Voiko äidinmaitoa lämmittää moneen kertaan??
Ehkä tyhmä kysymys, mutta voiko jääkaapissa säilytettyä äidinmaitoa lämmittää useamman kerran? Tämä tuli mieleen, kun ainakin meillä käytettyä korviketta voi lämmittää vain kerran.
Kommentit (6)
no mieti nyt syöttojen välissä huoneen lämmössä alkaa bakteeri kanta lisääntyä eikä varmaan tuo ravintopuolikaan maidossa siitä hyvää tykkää joten en lämmittäisi uudestaan.
kiitti tiedosta..ei kato tule kaikkea ajateltua,ja kun tosiaan laitoksella sanottiin niin mistä sitä vois tietää ku kaikki on uutta...
siihen mitä laitoksella toimitaan tai sanotaan muutenkaan, esim. KS-KS:ssa vauvan pulloina oli lasipullot, tutit noihin pulloihin sai kaivaa itse isosta laatikosta (eikä kukaan sanonut mitään käsienpesusta saati steriloinnista ennenkuin ryhtyi noita sieltä laatikosta ottamaan), samoin korkit noihin pulloihin (muoviset) oli kaikki samassa laatikossa josta sitten kaiveltiin sopiva. Että tosi steriiliä meininkiä.. harmittaa varsinkin kun vastasyntyneet on kyseessä.
alkuperäiseen viestiin, ehdottomasti ei saisi lämmittää, jos haluaa tarjota puhtainta mahdollista maitoa lapselleen. Järjelläkin ajateltuna sinne maidon sekaan tulee väkisin bakteereja esim. äidin iholta, samoin vauvan suusta virtaa maitoa takasin pulloon syöttäessä. Ja bakteerit lisääntyvät huimaa vauhtia huoneenlämmössä - itse olen pitänyt tunnin rajaa jääkapista ottamisen jälkeen, jonka ylittymisen jälkeen en enää maitoa lapselle juota.
Aina jos pullosta on imetty, se täytyy käyttää noin tunnin kuluessa ja sitten heittää pois (suusta bakteerit) ja yleensäkin ei useita lämmityksiä ihan lämmityksenkään vuoksi.
miten sairaalassa sanottiin silloin että voi lämmittää 1 uudestaan..?siis jos on jääkaapista ottanu ja lämmittäny ja sit siihen on jääny niin sen voi seuraavalle syötölle viel lämmittää uudestaan(ei välissä jääkaappiin enää..)??itse olen kyllä lämmittäny,mut en taida enää jos niin ei saa..