Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vanhempien tiuskiminen lapselle

Vierailija
27.07.2015 |

Missä menee raja siinä, että " on oikeus" purkaa omaa väsymystä ja jaksamista lapseen? Syytönhän se lapsi siihen on. Vaikka valvottaiskin, niin eihän se lapsi sitä tahallaan tee.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vanhemmat tiuskivat lapselle, koska lapsi on koko päivän vaatinut, mankunut, kiukutellut ja tehnyt tahallaan kiusaa. Tämä on ihan normaalia ja hyväksyttävää, koska vanhemmat eivät ole tunteettomia koneita.

En ole kuullut, että normaalit vanhemmat tiuskisivat lapselle valvottamisen vuoksi, aivan kuten normaalit vanhemmat eivät saa agressioita vauvan koliikki-itkusta.

Vierailija
2/11 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva tiskuminen ei ole suotavaa, mutta minkäs teet...ihanne vanhenpaa ei ole kaikille lapsille suotu ja asiat eivät aina mene tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki kaikki joskus kiukkuu (niin lapset, kuin aikuiset) mutta oon nähnyt niin paljon sellasta, että lasta/ lapsia kohdellaan sillälailla, kuin he olisivat syyllisiä vanhempien väsymykseen/ jaksamattomuuteen. Huudetaan ja tiuskitaan jatkuvasti. Surullista.
Ap

Vierailija
4/11 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:25"]Jatkuva tiskuminen ei ole suotavaa, mutta minkäs teet...ihanne vanhenpaa ei ole kaikille lapsille suotu ja asiat eivät aina mene tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan.
[/quote]
Uskallanpa väittää, ettei täydellistä vanhempaa olekaan. Jos ei koskaan tiuski niin tekee väärin jossain muussa paikassa.

Vierailija
5/11 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:30"]

Tottahan toki kaikki joskus kiukkuu (niin lapset, kuin aikuiset) mutta oon nähnyt niin paljon sellasta, että lasta/ lapsia kohdellaan sillälailla, kuin he olisivat syyllisiä vanhempien väsymykseen/ jaksamattomuuteen. Huudetaan ja tiuskitaan jatkuvasti. Surullista. Ap

[/quote]

Elämässä on myös surullisia asioita. :(

Vierailija
6/11 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki kaikki joskus kiukkuu (niin lapset, kuin aikuiset) mutta oon nähnyt niin paljon sellasta, että lasta/ lapsia kohdellaan sillälailla, kuin he olisivat syyllisiä vanhempien väsymykseen/ jaksamattomuuteen. Huudetaan ja tiuskitaan jatkuvasti. Surullista. Ap

[/quote]

Missäs olet päässyt seuraamaan näin monien perheiden elämää 24/7?

Vierailija
7/11 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:25"]Jatkuva tiskuminen ei ole suotavaa, mutta minkäs teet...ihanne vanhenpaa ei ole kaikille lapsille suotu ja asiat eivät aina mene tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. [/quote] Uskallanpa väittää, ettei täydellistä vanhempaa olekaan. Jos ei koskaan tiuski niin tekee väärin jossain muussa paikassa.

[/quote]

Ihanne vanhempi onkin kyllin hyvä, ei täydellinen. Ihanne vanhempi tietää, että ei ole kaikessa hyvä ja sitä kutsutaan terveeksi itsetunnoksi.

Vierailija
8/11 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sinä sitten olet näissä perheissä seuraamassa miten he keskustelevat näistä  asioita jälkikäteen, jos kuppi on esim. mennyt nurin?!

Vierailija
9/11 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 7 päivää viikossa, monta tuntia päivässä nään heitä (siis naapurit), niin eiköhän siinä nää aika hyvän kokonaiskuvan. Ainakin mun mielestä. Ja olen ollut useammassa perheessä lasten hoitajana ja viettänyt heidän kotonaan todella paljon aikaa. Mielestäni kokonaiskuva on aika selvillä.

Vierailija
10/11 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:37"]

Jos 7 päivää viikossa, monta tuntia päivässä nään heitä (siis naapurit), niin eiköhän siinä nää aika hyvän kokonaiskuvan. Ainakin mun mielestä. Ja olen ollut useammassa perheessä lasten hoitajana ja viettänyt heidän kotonaan todella paljon aikaa. Mielestäni kokonaiskuva on aika selvillä.

[/quote]

Siis mielestäsi sekä naapureidesi että hoitoperheidesi tapa kasvattaa lapsia on väärä ja he ovat huonoja vanhempia? Itse olisit parempi, mutta sulla ei ilmeisesti ole omia lapsia?

Vierailija
11/11 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäisenä ja väsyneenä sekä jos on vaikka miehen kanssa ongelmia tai töissä, kaikki nuo voivat saada aikaan tunteenpurkauksen juuri siinä lapsen kohdalla. Väärinhän se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi