♥SYYSYSTÄVIEN -04 TORSTAI♥
Kommentit (20)
Yö oli huono. Esikoinen heräsi ennen kolmea ja sanoi isälleen, etten jaksa enää nukkua. Pieni taistelu oli, että alkoi uudelleen nukkua. Mies oli lopulta ottanut viereensä. Mietittiin aamulla, että johtuiko eilisestä illasta:( Minen tiedä mitä tehdä:(
Jatu, Vantaalla on kait paljon parempi tilanne hammaslääkärin suhteen kuin Helsingissä. Tosiaan aika saatiin sinne joulukuulle ja mun mielestä se on ihan ok, kun kyseessä tollanen erikoisjuttu. Jos pääsis esikoinenkin ensin tutustumaan uuteen puheterapeuttiin joka sitten opastaa alkuun kojeen käytössä.
Nyt töitä...
T: Ynis
Jos yöllä voisi soittaa neuvolaan, montakohan kertaa olisin jo soittanut viimeisen kahden vuoden aikana ja sanonut rumia asioita. Kun periaatteessa kaikki nukkumisen suhteen ihan ok, huonomminkin voisi olla mutta mutta. En siis ole hyväksynyt vielä sitä, että Onni tarvii vähän vähemmän unta kuin esim. serkkunsa. Eilen nukahti 21.30 kun tulivat miehen kanssa kaupasta vasta kasin jälkeen. Ja heräsi tänä aamuna 5.40!!! Kävin katsomassa kun huuteli ja pian Onni alkoi jutella niitä näitä yksin. Mies meni peitteleen ja sittenhän sitä tarinaa vasta alkoikin tulla. Sinänsä ihan hauskaa ja suloista mutta ei sitten kuitenkaan. Väsyttää melkoisesti vaikka yritin jäädä sänkyyn ja taisinkin torkahtaa ennen kuin mies lähti töihin ja Onni tuli herättään.
Ja pihalla tulee vaakatasossa vettä. Jos oltain herätty normiaikaan, oltais menty pihalle mutta nyt en jaksa. Eilinen puistosta kotiin tuleminen avoimen pk:n jälkeen oli sellainen taistelu, että saa riittää hetkeksi. Heitin lelutkin varastoon ja siellä pysyvät nyt tovin.
Ai että on nyt happamat ajatukset.
Yniäisen perheeseen nukutusvoimia. Meilläkin tuo toimi tosiaan taas on alkanut kestään pidempään. Just pari viikkoa sitten oli aika, että Onni nukahti viimeistään 20min jälkeen. Nyt lentelee välillä uninallet ja muuten vaan kikkailee; potkii seiniä, pyörii ja hyörii. Eilen meni ihan huudoitta (äidilläkin..) mutta tulin siihen tulokseen että synttäreiden jälkeen kun on yövieraat lähtenyt, meidän poikaa aletaan koulia nukahtamaan itsekseen huoneeseensa. Ei puoli tuntia tietysti pitkä aika ole ihmisen elämässä istua huoneen kylmällä lattialla mutta kuitenkin.
Hiisiläinen. Olkkarin verhotkin olis valmiina liikkeessä nyt mutta enpä taida tänä aamuna mennä hakemaan, on sen verran liian aikaisin noustu. Putiikki kun aukeaa vasta klo 10. Jaa, no kellohan on jo 9. Mutta silti.
Typy kattoo Ti-ti-nallea :-) Vihdoin on löytyny jotain mitä jaksaa vähän kattoo,sain jopa kylppärin nyt ammulla pestyy!
Aika tiivisti tujottaa sillon ku nallet laulaa ja laulaa mukana :-) että saattaa pian tulla óngelmaks et kokoajan kattos...
Puistoolähetää,ei oikein nappaa taas...alkuviikon isi ulkoili meiän kans ni oli seuraa,nyt ei sitte huvita yksin!
Onkohan HullutPäivät jo viikon päästä??Tietäskö kukaa...
Illalla meen jumppaa,olluki viikon tauko nuhan takii mut nyt jo varmaan jaksaa!
jatu
Onni päikyillä omassa sängyssään. Sataa niin kovasti etten viitsinyt pihalle viedä. Olishan se siellä nukkunut, nuhaisena hyvinkin mutta itse olisin ollut läpimärkä nukutuksen jälkeen.
Hain tänään sittenkin uudet verhot, jotka on ollu melkein kuukauden ommeltavana liikkeessä. Hintaa tuli vajaa 160e!!!! joka on mun mielestä paljon. Kyseessä siis yhteen ikkunaan verhot. Sitten kysyin, miten niitä pestään niin täti arveli, että " varmaan 30 asteessa" . Ja kun kangasrullasta ei löytynyt merkintää, sanoi että voihan sen sitten soittaa ja kysyä vielä. Siis mitä??? Mä ostan tuhannen markan verhot eikä mulla ole varmaa tietoa pesuohjeista. Palvelua parhaimmillaan.
Eikä saatu sitten sohvia synttäreille. Tänään haetaan nojatuolit ja lainasohva, jonka Isku lupas. Sohva on sininen vissiin mutta eipä tuo haittaa. Ihan reilua, että antavat jonkun sohvan, tehtaan vikahan se on, ettei meidän sohva ole vielä valmis.
Taas on purkan syönti mennyt Onnilla liiallisuuksiin. Sitä kun pitäs aina olla saamassa ja huonoina päivinä sitä myös saa kun en jaksa kuunnella sitä vinkumista. Kakkasi ennen unia vaippaan ja sanoi, että tuli pissa. Ja käveli - no sen näköisenä kuin olis tosiaan paskat housussa:) Olihan siellä mutta se " pissa" oli löysää kakkaa, joka tuli vaipasta ohi. Purkka sen taitaa meillä aiheuttaa, tätä tapahtuu aina silloin tällöin.
Meillä ei vieläkään Onni katsele mitään lasten piirrettyjä tms. Ei olla annettu katsoa tai siis ostettu mitään katsottavaa. Joskus kyllä tuntuu, että se vois toimia näin sisäpäivinä. Mutta jotenkin vaan en ole tullut ostaneeksi. Eikäpä tuo koskaan ole innokas katsomaan muutenkaan lastenohjelmia töllöstä.
Mistähän tämä ruokahaluttomuus mulla johtuu. Ei, en ole raskaana. Jotenkin on alkanut tökkiä aamuisin syödä aina leipää ja samat päälliset päälle. Nytkään ei ole mitään järkevää syötävää kaapissa ja nälkä on.
Öh, jos olisin viisas, tän ajan leipoisin tai nukkuisin kun Onni nukkuu. Ajattelin kokeilla niitä Enkelin suklaakeksejä synttäreille, mies vaati kun näki ohjeen. Värkit olis kun vaan viitsisi leipoa.
Tulkaahan nyt muutkin koloistanne, eihän mun yksinpuhelua kestä kukaan.
T-P
laahustaa paikalle tohvelit maata viistäen, on tuo otsikon ääni.
Vastaus eiliseen omaan kysymykseeni. Kohtuuttomuutta ei voi tietää. On vain otettava nenästä kiinni ja hypättävä toivoen, että vesi kannattaa, eikä ole jäätävän kylmää.
Vertauskuvaista totellisuuteen, käytännössä ehkä kohtuuttomastakin pyynnöstä heräsi jonkin verran hedelmällinen keskustelu - miehen aloitteesta. Joten oikein hyvin positiiviseen suuntaan vei tämä eksperimentti, monessa mielessä.
Voe Kaunokaista, taas hereillä. Koska voi ruveta allergiaa epäilemään?
Tipsulla oli hyvä hinta verhoilla...
Kukkuu
No ei tietenkään enää eilen selvinnyt kirjoittelemaan.
Nyt poika ollu tarhassa ja unia vetelee alakerrassa. Olen pari päivää nukuttanut hänet syliin, kun on nuhaa ja yskää ja sängyssä nukahtaminen tosi levotonta. Herää aina nukahdettuaan johonkin " korinaan" ... Keittosuolatipat on onneksi taanneet hyvät yöunet. (Ihmeainetta!)
Ynis täällä vähän samat metkut pojalla nukahtamisessa.. Lentää muumit ja tyynyt ja peitot ja sit poika kömpii pois sängystä. Teillä oli muistaakseni vielä pinnis käytössä. Mut tuo lasten sänky ei poikaa pidättele yhtään, joten vieressä on vielä istuttu nukahtamiseen asti. En tiedä millon sais aikaiseksi yksinnukahtamisen unikoulua pitää.. En ainakaan ennen vauvan syntymää kun mies ei oo kyllä siinä mukana yhtään!
Musta tuntuu et poika on vielä jotenkin sellainen rauhaton pitkään sängyssä.. Mikähän siihen auttaisi että rauhoittuisi nopeammin... Oon yrittänyt lukea pidempää satua tai laulaa tai olla hiljaa tai.. Mutta kyllä se nukahtaminen tosiaan tuntuu venyvän. Syliin nukahtaisi nopeasti mut siihen en halua takaisin kokoinaan kun painaa mahaa jo lahjakkaasti näinä muutamina päivinä.
Meillä on kans oltava pottalukemista kuten Saanamariako se kirjoitti. ja vielä mielellään muumia, mut muutkin hätätilassa kelpaa. Välillä pottailu onnistuu hyvin, välillä huonompia päiviä. Meilläkin sanotaan " kakka kakka" vaikka pissa ois tulossa. Ei tuo S-kirjain luonnistu vielä kuin " isi" sanassa.
MuutosGalluppiin vastaan tylsästi jo monen sanoman kärsivällisyyden! Miten sitä välillä riittää tuntitolkulla ja välillä menee hermo hetkessä! Eniten juuri poikaa ja nyt selvää uhmaa kohti saisi tulla kärsivällisyyttä lisää. Että jaksaisi aina rauhallisesti, normaali äänellä vastata/kysyä/sanoa sata kertaa saman asian! (jos se vaikka menisi perillekin :) )
Laittelin just yhden lastin vauvan vaatteita valmiiksi ja voi niitä pieniä sukkia!!! Olipa ne suloisia! Nyt alkaa olla melkain kaikki pestynä, saan vielä parilata ystävältä tyttövaatteita, jos vaikka niitä tarvitsisi ja noita vaatteita kun löytyy lähinnä vaalean/tummansinisenä, vihreänä ja ruskeana.
Olo on ollu aika hyvä, mitä nyt suonta vetää jalasta tosi tiukkaan yöllä ja hiivatulehdus tuli taas (oli jo pari viikkoa sit). Supistuksia ei oo, sit vaan tuntuu et tuntuu alapäästä painaa hirveästi jos seisoo pitkään. Mut kai ne vaan on liitoskipuja.
Ai Enkeliltä piti kysymäni minne olet menossa synnyttämään kättärille vai naistenklinikalle? Minä menen kättärille. Olin pojankin aikana ja kun oli hyvä kokemus niin ei viitsi vaihtaa.
Hei ja ostitteko Nekulle sen pyörän jota toivoi?? Meillä ajatuksena on ollu ostaa pyörä pojalle mut tosi huonosti on noita " pojanvärisiä" pyöriä näin syksyllä enää myynnissä joten taitaa jäädä keväälle. (Miehelle kun ei kelpaa mikään punainen tai violetti pyörä joita on nähty useampia alessa)
Mut nyt lopettelen jos vielä jotain ehtisi puuhata ennen kuin poitsu herää. Hyvät jatkot kaikille!
Reeli+Lenni+ masu33+5
Ihan nopsasti tässä vaan kuiskaan Enkelille, että sulle olis nyt sähköpostia. Hissunkissun häviän häiriköimästä... *hissun* *kissun*
Olin haaveillu et menisin la keskustaa ja kiertäsin koko talon,en ole tehny sitä pitkää aikaa ,mut 14pvä ei taida onnistuu :-( HÖ!!!!
Oltii ulkoilemas,meinas eka jäädä lyhyeks koska ku vihdoi selvittii ulos siel tihutti vettä.Eka aattelin et tehää sit vaa lenkki mut mentii kuitenki puistoo.Naapuri sattu myös ja oltiiki reilu 2tuntii :-) Typykiaika kivati mennä viuhto,teki välil kakkuja ja karkas vaan kerran :-)
Täytyy vähä venytellä ku viikko menny lösönä,jos jumppa kulkis paremmin...
jatu
Mies aloitti tänään työt,ollaan siis pojan kanssa kahden aina to ja pe.
Nyt on alkanut " hoitopaikkaoireilu" : (,kestää varmaan sopeutuminenkinjonkin aikaa kun on vaan osan viikkoa,siis ei tule kunno rutiinia. ILtsisin kiukkua ja uhmaa,jalanpoljentaa ja kiukkutärinää....huoh.
Nyt tapaus nukkuu,meni päikyille vasta 13.30.
Mä jynssäsin vessan kakeleidensaumoja (vanhoja) Yöks mikä homma,ja kaakelinsaumoja eikoskaan pitäis katsella noin läheltä,aivan kui ois alkanut supistaa vähän....
Hei! Uskaltaako raskaana maalailla vesiohent.maaleilla,sisämaaleilla?
tiivii
Hyvä ja antoisa ostosreissu takana, tein löytöjä niin äidille, vauvalle kun taaperollekin!
Kiitos kaikille tupla-vaunuasiaan vastanneille. Laitoin ilmoituksen tuonne halutaan ostaa palstalle ja nyt s-posti kokoajan tulossa kun tuplakuvia satelee sinne.... Oon aika ronkeli värien ja mallien suhteen, mutta muutamat hyvät on nyt kiikarissa. Myös huutonetissä oli jotakin. Yhden tarjouksenkin olen jättänyt. Katsotaan nyt. Tiedän, että niille tulee tosi vähän käyttöä, mutta myyn ne sitten eteenpäin vuoden päästä, saa niistä ainakin osan rahoista sitten takaisin. Kiukuttaa sekin jo olen ihan jumissa kahden kanssa kun en pääse mihinkään, kun poitsu jaksa kävellä kuitenkaan pitkiä matkoja. Tänäänkin tuolla kauppakeskuksessa halusi vähän väliä vaunuihin istumaan...
Tiivii, mä olen maalannut koko kesän ULKONA tai autotallissa. Luulen että vesiohenteiset on ihan ok kunhan et päivittäin altistu maalille, tuuletat hyvin ja koitat olla nielemättä sitä.... ;) Tujummat maalit jätät sitten suosiolla miehelle ja poistut ulos siksi aikaa kun sisällä maalataan. Mitä olet maalaamassa?
T-P, olipas aikainen aamu teillä taas! Hui. Mä hädin tuskin jaksoin nousta puol 9, tosiin takana olikin hyvin, hyvin rikkonainen ja huonostinukuttu yö. Mieli kuitenkin tänäänkin ihan pirteä ;)
Ja niistä verhoista, mä olen huomannut että ompelupalveluista otetaan ihan sikakiskurihintaa! Vaikka itse kankaan saisi edullisesti, menee joihinkin ylä- ja alakäänteisiin jos ne ompelututtaa ainakin toinen mokoma rahaa. Mutta ellei omista ompelukonetta kuten minä niin minkäs teet... Nim. nytkin osa verhoista vaan harsittu paikalleen..... tilapäisesti muka...
Jatuko kyseli, Hullut päivät on muistaakseni yleensä lokakuun alussa, mutta vielä en oo nähnyt mitään mainoksia.
pitäis vielä järjestellä, siivooja tulee taas huomenna ja meillä lelumeri lattialla....
jeps, poistun taas s-postin puolelle, se menee heti tukkoon niistä kaksostenratas-kuvista ellen oo kärppänä poistamassa koko ajan....
äitikuu
Äitikuu:oon maalannut vanhan saunanoven ja takkahuoneen oven tummalla oisko nyt lakantapaisella,vesiohenteista oli.Tosi kiva näkönen tuli (aikaisemmin tummaksi tummunut mäntyovi) samalla aineella vetäsin olkkarista kattoparrun tummaksi.
Tänne on tehty -90 rempat ja sen ajan tavan mukaan mäntypanelia löytyy harmi vaan että miehestä panelit luo kodikkuutta eikä ole yhtään innokas niitä maalailemaan : ( eli vaihtoehdot on maalata jotain itse tai palkata maalari. Talvella ajattelinkin palkata jonkun vetäseen yläkerran makkareiden katot,siellä ku vielä on melko matala huonekorkeus niin avartais vähän. Ite tekis mieli sutia noita puolipaneleita,......jos jaksan.....
Nyt tuntuu että ei tässä kauaa jaksa touhuta ja on toisaalta sellanen olo että pitäis touhuta kauheesti vielä nyt kun jaksaa......
