Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan elämääni

Vierailija
03.03.2022 |

Elämäni on ihan yhtä kärsimystä.
Olen 26v eikä minulla ole mitään peruskoulun jälkeistä koulutusta. Tulin raskaaksi ensimmäisen kerran 16-vuotiaana ja koulu jäi silloin kesken, pian olin taas uudelleen raskaana esikoisen synnyttyä.
Minulla on nyt 3 lasta enkä ole saanut mammakiloja karistettua, syön masennukseeni ja suruuni ja lääkkeet lihottaa entisestään. Painan 120kg tällä hetkellä ja pituutta on 158cm.
En jaksa enää huolehtia itsestäni ollenkaan ja olen uupunut lapsiini.
Mitään ammattia en ole ehtinyt hankkia enkä edes tiedä mikä kiinnostaisi.
Mitään työkokemusta ei ole oikeastaan ollenkaan kun en kesätöihinkään lapsilta ole ehtinyt.
Mies käy vuorotyössä eikä jaksa huolehtia lapsista eikä minulla ole aikaa sen takia edes miettiä opiskelua tms ammattia.
Mitä teen? Olen täysi hermoraunio ja sossusta en uskalla apua pyytää koska vievät lapset pois...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu johonkin tositv formaattiin. Suurin pudottaja tai joku

Vierailija
2/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei pakottanut hankkimaan ä päriä. kumi on keksitty. ei heru sääliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu etänä ?

Vierailija
4/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua. Opiskele ammatti. Kohta olet paremmassa tilanteessa.

Vierailija
5/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kukaan ei pakottanut hankkimaan ä päriä. kumi on keksitty. ei heru sääliä.

Hohhoi. Mene muualle huutelemaan. Ihmiset tekee virheitä elämässään. Suotakoon heille mahdollisuus korjata niitä. Ei ap säälillä mitään tekisikään.

Vierailija
6/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.

Joh.12:25

Vierailija
7/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.

Mitä helvettiä tuokin tarkoittaa?

Vierailija
8/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatana on tämän maailman ruhtinas, joten kokoa aarteesi sinne, missä koi ja ruoste ei tee tuhojaan.

Vierailija
9/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatana on tämän maailman ruhtinas, joten kokoa aarteesi sinne, missä koi ja ruoste ei tee tuhojaan.

Johan on syvällistä, mutta Ymmärrätkö sanaakaan? Ei ainakaan kiinnosta kenenkään auttaminen sinua. Hyvä että oma sädekehäsi loistaa kirkkaasti

Vierailija
10/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan on syvällistä, mutta Ymmärrätkö sanaakaan? Ei ainakaan kiinnosta kenenkään auttaminen sinua. Hyvä että oma sädekehäsi loistaa kirkkaasti

Noh noh, älähän projisoi.

Vierailija
11/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika ammatinvalintapsykologille. Lapset menevät hoitoon koulupäiväsi ajaksi. Olet tosi nuori vielä. 

Sossu ei vie lapsia pois. On tosi paljon ongelmaisia lapsia, joita ei ole mahdollisuutta auttaa. Eivät he sinulta lapsia ota siksi, että sinä olet nyt hukassa elämässäsi.

Jos nämä ketjun kommentoijat ovat aikuisia ihmisiä, niin eipä hyvin mene teillä. Esim. tuo "N38" kuulostaa enemmän 16 vee Veetiltä.

Vierailija
12/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen hokenut tänään vihaavani elämääni. Olen elänyt aivan väärin, vääriä valintoja ja väärien ihmisten vaikutusperien mukaan.

Siksi avasin keskustelusi ja ensimmäiset lauseet menivät oikein, olemme samanikäisiäkin.

Tulin raskaaksi 1 7-vuotiaana mutta tein abortin (väkivaltainen mies oli sillon) ja oli mt-ongelmia.

Opiskelin ammatin ja lähdin töihin uraa luomaan mutta uuvuin ja mt-ongelmat eivät lakanneet kiusaamasta vaikka muuten pärjäsin ulkoisesti erinomaisesti työssäni jne.

Sisäisesti voin vaan ihan helkkarin huonosti.

No, tällä hetkellä en tee töitä, opiskelen taas, olen jälleen väkivaltaisen miehen kanssa tai no, ainakin on ollut, ei enää hirveästi viitsi minua sortaa. Olen mt-ongelmainen edelleen, henkisesti uupunut ja koko tulevaisuus ahdistaa mutta näyttelen vain, rooli päällä mennään etiepäin.

Ystäviä ei ole, vanhempien kanssa välit huonot. Taloudellinen tilanne surkea.

Merkitystä elämässä ei ole. Minua ei kiinnosta enää mikään. En jaksa yrittää..

Viime yönä näin unta tekeväni lopullisen ratkaisun. Painajaista tämä elämä. Vihaan tätä.

Tsemppiä. En osaa muuta sanoa.

Vierailija
13/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa vielä..

Niin ja olen alkoholisti, sitä nykyään. Olen addiktoitunut päihteisiin ja lisäksi olen lihonut paljon. Elintavat ovat nykyään surkeat, todella.

En tiedä miten kaikki kääntyi näin. Elämäni on ollut vain suurta virhettä enkä kestä tätä kaikkea. Haluaisin syntyä uudelleen tai kuolla.

Eli et ole yksin.

