Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Vedä nämä sähkölaitteet aina irti seinästä"

Vierailija
03.03.2022 |

https://www.hs.fi/koti/art-2000008625388.html

Maksun takana, mutta veikkaan että sitä samaa tuubaa että televisio ja kaikki laitteet pitäisi aina olla tempomassa seinästä käytön jälkeen. Säästääkin modernin alle 0.5W valmiustilassa kuluttavan television kanssa todella paljon, taitaa pistorasiaremppa tulevaisuudessa tulla kalliimmaksi kuin säästö.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ketjut maksumuurien takana olevista jutuista on aina hauskoja. Yleensä kukaan ei ole oikeasti lukenut juttua ja ketju on arvailua, mitä siinä sanotaan.

Veikkaan, että yksi ehdotus on laitteiden laturit.

Ei puhuttu latureistakaan.

No nyt menee jo jännäksi! Tietokone, televisio, kyykkyvatkain?

Kirjoitin sen jo tuolla edellä. Harvoin käytettävät elektroniikkalaitteet, esim. stereolaitteistot ja dvd-soittimet.

Vierailija
42/45 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä vedän kaiken seinästä, paitsi nettimodeemin, kiinteät keittiökalusteet ja lämminvesivaraajan. Suomeksi sanottuna siis kaikki kahvinkeittimet ja airfryerit seinästä heti kokkailun jälkeen. Loput laitteista (esim. televisio, jalkalamput, sähköpiano) on kytkimellisissä jatkojohdoissa, jotka näppään päälle kun aloitan käytön. 

Tähän tottuu niin nopeasti että tuntuu epämukavalta jos töpselit kerrankin jää seinään. En uskaltaisi lähteä kotoa jos kahvinkeitin olisi kiinni seinässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jutun. Televisionjohto saa olla paikoillaan. Kaikki muut johdot pois, kuten mikro, kahvinkeitin, laturit, pesukone, astianpesukone, hella.

Hella, kiinteä liitäntä.... Nauraa...... Mut muista kattoo ettei levyt tai uuni jää päälle.

Juu, kannattaa ottaa, etenkin kun vanhassa remppaamattomassa asunnossa ei ole edes pistorasioita nykylaitemäärien tarpeisiin, joten hirveet jatkojohtoviritelmät pitää olla, jotta saa kaikki laitteet edes virtaan kiinni. No, no, no, no... 

Sitte rasittaako se pistorasiaa, jos jatkuvasti nyppii ja laittaa takaisin niitä pistotulppia... Irti ja kiinni, irti ja kiinni. Irti ja kiinni.

Mun oikeesti kannattais kokeilla tota irrottamista, just sen takia, että keittiössä on jatkokappaleet, olohuoneessa on jatkokappaleet.... Kuinkahan paljon sähkölaskuun tulis alennusta, jos kytkis niitä laitteita virtaan oikeasti vasta sitten kun niitä käyttää......

Vierailija
44/45 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä vedän kaiken seinästä, paitsi nettimodeemin, kiinteät keittiökalusteet ja lämminvesivaraajan. Suomeksi sanottuna siis kaikki kahvinkeittimet ja airfryerit seinästä heti kokkailun jälkeen. Loput laitteista (esim. televisio, jalkalamput, sähköpiano) on kytkimellisissä jatkojohdoissa, jotka näppään päälle kun aloitan käytön. 

Tähän tottuu niin nopeasti että tuntuu epämukavalta jos töpselit kerrankin jää seinään. En uskaltaisi lähteä kotoa jos kahvinkeitin olisi kiinni seinässä.

Minulla hajosi kerran tuollaisen kytkimellisen jatkojohdon kytkin niin että se nappula lensi hienon valokaaren kanssa ilmaan. Taitaa olla paloturvallisuuden kannalta se ja sama miten tekee niin aina jossain on riski. Ja kuten sanottua niin kuluu ne pistorasiatkin jatkuvasta töpseleiden repimisestä ja muodostavat sitten oman riskinsä nekin.

Vierailija
45/45 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka vetää astianpesukoneen johdon aina irti? :D Pyykinpesukoneen vielä ymmärrän, mutta itse en sitäkään kisko irti. Enkä kyllä kahvinkeittimiä tai mikroja tai mitään muutakaan. Paitsi jos lähden pidemmäksi aikaa pois kotoa.

Mä asun Englannissa ja täällä on kaikkien pistorasioiden vieressä kytkin, josta sen sähkön voi katkaista, ihmettelen miksei tämmöistä ratkaisua ole Suomessa. Ne pistorasiat, joihin ei suoraan ylety (hella, astianpesukone, tiskikone) voidaan katkaista helposti muualta, meillä esim. keittiön boilerikaapissa on katkaisimet kaikkia noita varten. 

https://www.electricalworld.com/Images/Models/Full/2115.Jpg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi