Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmeellinen ajatus, jos itseä ahdistaa sota niin kaikkia pitäisi ahdistaa.

Vierailija
04.03.2022 |

Ei kaikki ahdistu meneillään olevasta sodasta, vaikka sinä itse ahdistuisit. Ihmisillä on paha tapa luulla ja peilata omia olojaan myös muille, vaikka muilla ei niin olisi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin tämän juuri samantapaiseen keskusteluun, mutta ketju katosi, ennen kuin ehdin lähettää sen. Kokemuksen pohjalta kopioin kirjoitukseni. Tässä:

Minua hämmästyttää se hysteria, jota Ukrainan tilanne nostattaa. Pienen kiihkomielisyyden ymmärtäisin, mutta tämä silmitön, harkitsematon auttamisenhalu ja Ukrainan presidentin kyseenalaistamaton palvominen on arveluttavaa. Järki ja varovaisuus ovat unohtuneet, ja pahoin pelkään, että seuraukset eivät ole sitä, mitä on toivottu.

Olen nykyisin itse köyhä ja työtön eli juuri sitä ihmisryhmää, jota tälläkin palstalla ja esimerkiksi Hesarin mielipideosiossa toivotaan kuritettavan mahdollisimman paljon. Haluaisin tavata tuollaisia ihmisiä ihan kasvotusten ja keskustelumielessä, mutta harvoin he omalla naamallaan mielipiteitään esittävät.

Maailmasta ei tule inhimillistä, ennen kuin ihminen poistetaan kuvioista kokonaan. Ihmisluontoon kuuluu se, että laumassa säntäillään ja viimeistään pahan päivän tullen heikoimmat lyödään maahan.

Vierailija
2/8 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somekiihkon aalloille ei saisi nyt edes päättäjän antautua. Päättäjän ei pitäisi alkaa somen tukkipuuksi koskessa. Vaan säilyttää etäisyys ja maltti sekä viisaus, vaikka some painostaisi mihin tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ahdistukseen moni varmaan etsii lääkettä sillä, että se asia puhutaan, saadaan punaisen langan päästä kiinni ja voi rauhoittua. Mutta aina tulee joku uusi triggeri, esimerkiksi tänään ydinvoimalajuttu ja sitten itänaapuri sanoi että älkää eskaloiko, ihmiset ovat helposti "paniikissa" tai ainakin miettivät että mitäs nyt. Toisaalta kannattaa miettiä onko joku peli menossa "maailman näyttämöllä", että mistä kaikki tapahtumat ja käsikirjoitukset tulevat. Syvempää ajattelua tarvitaan ja laajakulmaa. Ettei katso pahviputken läpi kapeasti.

Vierailija
4/8 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei ymmärrä että tätä just haetaan. Massahysteriaa (vrt korona ruumiskasat, teho-osastokuvat italiasta jne). Ei pitäisi antaa tuolle sodalle mitään huomiota. Se on vanha kiusaajanvastainen taktiikka ettei huomioi. Miettikää mitä huomiota tämä on nyt saanut, se vaan eskaloituu. 

Kaikki eivät pelkää mutta osa politikoistakin on ihan että voi kun te kaikki pelkäätte niin meidän pitää nyt alkaa puhua väestönsuojista tms.  

Tää on ihan median juttu, joka lähti nollasta sataan ennätysajassa. Ei mitkään maidanit, georgiat, syyriat sun muut ole aiheuttaneet tätä. Puhumattakaan mistään Jugoslavian hajoamissodasta joka oli myös euroopassa ja paljon lähempänä.

Jengi ei tajuu että Ukraina ei ole suomi vaan virallisesti luokitaan kehitysmaaksi, ei ole EU:n jäsen vaan entinen IVY-maa ja putin ei tykkää kun se haluaa länsimaistua. Suomi meni EUhun jo -95 eikä muutenkaan ollu mikään slaavimaa koskaan.

Vierailija
5/8 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole esim. Syyrian lasten ja äitien ( jo  vuosia jatkunut) äärimmäinen hätä estänyt tietääkseni kenenkään 'tempparien' seuraamista ...

Vierailija
6/8 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta ukrainan kohtalo paskaakaan.

Vierailija
7/8 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tämä minustakin eskaloitunut liiallisuuksiin. Ei siinä, tuomitsen kyllä hyökkääjiä mutta siitä huolimatta pidän sitä maata niin arvaamattomana että olisin ja olen hyvin maltillinen ja julkisessa somessa hiljaa. Kiihkoilijoita en ymmärrä, sen verran tuoreessa muistissa pitäisi entiset sodat kyseisen maan kanssa olla kaikilla suomalaisilla muttei näytä siltä. Olemme heikkoa kansaa ja se näkyy, valitettavasti.

Vierailija
8/8 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on tämä minustakin eskaloitunut liiallisuuksiin. Ei siinä, tuomitsen kyllä hyökkääjiä mutta siitä huolimatta pidän sitä maata niin arvaamattomana että olisin ja olen hyvin maltillinen ja julkisessa somessa hiljaa. Kiihkoilijoita en ymmärrä, sen verran tuoreessa muistissa pitäisi entiset sodat kyseisen maan kanssa olla kaikilla suomalaisilla muttei näytä siltä. Olemme heikkoa kansaa ja se näkyy, valitettavasti.

Emme ole. Olemme samasta puusta veistettyjä kuin isovanhempamme, jotka pitivät Suomen itsenäisenä. Muistaapa minun isänikin sen, kuinka juoksi pikkupoikana metsään karkuun, kun **ssän lentokoneiden ääni alkoi kuulua.

Somessa parkuvat suomalaiset ovat vähemmistö. Valitettavasti teknologia on antanut mahdollisuuden päästä näkyviin monellakin kanavalla, vaikkei kotisohvan turvasta poistukaan. Ja kyllähän noista ääntä lähtee. Heti seuraavan lumisateen tai pakkaspäivän koittaessa alkaa parku, mutta se on onneksi vähemmistön parku.