Olen jotenkin jäänyt vain kyydistä pois. Olisi pitänyt olla aikoinaan itsekkäämpi ja hoitaa elämänsä kuntoon itseään ajatellen. Nyt on voimat vaan niin tapissa. Moraalisaarnaa en kaipaa.

Vierailija
14/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-keskuksissa (ent. työvoimatoimisto) on ammatinvalinnanohjaajia. Varaa sellaiselle aika ja varmaan sitä kauttaa alkaa hahmottua, mikä voisi olla sinulle sopivin ala ja miten siihen opiskellaan.

Pystyisitkö aloittamaan lenkkeilyn nyt, kun lumet sulaa ja lenkkeily alkaa olla mukavampaa kun ei tarvii pelätä kaatumista. Miehesi varmaan huolehtii sen aikaa lapsista, kun eiväthän ne ihan pikkuisiakaan enää ilmeisesti ole. Lenkki pari-kolme kertaa vikkossa varmaan piristäisi myös henkisesti.

Olet nuori ja ehdit vielä vaikka mitä. Tsemppiä!!

Vierailija
15/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, sä olet oikeasti niin nuori, että moni tuossa iässä vielä ihmettelee, mitä tekisi isona. Sulla on kuitenkin jo lapset tehtynä ja voit alkaa luoda elämääsi. Voin kertoa, että kunhan taakkasi alkaa kevetä, sulle tulee tuosta kaikesta elämänkokemusta, ja löydät vähitellen voimasi. Ja taakkahan kevenee itsestään kun lapset kasvavat. Pidä huolta siitä, että onnistut luomaan reilut ja oikeudenmukaiset välit heihin. Sillä ei ole niin väliä, paljonko jaksat heidän eteensä tehdä. Kyllä he ymmärtävät miten kovilla olet. 

Muista, että et ole yksin vaikka siltä tuntuu. Maailma on täynnä ihmisiä jotka ymmärtävät tilanteesi. Älä huku itsesääliin, vaan osoita itseäsi kohtaan myötätuntoa sen sijaan. Kun sääli ottaa taas vallan, etäännytä itsesi siitä välillä ja silitä itseäsi poskesta ja kerro itsellesi, että kuka tahansa sinun tilanteessasi voisi huonosti vaikka olisi titaanista tehty. Älä syytä itseäsi. Ja sitten alat vain voida joka päivä hiukan paremmin. Leiki vaikka vain viisi minuuttia, että kaikki on ihan hyvin. Hymyile peilikuvallesi. Osoita itsellesi lämpöä. 

Ja hanki se ammatti. 

Vierailija
16/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi sossu. Tee ihmeessä yhteydenotto sossuun ja hae perheellesi tukea ja apua. Sossu pyrkii auttamaan koko perhettä, eikä lapsia todellakaan viedä pois kotoa, elleivät he ole selkeässä vaarassa. Ainakin kirjoituksesi perusteella uskon, ettei näin ole. Harmi, että meistä sossuista on niin negatiivinen kuva ja sen vuoksi moni ei uskalla lähestyä meitä.

Vierailija
17/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se usein käy, jos lapset tekee nuorena, niin menee nuoruus ja menee opiskelumahdollisuudet ja lopulta menee voimatkin siihen arjen pyöritykseen. Olet joutunut aika lujille.

Kyllä sinun pitäisi hakea apua, sillä vaikutat masentuneelta jos väsyt lapsiinkin, ei se sossu lapsia pois vie, jos lapset on hoidettu hyvin ja jos perheessä ei ole alkoholiongelmia.

Usein kun edes yhden asian saa jotenkin hallintaan, niin se helpottaa montakin asiaa.

Sulla on  aika paljon ylipainoa, voisit hakea apta terveyskeskuksesta tai ravintoterapeutilta, niin että sä et ihan yksin jää ongelmiesi kanssa.

Sulla on vielä koko elämä edessä.

Vierailija
18/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkäisy ole voinut kolmea kertaa pettää niin jossain elämänhallinnassa on vikaa. Kuka muu sille mitään mahtaisikaan jos ei mikään kiinnosta. 26 vasta ja elämä tuossa tilassa. Koita kantaa vastuusi mitä olet mennyt tekemään ja toivottavasti pääsisit opiskelemaan jonkun ammatin itsellesi niin kilotkin alkaisivat karisemaan itsestään.

Mitä syöt niin teen ruoka remontti kaikki sokerit pois ja katsot tuotteiden ja pakkausten sokerimäärän. Hiilihydraattia, josta sokereita ei usein ylittäisi 6g, kuten itse katson. Sama rasvan määrissä. Silloin tällöin herkutteluun en ole ihan niin tarkka jos tekee mieli lihapiirakkaa tms. Piilosokeria saa ihan kaikesta ja luontaista sokeria. Vaikka ylipainoa olisikin niin jaksaa enemmän kun vähän viitsii valikoida mitä syö. Järkyttävä sokerimäärä väsyttää. 

Vierailija
19/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaudu etänä ?

Ei tuossa tilanteessa auta etä opinnot vaan pitää päästä kotoa pois jotta saa sosiaalisia suhteita ja pakko liikuntaa. Kotiin kokonaan hautautuminen on tuollaisen tilan aiheuttanut. Ei se ole nuorelle ihmiselle normaalia pitkittyessään. 

Vierailija
20/22 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia ei kannata lisääntyä nuorena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan