Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oisko ideaa perustaa Fb-kirppis Ukrainan hyväksi? Tai muu hyväntekeväisyyskirppis Facebookiin?

Vierailija
03.03.2022 |

Eli siis, ideana kirppis jossa saisi myydä vain tavaroita, joiden hinta lahjoitettaisiin myyjän ennalta valitsemaan tai ostajan valitsemaan Ukrainan avustuskohteeseen? Eli joko niin että
1 ) myyjälle maksettaisiin hinta postikuluineen, postikulut pitäisi myyjä ja lahjoittaisi tuotteen hinnan sovittuun kohteeseen. Tämä perustuisi molemminpuoliseen luottamukseen myyjän ja ostajan välillä, toki myyjä voisi laittaa ostajalle vielä lahjoituksesta saadun kuitin jälkeenpäin vakuudeksi että raha tosiaan meni lahjoitukseen.
2) kirppiksellä olisi julkinen tili, johon tuotteiden hinnat maksettaisiin ja josta lahjoitettava raha laitettaisiin päivittäin keskitetysti eteenpäin johonkin tiettyyn Ukrainan avustuskohteeseen. Siinä tarvitsisi olla pari henkilöä tiliä hoitamassa ja kuittailemassa myyjille että maksut ovat tulleet perille. Maksun viestikenttään pitäisi kirjoittaa myyjän nimi ja tuotteen nimi. Postikulut maksettaisiin erikseen myyjälle. Ja rahankeräyslupa tarvittaisiin myös, ja ehkä jotain muitakin lakisääteisiä asioita pitäisi selvittää tällaisen järjestämiseksi.

Ehkä tuo vaihtoehto 1 olisi helpompi toteuttaa, koska ei vaatisi mitään järjestäytymistä. Olisi kiva jos joku perustaisi tällaisen kirppiksen Facebookiin. Ideana kirppis Ukrainan hyväksi, koska se on tällä hetkellä se mikä meillä kaikilla on eniten mielessä. Ja olisi paljon nurkissa kaikenlaista, mitä voisi myydä ja itse ainakin mielelläni yhdistäisin myymiseen myös kohdennetun hyväntekeväisyyden. Mulla vaan ei oo aikaa alkaa minkään tuollaisen Fb-kirppiksen ylläpitäjäksi töiden ja opintojen takia, joten toivoisin että joku muu ottaisi kopin tästä ideasta. :)

Toki tämä idea voisi toimia laajemminkin, esimerkiksi Hyväntekeväisyyskirppis -nimellä, jolloin lahjoituskohteita voisi olla muitakin, jotka olisi mainittu myytävien kohteiden kuvauksissa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sellainen yleiskirppis jossa olisi osastot vaatteille, sisustukselle ym. 

Vierailija
2/5 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tyyppisiä tapahtumiahan onkin mutta ei kuitenkaan perinteistä nettikirppistä.

Vierailija
4/5 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Eli tää perinteinen "haluan romut pois nurkistani ja saada hyväntekijän maineen, niin kauan kun mun ei tarvitse itse tehdä mitään".

Vierailija
5/5 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni jättänyt taaksensa F.B. Moni ei koskan some tiliä avanut itsellee,juuri samoista syistä kun järkevä ihminen sen F.B. lopetannut. Joten unohda koko homma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi