Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syytän itseäni kaikesta

Vierailija
02.03.2022 |

Esim. Jos en kuule mitä joku sanoo, syy on omassa huonossa kuulossani. Jos joku ei kuule mitä minä sanon, syy on siinä, että puhun liian hiljaa. Jos törmään johonkuhun ostoskärryillä, se on minun syytäni. Jos joku törmää minuun kärryillä, syy on siinä, että olen ollut tiellä. Lapsi lintsaa koulusta, minun syyni. Itse lintsasin teininä koulusta, omaa syytäni. Jne.

Miten tällaisesta ajattelusta pääsee pois?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei ymmärrä kertomiani ohjeita, syy on siinä, etten ole selittänyt riittävän hyvin. Jos itse en ymmärrä jonkun antamia ohjeita, syynä on oma tyhmyyteni.

Vierailija
2/12 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sotakin sinun syytäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanlainen. Rakkauden puutetta antanut vanhempi oli syynä. No, siinä on asia, jossa en syytä vain itseäni.

Vierailija
4/12 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin tässä keski-ikäisenä, että maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä: toiset syyttävät kaikesta itseään, toiset syyttävät aina muita. Ja nämä kaksi viihtyvät keskenään, mikä on traagista.

Vierailija
5/12 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on paljon näitä muiden syyttäjiä. Jos palstalla valittaa esim. oman äitinsä ilkeydestä, heti syytetään kirjoittajaa.

Vierailija
6/12 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on paljon näitä muiden syyttäjiä. Jos palstalla valittaa esim. oman äitinsä ilkeydestä, heti syytetään kirjoittajaa.

Itse en tarvitse edes sitä ulkopuolista syyttäjää, ihan itse hoidan sen pestin..

Ap

Vierailija
7/12 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on toisaalta myös supervoima. Auttaa itsefeflektiossa, kun joutuu miettimään, että onko näin nyt tosiaan. Kykenee myöntämään omat virheet.

Itsemyötätunto voisi auttaa, terapiakin.

Vierailija
8/12 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa vikaa, ajattelin ku koronaki alkoi että se on mun syytä ja mun vika

Vierailija
9/12 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sotakin sinun syytäsi?

Saattaa olla. Lapsena ainakin tunsin syyllisyyttä, jos uutisissa mainittiin jostain ryöstöstä tms.

Ap

Vierailija
10/12 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat hakusanat people pleaser youtubeen ja katot videoita aiheesta kuukauden putkuteen.

Vierailija
11/12 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee täyskäännös ja muutu narsistiksi. Niin minäkin tein. Helpottaa.

Vierailija
12/12 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huono äiti ja syytän itseäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan