä miehen tarvitse olla kuskina, jos jonnekin tahtoisin lähteä.
Olet sairas. Tuohan on samaa kun jos sinä syöttäisit hälle myrkkyä. Teet ja tuet hänen alkoholiongelmaansa. Haluatko sinä että hänestä tulee alkoholisti joka ei lopulta pysty olemaan selvinpäin. Oltko sitten tyytyväinen kun koko perheen elatus jää sinun vastuulle ja vielä hänen viinatkin. Herää, tuo ei ole tervettä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:16"]
Olet sairas. Tuohan on samaa kun jos sinä syöttäisit hälle myrkkyä. Teet ja tuet hänen alkoholiongelmaansa. Haluatko sinä että hänestä tulee alkoholisti joka ei lopulta pysty olemaan selvinpäin. Oltko sitten tyytyväinen kun koko perheen elatus jää sinun vastuulle ja vielä hänen viinatkin. Herää, tuo ei ole tervettä.
[/quote]
Olen nyt jo ainut työssäkäyvä, hänen satunnaisia töistä huolimatta. Toinen vaihtoehto on se, että riitelemme koko viikonlopun ja hän haukkuu mua. Haluan viettää rauhallista ja mukavaa aikaa. Se joisi kuitenkin, ensin haukuttuaan mut... win win-
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:13"]
Pysyy hyvällä tuulella koko viikonlopun, kun pitää sen pienessä tumussa kokoajan. Kokkailee hyviä ruokia, kehuu mua ja on ystävällinen. Kuskinahan sille pitää olla, tietysti pikku miinus.
Yksi tärkeä pointti tässä on, että aloittaa sen viinan juottamisen jo heti aamusta = ei jaksa illalla enää aktivoitua ja alkaa suunnitella kavereiden kanssa mitään reissuja :)
[/quote]
Hyvä strategia. Muista kuitenkin, ettet päästä käyttöä nousemaan liian suureksi, tai muistat pitää piilossa jossain varapulloa, jos viinat loppuu. Ja huolehdi, ettei viikolla tissuttele salaa.
Mulla on aina pulloja piilossa, jos sattuu loppumaan. Ei tule houkutusta lähteä baariin kaatamaan lisää. On käyttänyt jo vuosia tällaisia määriä, veriarvot ilmeisesti ihan ok. Tissuttelee viikollakin, mut ei niin paljon.
Onko tosiaan näin, että kukaan muu muka ei toimi samoin? Vaikea uskoa..
Ajatelkaapa, jos joka viikonloppuisen "et juo!" riidan (joka päättyy siihen että mies lähtee vihoissaan baariin -> koko seuraava viikko riitaa), kokeilisitte tällaista lähestymistapaa? :)
Teillä on mutkikas rakkaus.jos teitä on vaan kaks, niin kai haluat siinä olla ...vai oletko lasten takia alkoholistin palvelija? En tiedä mitä tosta ajatella. Mä en olis. Mä lähtisin. En kuuntelis vihanpitoa enkä varsinkaan kuskais viinaa. Viinakuskiudelle EI.
En siis käytä tuota keinoa. Joko suhteeseen muutos tai heipparallaa.
Voisi kuvitella että miehestä olisi joskus mukava olla viikonloppu selvinpäin?
Itsekin kyllä osaan kaljaa juoda, mutta välillä on hyvä pitää taukoa.
m35
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:16"]
[/quote]
Olen nyt jo ainut työssäkäyvä, hänen satunnaisia töistä huolimatta. Toinen vaihtoehto on se, että riitelemme koko viikonlopun ja hän haukkuu mua. Haluan viettää rauhallista ja mukavaa aikaa. Se joisi kuitenkin, ensin haukuttuaan mut... win win-
[/quote]
Miksi sä olet sen kanssa? Sun on pakko rakastaa sitä tosi paljon.
Hyvä! Eihän miehesi tiedä, että sinulla on pulloja piilossa, jottei tule houkutus juoda nopeammin? Kai esimerkiksi annostelet hänelle 4cl viinaa kerralla, ettei himo tule liian suureksi? Näin minä ainakin teen, pikkuhiljaa siis..
Tähän pitää kertoa, kun olin nuorena likkana 80-luvulla kaupassa töissä, ja kun nainen osti kaljaa, pidin ilman muuta selvänä asiana, että se ostaa sitä miehelleen.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:13"]
[/quote]
Noinhan viinaa pitäisi ottaa. Joillekkin humala sopii, ovat paljon seurallisempia pienessä hönössä. Ongelma siitä tulee sitten jos juo liian paljon ja liian usein.
Sitten eräänä päivänä heräät todellisuuteen että miehesi on alkoholisti. Ja sitten se pahin mikä on edessä . Viina ei enää anna hyvän olon tunnetta vaan pahentaa sitä ja aivot huutavat lisää viinaa siitä huolimatta. Onnea valitsemallesi tielle.
Pakkohan se on Alkosta hakea kun muualta ei saa.