Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin taas väärän kokoiset rintaliivit! Sinne meni rahat

Vierailija
29.07.2015 |

Oon koittanut pärjätä urheiluliiveillä mutta ne ei kaikkien vaatteiden kanssa käy :D menin sitten ostamaan ihan perus t-paitaliivejä ja sovitin useita kokoja. Tää päivä on ollut ihan tuskainen töissä kun liivit puristaa kipeästi. Otin vielä isompaa kokoa kuin normaalisti ettei varmasti puristasi, se nimittäin on ollut mun ongelma ennenkin. Ei mulle löydy kokoa :( nyt päällä 80E. Rinnan alta ympärys 82cm ja päältä en muista mittaa mutta noissa tuo E kuppi tuntuu sopivalta muuten. Eikös ympärysmitta pitäis pyöristää alaspäin eli mun kai pitäis käyttää 75 ympärystä? Ei toivoakaan! 85 on kuitenkin liian iso ja tässä 80 ympäryksessäkin olkaimet on liian ns leveällä kun tippuvat olkapäiltä. Äh... Harmittaa :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää myyjältä apua, kun se on niin monesta seikasta kiinni onko sopivat. Ympärysmitta, kuppikoko, liivien malli, olkainten leveys ja säädettävyys, materiaali..

Vierailija
2/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivit ovat erilaisia,joten oikea koko ja malli ovat ratkaisevia . Jos olkaimet tippuu ovat varmaan liian löysällä. Kannattaa mennä liiviliikkeeseen jossa avustettuna saat oikeanlaiset ja kokoiset liivit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna myyjän ottaa mitat ja mene sitten sovituskoppiin ja mallaile liivejä myös puseron kanssa. Itselle tulee sopivat.

Vierailija
4/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä oikeaan liivikauppaan. Hinnat ovat aiven hirveet, mutta kyllä ihmisellä pitää olla edes yhdet tosi hyvät liivit. Itse löysin yllättäen Seppälän läskiosastolta itselleni sopivat HALVAT rintsikat, mutta en viitsi edes miettiä, kuinka monta harhaostosta olen elämäni varrella tehnyt...

Vierailija
5/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärysmitan pitää olla pienempi koska se venyy käytössä aika nopeasti. Kuppikoko taas on yleensä kaikilla liian pieni. Itse menin alan liikkeeseen, sanoin kokoni olevan 85B lähdin liikkeestä liivien kanssa jotka oli kokoa 75D. Aluksi liivejä täytyy pitää sellaisen lisäpalan kanssa joka antaa rinnanympärykselle lisää mittaa. Parissa viikossa venynyt niin ettei palaa enää tarvita. Myös kupin kaarissa on eroja, osa on pienemmällä kaarella, osa isommalla. Pitää vain kokeilla. Matalalla väliosalla olevat liivit ei toimi mulla yhtään, kaaret painaa palleaa. Itselläni näihin imettyihin sopii parhaiten balconette-malliset liivit. PushUpit voin unohtaa, ne puristaa ikävästi koosta huolimatta.

Vierailija
6/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ymrärysmitta oli mittaamalla 112cm. Myyjä kuitenkin sanoi että koko G95 on sopiva. Ja kyllä se vaan ihan hyväktä päällä tuntuu.

Vierailija
7/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään Seppälästä ei kannata ostaa.
Mä roudaan koppiin aina järjettömän määrän ja kokeilen niitä kunnolla. Hypin ja olen pääalaspäin ja vertailen kunnolla miltä tuntuu.

Vierailija
8/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene liiviliikkeeseen tai vaikka Stockmann tai Sokos on jo parempi kuin tavallinen marketti, jos löydät vähän vanhemman myyjän osastolta. Heillä on yleensä sen verran kokemusta, että osaavat valita sovitettavaksi oikeanlaisia. Sama kokomerkintä eri malleissa tai eri valmistajien liiveissä ei merkitse yhtään mitään. Sovitettavaksi pitäisi aina ottaa vierekkäiset koot; sinun tapauksessasi 75 F, 80 E ja 85 D, jos 80 E on yleensä se suunnilleen hyvä koko. Jos näistä mikään ei ole sopiva otat uuden kierroksen tai vaihdat mallia. Jos olkaimet tuntuu tippuvan kiristyksestä huolimatta, kokeile selästä ristiin meneviä malleja.

Vierailija
9/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikat pitää sisäänajaa. Pari ekaa pitkää käyttökertaa on epämukavia mutta sitten ne muotoutuvat kehon mukaan. Ja mun ympärysmitta on jotain 100 sentin puolella tai toisella ja rintsikoissa käytän ympärystä 85 joka sopii parhaiten. 90 lähtee kiipeämään ja 80 kuristaa. Meeppä erikoisliikkeeseen, niiden rintsikat on usein paljon laadukkaampiakin vaikka saa maksaa itsensä kipeäksi. Changessa on kaikki ammattilaisia ja jäsenkortilla saa aina vähintään -10%.

Vierailija
10/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristävä ympärys voi johtua myös liian pienestä kuppikoosta, rinnat työntävät ympärysnauhaa kireämmäksi kun eivät mahdu kunnolla kuppiin. Jos puet liivisi väärin päin päälle, kupin sisäpuoli selkää vasten ja olkainet lattiaa kohti, tuntuuko ympärysnauha edelleen liian kireältä? Laske tällä laskurilla kokosi, minkä koon se antaa?

http://www.brasizecalculator.tk

Vierailija
11/11 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:34"]

Ympärysmitan pitää olla pienempi koska se venyy käytössä aika nopeasti. Kuppikoko taas on yleensä kaikilla liian pieni. Itse menin alan liikkeeseen, sanoin kokoni olevan 85B lähdin liikkeestä liivien kanssa jotka oli kokoa 75D.

[/quote]

niin no kuppikokohan ei ole sama kaikilla ympärysmitoilla. 85B vastaa kokoa 80C (saman kokoinen kuppi eli rinnakkaiskoko). 75-ympärysmitalla näitä vastaava kuppikoko on sitten jo D eli ihan saman kokoiset kupit on sinulla aina ollut käytössä. Nyt vain ympärysmitta on pienempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä