Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuiset vatsavaivat

Vierailija
03.03.2022 |

Olen karsinut ruokavaliosta kaiken mahdollisen pois, mutta vatsa ei kestä sitäkään. En syö mitään lääkkeitä, joten nekään ei voi aiheuttaa vatsaoireita. Lääkäristä ei ole apua, koska tämä vain pitäisi kestää.

Vertaistukea?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt gynellä? Nimittäin itselläni oli vatsavaivoja ja se johtui munassarjan kystasta. Kuplimista, ilmavaivoja, nipistelyä

Vierailija
2/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt gynellä? Nimittäin itselläni oli vatsavaivoja ja se johtui munassarjan kystasta. Kuplimista, ilmavaivoja, nipistelyä

Pitäisi varmaan varata aikaa sinne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ikävä kyllä ollut jo noin neljä vuotta. Kaikkea olen kokeillut mutta mikään ei tunnu kunnolla auttavan. Lääkäritkin vain levittelee käsiään. Joka päivä pitää olla syömättä koska kun menee kotiin ja syö jotain niin se on loppupäivä oltava kotona vessan lähellä. Maitohappobakteerit on auttanut vähän kun otan illalla ja aamulla. Mustikasoppakin tuntuu tekevän hyvää samoin kun vatsa tuntuu tykkäävän broilerista. Vähän yksipuolista on ravinto vain.

Vierailija
4/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mitä syöt? Saatat karsia vääriä elintarvikkeita.

Vierailija
5/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mitä syöt? Saatat karsia vääriä elintarvikkeita.

Lähinnä vain ruisleipää, kasviksia, hedelmiä, broileria ja kalaa. Ei siis lainkaan valkoista sokeria tai mitään runsasrasvaista.

Vierailija
6/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut imodiumia. Minulle se on lähes välttämätön lisäravinne. Juon kaljaa viikonloppuisin ja maanantaina maha vesi ribaalilla ja töihin on heti aamusta mentävä ajamaan onnikkaa.

Vierailija
7/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Fodmap ruokavalio tuttu? Oiskohan sulla IBS.  Kokeile eliminaatiovaiheella. Aika pian näkyy onko apua.

Vierailija
8/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imodium autaa kylläk un tarpeeksi ottaa mutta kun sen vaikutus lakkaa niin voi sitä paskan määrää ja vatsakipuja.

Vierailija
9/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile alkaa lisätä fermentoituja eli hapatettuja ruokia ruokavalioon päivittäin ja mahd. runsaasti. Ilman niitä maitohappobakteerit eivät "tartu" ruoansulatuskanavaan, eikä pelkästään maitohappobakteerien syömisellä ole havaittu samoja terveysvaikutuksia. Suosittelen katsomaan tämän, avasi aivan uuden ulottuvuuden asiaan:

Kaupoista saa hapankaalta, jugurttia (myös kasvipohjaiset), venäläisiä suolakurkkuja (Virosta tai Puolasta), ainakin Ruohonjuuresta saa fermentoitua puolukkaa ja aroniaa, Boris- tai Fermix-juomaa, nattoa... Tärkeää on, että ruokia ei kuumenneta. Itse hapattaminen on myös aika helppoa. Itse en syö tällä hetkellä viljoja juuri ollenkaan kuin hapatettuina.

Länsimaisia, teollistuneita maita vaivaa mikrobiköyhyys ihmisten ruoansulatuskanavissa. Tilanne on  yhdistetty moniin sairauksiin (diabetes, Alzheimer, sydänsairaudet, MS-tauti...), joista moni on ollut jyrkässä kasvussa länsimaissa. Samalla myös vatsaongelmien ja -sairauksien määrä on ollut suuressa kasvussa. Asiaan voi vaikuttaa myös muutenkin monipuolistamalla mikrobeja, joille altistuu (esim. metsässä oleilu, puutarhanhoito jne.), mutta nimenomaan fermentoidut ruoat saavat myös ympäristön hyödylliset mikrobit tarttumaan ruoansulatuskanavaan.

Samalla kannattaa syödä prebiootteja (esim. banaani, marjat, artisokka, jne.), jotka ruokkivat hyödyllisiä mikrobeja. Itse syön myös Biogaian Gastrus-tabletteja (sisältää bakteerikantaa (L. reuteri), jolla on menestyksekkäästi hoidettu koliikkivauvoja), ja Lifen sporebiotic-kapseleita. (Ensimmäisinä päivinä oireet voivat pahentua, ja kannattaa aloittaa pienellä annoksella.)

Vuosikausia olen kärsinyt todella vaikeista vatsavaivoista, joihin lääkärit eivät osanneet sanoa mitään järkevää, ja kaikenlaista niihin kokeillut, mutta näillä on alkanut ensimmäistä kertaa helpottaa.

Vierailija
10/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ibs-kommenttia ja hapatettuja ruokia! Tossa sun nykyisessä ruokavaliossa on paljon kuitua joka ei ainakaan itsellä toimi yhtään, itseasiassa kaikki leipä tuppaa käymään mahan päälle. Imodium kannattaa säästää vain hätätilanteisiin, on aika voimakasta lääkettä.

Vierailija
11/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä pois!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä