Mikä helvetti vatsaa vaivaa? Melkein pyörryn kun käyn p*skalla??
Nyt kiitos neuvoa ongelmaani. Tää vaiva on nyt lisääntynyt viime aikoina.
Elikkä joskus ehkä kerran kaks viikossa vessahädän aikana vatsaa kouristaa, tuskahiki nousee otsalle ja pyörryttää sekä oksettaa todella paljon. Luulen kuolevani pöntölle ja peräreikää polttaa aivan helvetisti.
Eka tulee ihan normaalia ja lopulta ripulia.
"Kohtaus" on ihan hirveä ja kestää puolisen minuuttia ja olo taas normalisoituu pikku hiljaa. Juuri äsken kun tää tuli niin luulin luhistuvani lattialle ja pyyhkiessä olin melko varma että vertakin oli tullu aika paljon mutta ihan satavarma en voi olla koska menkat.
Olen aikasemmin ajatellut että kalja on ollut syypää näihin kohtauksiin mutta nyt en ole vähään aikaan juonut joten tuskinpa siitä. Kahvia olen kyllä juonut n. 4 kuppia.
Kellään kokemusta asiasta? En osaa oikein sanoin kuvailla kuinka heikko olo sillä hetkellä on mutta onneksi menee nopeasti ohi.
Kommentit (17)
Tohon ei voi muuta sanoa kuin että varaa aika lääkäriin ja mene sinne.
Siis sinulta tulee verta peräpäästä? Silloin kyllä soittelisin aikaa lääkärille. Tarkkaile nyt ainakin että saat varmuuden ettei ole pelkkää menkkavuotoa, koita pyyhkäistä ensimmäisen kerran ihan sieltä takaa. Onko sinulla ummetusta vai ennemmin ripulia tuon kohtauksen aikana?
.
Tuoreen näköinen veri tulee peräaukon lähettyviltä eikä vaadi hoitoa, hyvin tumma tai musta veri/uloste tulee kauempaa suolistosta ja silloin kipikapi lääkäriin. Kyllähän tuo kahvikin voi nuo oireet aiheuttaa, oletko kokeillut lopettaa tai vähentää sen juontia?
Kyllä tässä lääkäriin meen jos jatkuu. Pelottaa vaan jos vatsatähystykseen joutuu menemää :D
Ja siis ihan normaalisti tulee ensin ilman mitään ummetusta ja pian polttaa persettä ja tulee vähän ripulia. Ja tuntuu niin saatanan huonolta että voi huhhuh..
Noh, mulla on välillä tota vaivaa. Kahvi ja rasvanen ruoka liittyy siihen ainakin mulla. Oletan, että johtuu suht huomaamattomasta ummetuksesta, jonka hyvä asento ja liikakahvi saa liikkeelle. Ei mua ny koskaan pyörrytä, mut tuskanhiki tulee ja kasvot vetää laikukkaiks. Kramppaa niin maha kuin selkäkin. Tulee joskus myös pizzalla käynnin jälkeen ihan ilman vessassa istumista.
Tietääkö joku voiko sisäiset pukamat aiheuttaa tälläsiä oireita?
Niin ja mites tuota ärtynyttä suolta hoidetaan?
Minulla on ärtynyt suoli ja silloin tulee tuollaiset oireet, ripuli, tuskanhiet jne. kaikki täsmää.
Jätäppäs nyt hiilarit eka ruokavaliosta pois, myöhemmin maitokin.
Minulla oli tuollaisia kohtauksia. Ei ole tullut uudestaan enää sen jälkeen kun vähensin kahvin juontia reippaasti.
No en kyllä laita kuvaa :D
Mutta siis en oo kyllä huomannu, että rasvainen ruoka vaikuttaisi. Toisaalta taas en tiedä tuleeko sitten kahvistakaan koska en oo aina edes juonut kahvia kun tämä on tapahtunut tai ainakin näin muistaisin..
Lääkäriin. Tulehdus. Voi olla vakavaa nopeasti.
Kuulostaa ärtyneen suolen oireyhtymälle. Mulla alko noin vuosi sitten ihan samanlaiset oireet. Lääkärillä en oo käyny, mut itsestäni en ainakaan usko et olis muu kuin tuo. Mulla "kipukohtaus" saattaa kestää minuuteista kymmeneenkin. Ja alkoholi, kahvi ja rasvaiset ruuat selkeästi pahentaa tilannetta.
Mene lääkäriin jos on toistuvaa, voi olla suolitulehus tai haavauma mistä sitä verta tulee ja kipuj. Tai sitten se äreä (?) suoli vai mikä se oli minkä sai ruokavaliolla rauhotettua, pahimmassa tapauksessa kasvain suolistossa