Miksi mua aina hävettää jälkeenpäin jos annan
itsestäni vähänkin enemmän kuin tavallisesti annan? Siis jos vähänkin näytän tunteeni tai ajatuksiani tai... miten sen selittäisi... No niin kuin nyt somen aikakautena, jos laitan someen jonkun vähänkin henkilökohtaisemman kuvan tai tekstin ja se on sillä hetkellä tuntunut hyvältä, niin sitten kuitenkin hetken päästä nolottaa. Eikä sen kuvan/tekstin tarvitse olla edes mikään paha, vaan riittää esim. (hatusta keksitty esimerkki) kuva mukista ja kuvatekstinä "Tänään olen onnellisempi kuin pitkään aikaan" tms.
Kerran aloitin bloggaamisen enkä kehdannut kertoa siitä kenellekään. Pian sitten lopetin sen, kun eihän siellä kukaan käynyt, kun kukaan ei siitä tiennyt. Miksi mä en uskalla vaan rohkeasti näyttää kuka ja millainen olen? Ja jos näytän, niin miksi sitten jälkeenpäin nolottaa?
Kommentit (5)
Itseäni hävettää ihan kauheasti kun pitää kertoa mitä musaa kuuntelen. Se on painajaiskysymys!! Kuuntelen ihan normaalia musiikkia, dancea, elektronista, poppia...
Itselläni on samaa ja tiedänkin sen kohdallani johtuvan itsetunto-ongelmista. Minulle on tyypillistä tuo, että kaduttaa omien ajatusten jakaminen, koska kokee ne niin vähäarvoisiksi.
Täällä kans yks joka tunnistaa itsessään noita piirteitä, oiskohan joku suomalainen kansantauti...
Olisikohan teillä kaikilla itsetunto ongelmia? ihan vain veikkaus
Mul on ihan sama!