Maisterikoulutus ja työt
Onko täällä ketään joka on suorittanut maisterikoulutuksen töiden ohessa tai käynny töissä maisterikoulutuksen ohessa?
Itsellä on nimittäin tämä tilanne ja haluaisin vähän kuulla että miten tuo on teillä muilla onnistunut:
- Oliko se rankkaa?
- Valmistuitko 2 vuodessa? Teitkö paljon töitä sen eteen?
Kommentit (4)
En, mutta kaksi läheistä opiskelukaveriani tekevät niin. Toinen ihan vaan tenttii kurssit, toinen on säntillinen ja tulee niille istumaan. Säntillinen suorittaa myös avoimessa yliopistossa kaikkia tarjolla olevia kursseja, maisterivaiheessa ei toki ole muuta kuin muihin opintoihin laskettavia kursseja.
Hyvin menee molemmilla. Meillä tosin maisteriopinnot ovat jostain mystisestä syystä huomattavasti helpommat kuin kandiopinnot.
Minä. Paljon olen avoimen kautta suorittanut opintoja. Tässä tilanteessa en aio heittäytyä kokopäivä opiskelijaksi. Siksi maksan ihan suosiolla sen muutaman euron avoimen opinnoista vaikka yliopiston puolella saisin ilmaiseksi. Avoin on paljon joustavampi ja vaatii vähemmän läsnäoloa. Näin ainakin mun oppiaineessa...
Rankkaa on ollut :( en suosittele jos vaan mahollista. Mulla ei ollut taloudellista mahdollisuutta jäädä töistä poia.
Tein toisen tutkintoni töiden ohella (sain ensimmäisestä kyllä yhden sivuaineen liitettyä ja olin tehnyt myös avoimessa appron toisesta sivuaineesta. Oli rankkaa ja valmistumiseen meni reilut kuusi vuotta.
Oli rankkaa, otin oman toiminimen ja laskutin sen kautta, niin sain vähän vapauksia työaikani suunnittelussa.