Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3,5-vuotiaan oma pää

Vierailija
14.07.2015 |

Onko teillä muilla sellaista, että kun pyydetään/käsketään/neuvotellaan 3,5-vuotiasta tekemään jotain, aina heittäytyy ja kieltäytyy? Meillä tuo pieni herra sanoo joka asiaan ei ja aina saa käydä keskustelua mennäänkö esim. iltatoimille vai ei. Ollaan ihan tavallisesti kasvatettu häntä, saa huomiota, aikaa ja rutiineja, mutta on ihan mahdottoman itsepäinen kaveri. Onko muilla samaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Samanikäinen ja samanlaista monesti. Meillä parhaiten toimii jos ei kysele liikaa eli esim. ei kysy että tuletko pesemään hampaat vaan menee vessaan ja sanoo että äiti pesee hampaat tässä on sinun harja ja höpöttelee muuta.

Vierailija
2/9 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on. Seuraavalla kerralla et kysele vaan kerrot, että nyt mennään iltatoimille!

Vierailija
4/9 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin alkaa olla jo ohi ja pojalla on pari lempilelua mitkä lähtee jäähylle jos kiukuttelee/vastustaa jonkin perustoiminnon hoitamista.

Vierailija
5/9 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:42"]Normaalia on. Seuraavalla kerralla et kysele vaan kerrot, että nyt mennään iltatoimille!
[/quote]
Mun pointti oli se, että sille yleensä kerrotaan mitä tehdään ja milloin, mutta aina panee vastaan. Ihan sama pyytääkö vai käskeekö, aina hangoittelee vastaan. Ap

Vierailija
6/9 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:39"]Joo. Samanikäinen ja samanlaista monesti. Meillä parhaiten toimii jos ei kysele liikaa eli esim. ei kysy että tuletko pesemään hampaat vaan menee vessaan ja sanoo että äiti pesee hampaat tässä on sinun harja ja höpöttelee muuta.
[/quote]
Kun en kysele, ettei pääse vastaamaan ei. Ap

Vierailija
7/9 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollu tollanen poika vauvasta asti. Todella vaativa ja väsyy helposti. Tuntuu kamalalle kasvattaa lasta kovassa kurissa, mutta sain perheneuvolasta sille siunauksen. Meillä annetaan selkeä ohjeistus ja kun sen mukaan ei toimita niin annetaan kaksi varoitusta ja sen jälkeen kerrotaan mitä tapahtuu jos ei tehdä niinkuin pitää. Jäähypenkki on käytössä vain jos lyö tms eikä pyydä anteeksi. Sen sijaan lelut ja muut tavarat lähtevät herkästi jäähylle (esim. Jos lenkillä pyöräillään karkuun eikä totellan niin pyörä lähtee jäähylle) ja myös kivoja tekemisiä jää tekemättä kiukuttelun takia. Nyt on poika 4v ja sanotaan että alkaa jo helpottamaan. Me toki myös palkitaan hyvästä käytöksestä. Tarroja keräämällä saa pikkuauton ja jos joutuu päivän olemaan vaikka kauppoja kiertämässä niin ostetaan jäätelöt ja tehdään jotain pojalle mieluista myöhemmin.

Vierailija
8/9 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaliahan tuo on. Auttaisiko jos antaisitte itse päättää jossakin toimenpiteeseen liittyvässä pikkuasiassa, esim. "Nyt mennään nukkumaan. Laitatko punaisen vai sinisen yöpuvun?" tai "Nyt pestään hampaat. Haluatko itse laittaa hammastahnan harjaan vai laittaako äiti?". Näin lapsi saisi tuntea, että hän saa päättää ja itse asia tulisi kuitenkin hoidettua. Voi olla ettei tämäkään auta ja täytyy vain odottaa, että uhma menee ohi.

Vierailija
9/9 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:01"]Ihan normaaliahan tuo on. Auttaisiko jos antaisitte itse päättää jossakin toimenpiteeseen liittyvässä pikkuasiassa, esim. "Nyt mennään nukkumaan. Laitatko punaisen vai sinisen yöpuvun?" tai "Nyt pestään hampaat. Haluatko itse laittaa hammastahnan harjaan vai laittaako äiti?". Näin lapsi saisi tuntea, että hän saa päättää ja itse asia tulisi kuitenkin hoidettua. Voi olla ettei tämäkään auta ja täytyy vain odottaa, että uhma menee ohi.
[/quote]
Joo, tehdään jo tätä. Saa päättää monista omista jutuista. Ja on toki välillä ihana ja yhteistyökykyinen, mutta tosi tosi itsepäinen suurimman osan ajasta... Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan