Se on väärin että jotkut saa kaiken.
Itselläni ei ole varaa ostaa lapsille edes koulureppuja tai uusia vaatteita. Jotkut valitsee merkkivaatteita pelkästään. Elämä on liian epäreilua. Ja ennenkuin joku huutaa kouluttautumisesta niin kouluttautunut olen mutta pitkällä sairaslomalla jolloin tulot tippuivat.
Kommentit (22)
Ei niinkään se, että jotkut "saa kaiken". Pahin vääryys on se, että jotkut ei saa mitään.
Niinpä. Sitä paitsi omituista se koulutuksen nimeen vannominen, ikään kuin olisi joku luonnonlaki että kun käy tietyn koulutuksen niin tulotaso olisi koko loppuelämän sitten hyvä. Ei ole mitään takeita. Hyvätuloisten illuusio on se että he kuvittelevat jotenkin olevansa niitä oman elämänsä seppiä ja mitä lie sijoitusneroja yms., vaikka tosiasiassa kyseessä on vain se että tasan ei käy nallekarkit ja heille on siunaantunut täysi pussi niitä.
Se voi olla väärin että sinun lapsesi eivät saa kivoja juttuja, mutta ei se että muut saavat. Näkökulmasi on väärä ja syövyttävä. Sen sijaan että toivot että itselläsi menisi paremmin, toivot että muilla menisi huonommin.
Kyllä on hyvin onnistuttu aivopesemään siihen ajatukseen, että koulujen alkaminen on jokin syy ostaa ja ostaa. Merkkivaatteet ovat hienoja vähän aikaa, mutta sitten nekin menee pois muodista ja pitää ostaa taas viimeisintä uutta. Onko elämän onnellisuus riippuvainen siitä? Onko onnellisuus kuluttamista kulutuksen vuoksi? Varmasti lapsellasi on vaatteita entuudestaan ja koululaukkukin. Ei sellaista tarvitse joka vuosi ostaa uutta.
Haluaisit siis, että kaikki muutkin sairastuvat, että elämä olisi sinusta reilua? Vastoinkäymisiltä ei välty kukaan ja ne on hyvä oppia hyväksymään ja oppimaan niistä, tehdä sellaisia asioita joihin pystyy ja parantaa niitä osia elämää joihin itse pystyy vaikuttamaan.
Jos yhtään lohduttaa, niin en minäkään saa kaikkea. Jotta voisin ostaa itselleni ja lapsilleni jotain merkkivaatteita tms, joudun tekemään sen eteen paljon töitä.
Haluatko antaa tilinumeron? Järjestetään rahankeräys!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:01"]Niinpä. Sitä paitsi omituista se koulutuksen nimeen vannominen, ikään kuin olisi joku luonnonlaki että kun käy tietyn koulutuksen niin tulotaso olisi koko loppuelämän sitten hyvä. Ei ole mitään takeita. Hyvätuloisten illuusio on se että he kuvittelevat jotenkin olevansa niitä oman elämänsä seppiä ja mitä lie sijoitusneroja yms., vaikka tosiasiassa kyseessä on vain se että tasan ei käy nallekarkit ja heille on siunaantunut täysi pussi niitä.
[/quote]
Minusta tuossa on aika paljon asenteesta kiinni. Jos et edes itse usko että asiat voisivat muuttua paremmaksi, miten niin voisikaan tapahtua? Joillakin ihmisillä on tapana nähdä mahdollisuuksia joka paikassa, kun taas toiset näkevät vaan asioita jotka eivät kuitenkaan onnistu.
Miten se on "väärin"? Ei luonnonlait ole koskaan oikein tai väärin, ne vain on. Ja se on luonnollista, ettei elämä ole tasapuolista ja samanlaista kaikille.
Siis ei ole vara ollenkaan ostaa reppua? Joiden hinnat alkavat 15e ylöspäin? Eikö näitä hankintoja kannattaisi tehdä vaikka pitkin kesää, jotta saat ostettua?
Ja minäkin kodinhoitotuella 2 lasta, toinen menee kouluun ja olen saanut hyvin ostettua mitä haluavat
On se väärin että vastoinkäymiset kasaantuu tietyille ihmisille. Vaikka kuin yrittää ajatella positiivisesti ja olla onnellinen. Toisille ei taas tule mitään.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:03"]
Vastoinkäymisiltä ei välty kukaan
[/quote]
Kyllä monetkin ihmiset maailmassa välttyvät vastoinkäymisiltä. On paljon sellaisia, joiden elämä sujuu ongelmitta kehdosta hautaan.
Luulen kuitenkin, että ne "jotkut" joutuvat maksamaan valitsemistaan merkkivaatteista. Eivät hekään niitä saa vaan ostavat.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:03"]
[/quote]
Kyllä monetkin ihmiset maailmassa välttyvät vastoinkäymisiltä. On paljon sellaisia, joiden elämä sujuu ongelmitta kehdosta hautaan.
[/quote]
Kivat niille.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:03"]
[/quote]
[/quote]
Ei ole. Ei ketään.
Lähes aina ne, jotka "saa kaiken" on joutuneet näkemään ihan oikeasti vaivaa sen eteen.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:04"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:01"]Niinpä. Sitä paitsi omituista se koulutuksen nimeen vannominen, ikään kuin olisi joku luonnonlaki että kun käy tietyn koulutuksen niin tulotaso olisi koko loppuelämän sitten hyvä. Ei ole mitään takeita. Hyvätuloisten illuusio on se että he kuvittelevat jotenkin olevansa niitä oman elämänsä seppiä ja mitä lie sijoitusneroja yms., vaikka tosiasiassa kyseessä on vain se että tasan ei käy nallekarkit ja heille on siunaantunut täysi pussi niitä. [/quote] Minusta tuossa on aika paljon asenteesta kiinni. Jos et edes itse usko että asiat voisivat muuttua paremmaksi, miten niin voisikaan tapahtua? Joillakin ihmisillä on tapana nähdä mahdollisuuksia joka paikassa, kun taas toiset näkevät vaan asioita jotka eivät kuitenkaan onnistu.
[/quote] Suomalainen ei tee tyota joka ei vastaa hanen koulutustaan, mieluummin nakee nalkaa tai elaa valtion varoilla.
USAssa aloitin alalla jolle minulla ei ollut mitaan koulutusta ja suomalaiselle olisi varmasti ollut nenan nyrpistyksen aihe. Tervetta jarkea ja halua tyontekoon riitti, muutaman vuoden kuluttua minulla oli yli sata alaista. Siita sitten suunnittelin seuraavaa siirtoa ja hyvin meni.
Taalla on turha jaada odottelemaan etta taivaasta tipahtaisi iso pussillinen rahaa, kylla se on ihan itse ansaittava.
Se on väärin kyllä. Minä olen aina saanut vähiten ja sitä salataan minulta. Sitten kuin minä saan eniten niin sitä salataan muilta. Se ei ole kivaa kuin ei omista tälläistä ajatusmallia.
Ei se kyllä ole millään tapaa väärin.