P utin piti puheen, on se luihu
klo 19:28: Presidentti Vladimir Putin piti torstai-iltana puheen, jossa hän ylisti venäläissotilaita "sankareiksi" ja kertoi Venäjän "erikoissotaoperaation" etenevän suunnitelmien mukaan. Hän kertoi sotilaiden saavan rahallisen korvauksen, samoin kaatuneiden perheille maksetaan korvauksa.
Putinin mukaan venäläissotilaat tietävät "oikeuden olevan heidän puolellaan" ja väitti venäläisiä ja ukrainalaisia samaksi kansaksi, mutta että ukrainalaisia "uhataan ja aivopestään". Hän myös syytti länsimaita ydinaseilla uhkailusta.
Hän syytti ukrainalaisten käyttävän siviilejä ihmiskilpenä. Hänen mukaansa venäläissotilaat ovat järjestäneet humanitaarisia käytäviä, jotta siviilit voivat paeta, mutta "ukrainalaiset nationalistit" ovat estäneet niiden käytön. Venäjä ja Ukraina neuvottelevat parhaillaan ja yksi Ukrainan vaatimuksista on, että Venäjä mahdollistaisi humanitaariset käytävät, jotta siviilejä voidaan evakuoida.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d1bb461a-3a68-4b40-8f1a-87b77e85bea5
Kommentit (53)
Se haluaa (Putin) jäädä siaksi historian kirjoihin.
Ihan perus psykopaatti, syyttää muita omista tekemisistään ja uskoo jopa itse.
Ja voidaan luottaa ettei hyökkää Suomeen ?
Suurin valehtelija mitä maa päällä kantaa. Toivon että valehtelijan lähipiirissä joku ymmärtäisi ja uskaltaisi tehdä rohkean ratkaisun. Pelastaisi näin tuhansia, ehkä jopa miljoonia viattomia.
Eiköhän tuon rotan halua yhä useampi taho hengiltä.
Tyypillistä narsistin tai paatin puhetta. Syyllistää muita niistä mitä itse tekee ja kääntää asiat ihan päälaelleen.
Vierailija kirjoitti:
Suurin valehtelija mitä maa päällä kantaa. Toivon että valehtelijan lähipiirissä joku ymmärtäisi ja uskaltaisi tehdä rohkean ratkaisun. Pelastaisi näin tuhansia, ehkä jopa miljoonia viattomia.
Sitä tehdessään voisi laulaa pehmeällä ja rauhoittavilla äänellä:
Tuonen lehto, öinen lehto!
Siell’ on hieno hietakehto,
Sinnepä lapseni saatan.
Siell’ on lapsen lysti olla,
Tuonen herran vainiolla
Kaitsea Tuonelan karjaa.
Siell’ on lapsen lysti olla,
Illan tullen tuuditella
Helmassa Tuonelan immen.
Onpa kullan lysti olla,
Kultakehdoss’ kellahdella,
Kuullella kehräjälintuu.
Tuonen viita, rauhan viita!
Kaukana on vaino, riita,
Kaukana kavala maailma
Sitten, kun se suuntaa muualle, me ei ollakaan slaavilainen veljeskansa niille. Sen ei tarvitse edes yrittää sepustaa humanitaarisista käytävistä. Ollaan ennenkin oltu vihollisia.
Vau, sotilaat saavat isot paalikasat vessapaperia.
Aikamoisia veijareita niin Putin kuin Lavrovkin. Syyttävät mm. länttä sellaisista päätöksistä, joita he itse ovat tehneet, esim. varautumisesta ydinsotaan. Kukas se taas käskikään sotilaiden varautua? Aivan oikein, Putinhan se oli. Ja kukapa tänään syytteli länttä? Kas vain, Lavrovhan se. Mitenköhän ne ovat saaneet aivopestyä lähipiirinsä? Kaikki eivät taida ollakaan täysin uskollisia. Eikös sieltä jo ainakin yksi ukko siirretty sivuun? Jossain jutussa arveltiin, tietääkö Putin edes, mitä sota todellisuudessa on. Olisi kyllä paikallaan, että tämä "tsaari" menisi itse rintamalle tykin ruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus psykopaatti, syyttää muita omista tekemisistään ja uskoo jopa itse.
Ei ole psyko vaan kyyninen opportunisti
Oliko puhelin jännittäviä asia elämässäsi?
On ne kamalia ne nationalistit joita on se 90% kansasta, eivät millään halua venäjän sätkynukkea johtamaan itseään venäjän asevoimien tuella.
Väärinpäinmaan pallopäinen diktaattori aukoi suutaan, eli valehteli.
Yllätyitkö Venäjän valheista omalle kansalleen? Minä en. Surullisinta on että venäläiset uskoo valheet.