Mulla tänään huono äiti fiilis, tuli huudettua lapsekkaasti uhmikselle,joka todella oli raivostuttava,meinas vielä purra mua naamaan : (,menetin hermoni niin et aloin itkeen ja sättiin miestä,lähtivät äsken kauppaan,mies kyllä soitti äsken ja käski levätä.....
sen on niin totta,että ei auta sitten oma hermostuminen uhmiksen kanssa yhtään....mutta tuo vekara kiskoo kyllä ne primitiivisemmät tunteet tosi taidokkaasti esiin välillä, niitävarahermoja toivoisin minäkin,kiitos!!!!vielä pitäis ymmärtää että toinen oireilee hoitoonmenoakin. : (
Yritän nyt mennä lepäämään.
tiivii ,joku kysyi laskettua aikaa 20 2 se ois
Tiivii, kiva että palasit linjoille. Soitin Sinin odotusaikana johonkin Suomen terageeniseen palveluun, eivätkä he nähneet vesiliukoisilla maaleilla maalaamiseen mitään estättä. Katsoin kyllä että maalit kuuluivat M1 luokkaan ja viimeistelin vain lakalla, (ei vahailuja, ei sellakkaa tms). Molempien aikana olen siis vesiliukoisilla maalaillut, ja tuulettanut silti ahkeraan. :-)
Lila75
kysinkin tietty rautakaupasta ja samaa sanoivat.
Vilhonauttii tuossa omatekemästä omppumehusta,vaikka pienenä sai raa-astaomenasta ihottumat.
*haaveilee Tampereen reissusta*
Jatu, luulen, että ensi viikolla on 3+1 päivää Sokoksella! :) Ei tosin ollenkaan yhtä hyvä kuin hullut päivät. Tosin keväällä nekin oli surkeat.
Ei kulje ajatus ollenkaan. Huomenna on koulutuspäivä ja päälle saunomista ja päivällinen (aikainen). Kivaa:)
T: Ynis
Sään ja mielialan puolesta. Menin (vaikkei olis pitänyt) jatkaan nukutusta kun Onni itki äitiä. Ei mennyt taaskaan tuohon puuhaan kuin 45min. Palasin tänne ja olin just tulossa Reelin kirjotukseen tuosta nukuttamisen vaikeudesta.
Mä en enää vaan jaksa tätä. Ihan mahdottomaksi temppuiluksi mennyt. Nytkin olis " normaalisti" nukahtanut ennen ysiä varmasti kun on lyhyt yö ja kehnot päikyt alla mutta ei. Temppuilee vaan. Nyt lopulta menin ovelle seisomaan ja sanoin, että äiti on tässä. Tästä lähtee nyt se operaatio yksin nukahtamaan oppiminen. En ala odottaan synttäreiden ohi menoa tahi nuhan ja yskän toista poismenoa vaan se alkoi nyt. Huomenna sama homma, että ovella istun (normaalisti sängyn vierellä) ja sitten siirrytään vaiheeseen mahdoton, eli poistutaan huoneesta. Perhana sentään. Vaikkei Onni huutais tai itkis, en vaan kestä tuota touhua. Väsyttää muutenkin kun ei uni tule illalla eikä aamulla saa nukkua ja päikkyjäkään en saa otettua kun ei uni tule. Missä välissä pitäs miehen kanssa istua ja opetella taas puhumaan edes jostain?!? Kun en halua yömyöhälle kökkiä kun aamut alkaa milloin alkaa.
Tätä soopaa tämä nyt vaan suoltaa. On niin kyllästynyt olo näihin iltapuuhiin.
Ihanaa Tiivi, että oot takas palstavahvuudessa! Oon kaipaillut ja kovasti.
Niin tuo verhohomma. Tosiaan melkein puolet hinnasta koostuu työnhinnasta, kuitin mukaan. Eli tosiaan, jos olis se kone itsellä, säästäishän siinäkin. Ja olihan tuo kangaskin aika hintavaa, kun liike oli oikein sisustus- ja verhokauppa. Mutta jospa nuo olis jotenkin hienommat;)
Nyt pakastamaan illan tuotoksia. Onnille piirakka ja yks pitsa leivottu. Hyvä minä. Ja sohvat ja nojatuolitkin haettu. Jee jee. Meillä ei muuten synttärisankari saa kakkua. Leivon tavallisen kakun ja Onnille on sitten pullaa ja tuota mustikkapiirakkaa, johon laitan sitten vaikka kermavaahtoa päälle. Ei herkuttele muutenkaan kovasti, joten mun mielestä turha tehdä omaa kakkua. Ensi vuonna eri juttu, jos vielä pitää gluteenitonta olla.
