Erikoinen käytäntö fb-kirppiksellä
Hei
Ajattelin kysyä teiltä onko tällainen käytäntö Facebookin kirpputoriryhmissä ihan yleistä ja "normaalia".
Ryhmään liittyäkseen jonkun jo ryhmässä olevan henkilön tuli suositella ryhmän ylläpitäjälle minua, jotta voisin päästä ryhmän jäseneksi. Mikäli yksikään kaveri ei kuulunut ryhmään, tuli ylläpitäjälle laittaa asian tiimoilta yksityisviesti.
Laitoin ryhmän ylläpitäjälle yksityisviestin, jossa pyysin häntä lisäämään minut ryhmään. Hän kertoi käyvänsä profiilini läpi. Hetken kuluttua tuli viesti, jossa hän kirjoitti että profiilini on melko salainen, mutta hän löysi sieltä kuitenkin "tarpeelliset tiedot".
Lopulta pääsin ryhmään, mutta mikä on siis tämä käytäntö, että jäseniksi haluavien profiilit tarkastetaan? Ja mitä ovat nämä "tarpeelliset tiedot"??
Kommentit (6)
No en ole kuullut moisesta käytännöstä ennen ja olen neljässä eri fb kirppariryhmässä jäsenenä.
Iha seko-kirppari jos tollane meininki, miten muka profiilin perusteella voi tietää yhtään mitenkää miten ihminen toimii jossai kirppari -vaihtotilanteessa, jättääkö maksamatta tms. ei mun mielestä profiilissa voi sitä päätellä! :DD
Sitä mietin itsekin, että hieman ihmeelliseltä käytännöltä vaikutti. Että naamavärkin perusteellako sinne valitaan ihmisiä. Tai mitä jos profiilini olisi ollut täysin salattu niin olisiko ryhmään pääsemiseni evätty koska ylläpitäjä ei voi tarkistaa tarpeellisia tietojani....
Mielessäni kävi kysyä näitä asioita ylläpitäjältä, mutta vaikenin siinä pelossa että siinä vaiheessa minulla ei ainakaan ole ryhmään enää mitään asiaa :D
Ap
No hyvä, ei tarvitse liittyä lainkaan. Minulla ei ole profiilissa muuta tietoa kuin nimi ja paikkakunta.
En ole törmännyt. Varmaan tuolla halutaan varmistaa että kaikki liittyneet on oikeita ihmisiä ja profiileja. Aika paljon on pyörinyt niitä huijausprofiileja jotka on kirppareilla mainostanut ilmaiseksi saamiaan Iphoneja ja Niken lenkkareita jne...
Ihan naurettavaa toi kirppispelleily :D