Kysy perusasiaa, jota et kehtaa kertoa ettet tiedä/ymmärrä
Ja palstaviisaat voivat sitten vastailla ja sivistää tietämättömämpiään.
Aloitan:
En tajua mitä ovat eri pörssien indeksit. Tyyliin "Nikkei-indeksi sitä ja tätä"
Miksi ylipäätään Suomessa on alettu käyttää termiä "kana" ruoanlaitossa jos kerran kaikki ovat kuitenkin broilereita? Siksi, että joku pääsee pätemään tästä? Vai syötiinkö joskus oikeasti kanaa?
Miksi suomalaisia kiinnostaa kaikkien muiden maiden mielipiteet meistä?
Kommentit (9)
Mitä tarkottaa lainaehto? Ylipäätään millä perusteella tulee se lainakorko ja miksi sellanen pitää edes olla? Jos kuitenkin maksaa lainan takasin, ni miks pitää maksaa ylimäärästä?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:27"]Ja palstaviisaat voivat sitten vastailla ja sivistää tietämättömämpiään.
Aloitan:
Miksi ylipäätään Suomessa on alettu käyttää termiä "kana" ruoanlaitossa jos kerran kaikki ovat kuitenkin broilereita? Siksi, että joku pääsee pätemään tästä? Vai syötiinkö joskus oikeasti kanaa?
[/quote]
Eli siis oikea ongelma on, ettet tiedä mikä on broileri?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:31"]
Mitä tarkottaa lainaehto? Ylipäätään millä perusteella tulee se lainakorko ja miksi sellanen pitää edes olla? Jos kuitenkin maksaa lainan takasin, ni miks pitää maksaa ylimäärästä?
[/quote]
Ylimääräistä, eli korkoja joudut maksamaan siksi, koska pankki on bisnestä tekevä yritys eikä hyväntekeväisyyslaitos. Ei pankit hyvää hyvyyttään lainaa rahaa vaan tekevät sillä voittoa.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:31"]
Ylipäätään millä perusteella tulee se lainakorko ja miksi sellanen pitää edes olla? Jos kuitenkin maksaa lainan takasin, ni miks pitää maksaa ylimäärästä?
[/quote]
Et kai tosissasi tuota kysy? Mistä sä luulet että pankit saa rahaa rahoittaakseen oman toimintansa?
Jos uusiin laivoihin on saatu järjestelmä millä kusipaskavesi saadaan puhdistettua takaisin käyttövedeksi, miksi niitä laitoksia ei voi viedä afrikkaan niin että lakkaisi se rahan lappaaminen sinne "kun ei ole edes puhdasta juomavettä." ?? Olen tyhmä savolainen, enkä osaa enää kirjoittaa kuin puhekiletä. Siksi en tiedä tuleeko joihinkin sanoihin tuplakonsonantti vai ei: esim jonnekkin - jonnekin. Minä sanon jonnekkii kun olen menossa johonkin, jonnekin olisi "tuo jonnekin tuossa polttaa tupakkaa" eli tullooko siihen perkule kaksi koota vai yksi?? :D
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:31"]
Ylipäätään millä perusteella tulee se lainakorko ja miksi sellanen pitää edes olla? Jos kuitenkin maksaa lainan takasin, ni miks pitää maksaa ylimäärästä?
[/quote]
Et kai tosissasi tuota kysy? Mistä sä luulet että pankit saa rahaa rahoittaakseen oman toimintansa?
[/quote]
Mä voisin tähän lisätä että eikö pankeille riittäisi pelkkä tietty marginaalikorko millä kilpailla, miksi meillä täytyy olla euribor? Jos alkaa menemään huonosti niin pankit heittää korot kattoon, miksi? Eikö he voisi vain lakata antamasta silloin lainoja ja antaa lainaa ottaneiden olla?
Missä se klitoris on? Mikä on nainen orgasmi?