Nyt suihkuun ja sitten nukkumaan. Kuka tietää aamu alkaa jo viideltä huomenna. Ehe ehe.
T-P
T-P:lle jaksuja. Eipä mun ostamat verhot oo sitte kalliita olleetkaan ;) Jaksuja nukutusjuttuihin. Jos yhtään lohduttaa, niin meillä Pekan nukutukset on ihan yhtä sähläämistä, kun Iikan ja isompien takia en pysty pitämään tiettyjä rutiineja tai en oo jaksanu vielä miettiä, miten se onnistuis.
Täykkärille yks vaihtoehto on se, että teet täykkärin perunajauhoista koko poppoolle. Kun eikös peruna Onnille sovi?
Ynis. Mun mielestä Isorinsessalle voi hyvin kertoa siitä, miks et reagoi pikkurinsessan huutoihin eli, että toisella ei oo mitään hätää, ei vaan ole oppinut vielä nukahtamaan yhtä hienosti kuin isompi tmv.
Tiivii. Kiva, kun palasit. Tsemppiä maalaushommiin ja muutenki.
Meillä asustaa tällä hetkellä varsin suloiset lapsoset ja väsynyt äiti+ isi, joka käy kääntymässä, puhuu puhelimeen ja kattelee telkkaria.
Iika on aivan hurmaava. Tyytyväinen, hymyilevä ja touhukas. Pekka on myös valloittava, varsinkin muskarissa ja kerhossa. Kotona toki pitää saada kiukutakin ja tehdä ITE. Neitin kanssa on sompailemista, kun niin helposti haluaa JOTAIN MUUTA ja on tyytymätön vähän kaikkeen, mutta jutut on hupaisia. Esikoinen on reipas eskarilainen. Tosin väsy purkautuu välillä kotona äksyilynä.
Ite painu pikapuoliin nukkumaan, että jaksaisin joskus puhua miehen kans kunnolla. Näin väsyneenä menee ihan turhaan kiukuks ja itkuks.
T@hti
Tiivii, eipä kestä kiittää. Tämä terageeninen menee nukkumaan ja ehkä huomenna on pirteämpi päivä. Osaan ehkä sitten kirjoittaa teratogeeninen ihan oikein... ;-) Rosa on onneksi kuumeeton, mutta on järkyttävän limainen edelleen (lääkäri meinasi että kurkunpäätulehdus, mutta en ole ihan varma diagnoosin oikeellisuudesta, minun korvaani ei yski asiaan kuuluvasti, eikä ole käheä ääninen???) Sininkin kuumetta enää alle 38. Ihanaa, ehkä ensiyö nukutaan.
Ajatuksissa olette!
Lila75
Pitäis kohta soittaa neuvolaan, kun nyt on taas kahtena yönä kipeästi supistanut. Plääh. Nekku syö tossa aamupalaa ja on ollut ihanan hyväntuulinen. Puistoon ei huvittais mennä tippaakaan..
Äitikuu, me ostettiin käytetyt tuplarattaat Happy Baby Spider Swing, jossa molemmille erilliset istuinosat. Tosi näppärät ja hyvät työntää, leveys 78cm. Seisomalautakin hankitaan, mutta mä tiedän, et ei Nea jaksa pitkiä kauppareissuja ja mä en ainakaan jaksa, ellen saa välillä Neaa kytkettyä istumaan! ;-) Helpompi, kun molemmat lapset valjaissa! Nea tykkää nimittäin karkailla ja tosi mielellään tyttö kävelee, mut en oo niinkään varma, että jaksaa siinä seisomalaudalla pysytellä. Vauvalehden osta&myy-palstalta löytyi.
Ynis, voimia nukutuksiin ja toivottavasti pian helpottaa!
No nyt meen soittamaan neuvolaan.. Mukavaa päivää kaikille!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv32+5