Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tikit alakertaan vai masuun?

Vierailija
27.07.2015 |

Haluatteko tikit mieluummin pimpulaan vai mahaan? Synnytyksestä siis kysymys. Mä haluaisin mieluummin ehkä kuitenkin mahaan. Kuulostaa tosi kivuliaalta alakerran tikkaus. Ja eiks se kuseminen oo tosi inhottavaa toosa ns. riekaleina?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullle on laitettu tikit kumpaankin mutta kummallakaan kerralla tikkaus ei sattunut. Jälkikäteen kyllä sattui.

Vierailija
2/19 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai mahaan, mutta silti synnyttäisin mieluummin alakautta. 2 olen synnyttänyt eikä ole tikattu. Ei siis kokemusta. Kyllähän se pissaaminen synnytyksen jälkeen tuntuu aina vähän inhottavalta, jotain nirhaumia varmaan mullakin siellä ja käsisuihkun kanssa voi laimentaa pissaa eikä kirvele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sitä alakerran tikkausta huomaa, on siinä paikat sen verran puuduksissa. Joo kuseminen on inhottavaa muutaman päivän, mutta bideellä kun suihkuttelee samalla niin huomattavasti mukavampaa.

Vierailija
4/19 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masuun tulee tikit väistämättä, alakerran tikeiltä voi välttyä tai ainakin niiden määrä/tuhojen määrä voi jäädä hyvin vähäiseksi. 

Vierailija
5/19 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kannalta on parempi syntyä alakautta. Saa tarpeellisia bakteereita ja jossain dokkarissa oli, että se synnytysstressi on vauvan parhaaksi.

Vierailija
6/19 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pari tikkiä ulkopuolelle eikä pissaamisessa tai missään muussakaan ole ollut ongelmia tai kipuja. Ehdottomasti nämä 2 kpl kuin moneen kerrokseen läpi mahan, kohtuun, vatsalihaksiin ja ihoon.

Vierailija
7/19 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tähystysleikkauksen jäljiltä neljä pientä reikää mahassa. Aika rumia, ja jos ois kokonaan avattu, olis varmasti ruma, vaikkakin rakas arpi, mieluummin kumminkin alapäässä synnytyksen jäljiltä ne tikit. Ja vaikka leikattas, niin alapää vuotaa kuin seula leikkauksessa ja sen jälkeen, eliei se silti mikään siisti operaatio ole.

Vierailija
8/19 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon enemmän tikkejä sinne mahaan tulee ja paranee hitaammin, kun syvälle joudutaan leikkaamaan. Siskolle tehtiin hätäsektio. Leikkaushaava tulehtui eikä meinannut parantua millään. Viikokausia siis maha auki. Sellainen kokemus ettei enempää lapsia tule. Itse päässyt alatiesynnytyksessä helpolla. Muutama tikki ja nopeasti paranevat haavat.

Vierailija
9/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana kaksi suunniteltua sektiota. Haava parani todella nopeasti kummallakin kerralla ja on nyt kaksi vuotta viimeisestä sektiosta todella siisti ja melko huomaamaton. Ja jää kokonaan piiloon esim. bikinien alle.

Vierailija
10/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa ollut tikit. Alapäästä arpi ei tietenkään samoin näy, mutta minulla kesti kauan parantua. Pissaaminen oli ihan ok, mutta voi luoja se paskominen, se oli kamalaa useamman viikon, kun tuntui ponnistaessa, että persaus ratkeaa uudelleen.
Hätäsektiossa olin ja ruma häpyluusta napaan yltävä arpi muistona. Parani nopeasti ja oli mielyttävämpi noin muutenkin, mutta suurena miinuksena se todella ruma arpi.

Vierailija
11/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaankaan, kiitos!

Mä olin kotona vauvan kanssa jo ennen kuin sektiomamma pääsi edes sängystä ylös!

Vierailija
12/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:26"]Haluatteko tikit mieluummin pimpulaan vai mahaan? Synnytyksestä siis kysymys. Mä haluaisin mieluummin ehkä kuitenkin mahaan. Kuulostaa tosi kivuliaalta alakerran tikkaus. Ja eiks se kuseminen oo tosi inhottavaa toosa ns. riekaleina?
[/quote] Ei siinä alatiesynntyksessä ole muuta vikaa, kuin että pillu väljenee huomattavasti. Mies ei enää nauti.

Vierailija
13/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:19"]

Ei kumpaankaan, kiitos!

Mä olin kotona vauvan kanssa jo ennen kuin sektiomamma pääsi edes sängystä ylös!

[/quote]

Olitpa onnekas, että synnytyksesi sujui hienosti. Harmi vain, ettei kaikki ole yhtä onnekkaita.

Vierailija
14/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ottaisin mielummin sen ruman arven mahaan kun antaisin pillun revetä riekaleiksi.

Vierailija
15/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:34"]

Vauvan kannalta on parempi syntyä alakautta. Saa tarpeellisia bakteereita ja jossain dokkarissa oli, että se synnytysstressi on vauvan parhaaksi.

[/quote]

Oikeasti totuus on, että keisarinleikkaus on vauvalle turvallisempi. Näin sano myös lääkäri. Noin 20% synnytyksistä tapahtuu jotain odottamatonta (ja tähän ei ole laaskettu alapään repeäminen jne), taas kun sektiolla tapahtuu vain noin 0,5 % tapuksista.

Vierailija
16/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin eppari nopeuttamaan ponnistusvaihetta. En tiedä siis, miltä tuntuu sektion jälkeen mutta jo tuo eppari oli ihan helvetillistä tuskaa kun puudutukset lähti. Viiteen viikkoon en voinut istua normaalisti, vaan aina ei-epparinpuoleisella kankulla. Kävely sattui vähemmän aikaa, muistaakseni ehkä pari viikkoa?
Ja sängystä nouseminen oli tuskaa, ensin piti kierähtää kyljelleen ja siitä nousta vatsan kautta kontilleen ja siitä ylös.

Mitään muita repeämiä ei tullut, mutta oli tuo saatanan kipeänä jo tuollaisenaan. Pissaaminen, suihkuttelu tai kakkaaminen ei sattunut tai edes tuntunut erikoiselta, sentään :D

Vierailija
17/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta mahan tikeistä mutta alapään senkin edestä! :/
Oli tosi paljon tikkejä, tuntui että koko alapää oli tikkien peitossa! Minut ommeltiin onneksi nukutuksessa synnytyksessä sattuneen komplikaation vuoksi.
En istunut viikkoon ollenkaan, edes renkaan päällä. Kotiin lähdin takapenkillä maaten!
Tikit suli ja runsaan tikkauksen ansiosta ei näkyviä vaurioita juuri jäänyt.
Toisessa synnytyksessä ei tikattu vaikka olisi pitänyt! En pystynyt pissaamaan edes käsisuihkun avulla kun jo pelkkä vesi sattui kuin olisi puukolla lyöty!
Katetrilla vaan onnistui ja näin jouduin pissaamaan pari päivää. Ei ollut kivaa..
Vuoden päästä synnytyksestä oli pakko tehdä korjausleikkaus.
Kolmannesta ei onneksi tullut enää mitään muuta kuin pientä arkuutta.
Mitä nyt laskeuma joka vaati leikkauksen..
Jos nyt saisin valita niin ehkä ottaisin ne tikit sinne mahaan! ;)

Vierailija
18/19 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masuun ehdottomasti. Ne jäljet mahassa ei häiritse ketään, mutta se räjähtänyt pimpero....ei ei ei.

Vierailija
19/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jos venyttäisitte paikkoja ennen synnytystä? Repeämisen todennäköisyyttä voi vähentää harjoittelun avulla. Paljon turhempaankin on aikaa ja rahaa laitettu. Jos satasen hintaisella vehkeellä välttää edes yhden erikoislääkärissä käynnin niin ollaan jo reilusti plussan puolella. Paras tapa hoitaa repeämiä on ehkäistä ne etukäteen. 

http://www.vauva.fi/keskustelu/3940724/ketju/epi_no_delphine_plus_valilihan_venytystreeni_synnytysta_varten

http://www.vauva.fi/keskustelu/3954615/ketju/miten_synnytyksessa_repeamista_voisi_ehkaista/sivu/1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi