Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rikas pitää henkilön olla että on varaa heittää tölkki tai pullo pois?

Vierailija
04.03.2022 |

Minä kerään kaikki ja etsin itselleni rahaa päivittäin jotta saisin ruokaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautan, jos juon kotona. Jos vaikka lenkillä ostan limutölkin, niin en kanna sitä kotiin.

Vierailija
2/11 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa kaikki heittäisivät vaan tölkit niitä ruttaamatta tuonne kylille niin olisi minulle enemmän kerättävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo rahan määrän liittyy, vaan luonteeseen.

Vierailija
4/11 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se 20 snt mihinkään vaikuta. Mulla kesti pitkään tajuta että mehupulloihinkin on ilmaantunut pantti... Muutaman kerran vuodessa vien kotiin kertyneet kauppaan, joku 4€ niistä saa kerralla. Autoon jääneet 1 tai 2 pulloa annan yleensä jollekin siinä palautusjonossa seisovalle, en viitsi jäädä jonottamaan.

Miten rikas? Yli 20 vuotta miesvaltaisella asiantuntijatehtävissä, toinen tulodesiili.

Vierailija
5/11 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime viikolla sairaalaan päivystyksessä. Ostin automaatista limupullon. Juotuani sen laitoin roskikseen. Ei tullut mieleenkään kanneskella tyhjää pulloa mukanani. 

Kotona tietenkin olisin laittanut pullokoriin ja palauttanut kauppaan kun kori on täynnä. Mutta välillä juoman juo paikassa jossa ei voi/jaksa lähteä viemään kauppaan, että saa pullosta rahaa. 

Vierailija
6/11 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa kaikki heittäisivät vaan tölkit niitä ruttaamatta tuonne kylille niin olisi minulle enemmän kerättävää.

Ei niitä tarvi mihinkään heitellä, rutussa eikä sileenä. Jokainen voi hoitaa itse omat roskansa asianmukaiseen paikkaan.

4

Vierailija
7/11 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläiselle se 15 senttiä on osasuoritus päivän saaliista. Ilman niitä ei pussit täyty. Kerään 4-5 kassia päivässä näin talvisin. Aikaa kuluu noin 5-6 tuntia per päivä jolla siis saan sen 20-30e. Riippuu onko opiskelijat illalla baarijonossa, sillon tulee paljon. Kesällä on ihan eri tulot vaikka kerääjiäkin on. Viikonloppuina 200e per päivä jos aurinko paistaa. Jos ei niin satanen tulee kuitenkin kun jaksaa aamu viiteen painaa. Tällaista on kouluttamattoman ja syntyjään heikko osaisen elämä Suomessa

Vierailija
8/11 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nimenomaan köyhät on niitä, jotka ei jaksa palauttaa pulloja tai se olisi jopa noloa. Hyvätuloiset vie ne kyllä jämptisti takaisin kauppaan. Jätteiden lajittelu nyt ylipäätään korreloi paremman elämänhallinnan kanssa ja kaikenlaisen elämässä menestymisen kanssa.

Vierailija
9/11 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä köyhä ostan nykyään kaljat netistä, niissä kun ei panttia ole niin heitän metallinkeräykseen. Panttitölkkejä kertyy tänne lähinnä kavereilta silloin tällöin. Eipä niitäkään palauttaa viitsi ennen kuin kassi täynnä.

Vierailija
10/11 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta alakerrasta muutti joitain kk sitten nuori mies pois, vei pullot ja tölkit roskakatokseen, no niistä sai 14.90 rahaa kun vein kauppaan

Vierailija
11/11 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolta alakerrasta muutti joitain kk sitten nuori mies pois, vei pullot ja tölkit roskakatokseen, no niistä sai 14.90 rahaa kun vein kauppaan

Minä kans tiedän yhden talon missä asuu joku rikas, heittää päivittäin 6-7 energiajuomatölkkiä roskikseen, käyn aina yön seutuun penkomassa. Yritän varoa ettei kukaan näe koska vieraiden kerrostalojen pihoille ei kai saisi mennä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän