Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Torin "tarjoan egen ja tulen heti hakemaan" -ostajat. Mitä mieltä?

Vierailija
27.07.2015 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen, koska saan niin aina välillä tuollaisia yhteydenottoja ostajilta, että ilmoitetaan vaan, että maksan sen ja sen ja tulen heti hakemaan. Yleensä ne hintatarjoukset on naurettavia, tyyliin kolmasosa pyydetystä, jo edullisesta hinnasta, ja toisekseen, ja eihän kenenkään kotiin tulla noin vain. 

Ärsyttääkö teitä muita myyjiä? Minä myyn aina mieluummin sille, jolla tuntuu olevan vähän enemmän normaaleja vuorovaikutustaitoja. Kyse ei siis ole minun kohdallani edes hinnasta, vaan siitä että vapaa-ajallaan sitä ei halua säätää ihmisten kanssa enemmän kuin on pakko.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:17"]

No suurin osa myytävistä ylihinnoitelluista tavaroista on siellä tori.fissä kuukauskaupalla. Ajattelevat varmaan että saavat itselleen hyvän diilin ja tekevät myyjälle palveluksen nopealla haulla.

[/quote]

Tätä just en ymmärrä. Jos siellä isossa varastossa on ollut se tavara jo vuosia, niin ei siitä ole mikään pakko päästä eroon. Se voi edelleen olla siellä. Siitä on ihan kiva päästä eroon, joo, mutta mulla ainakaan ei ole mitään pakkoa myydä, ja siksi tuollainen ostajan ylimielinen asenne tuppaa vähän vituttamaan. Mietin usein, että millaisia nuo ihmiset on asiakkaina tavallisissa kaupoissa, ja säälin mielessäni niitä myyjäparkoja, joiden on oikeasti pakko näitä palvella leipänsä eteen. Ei välttämättä mikään miellyttävä palvelutilanne.
[/quote]

Itse taas jos laitan tuotteen myyntiin niin haluan oikeasti myydä sen.

Vierailija
2/13 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suurin osa myytävistä ylihinnoitelluista tavaroista on siellä tori.fissä kuukauskaupalla. Ajattelevat varmaan että saavat itselleen hyvän diilin ja tekevät myyjälle palveluksen nopealla haulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:17"]No suurin osa myytävistä ylihinnoitelluista tavaroista on siellä tori.fissä kuukauskaupalla. Ajattelevat varmaan että saavat itselleen hyvän diilin ja tekevät myyjälle palveluksen nopealla haulla.
[/quote] niin ja myyvät itse eteenpäin kalliilla..hohhoijaa

Vierailija
4/13 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavia tyyppejä. Yleensä en edes vastaa, joskus laitan vittuillakseni jotain "sinua ennen on jonossa kolme ostajaa jotka maksavat pyydetyn hinnan, ilmoittelen jos vapautuu :))))".

Vierailija
5/13 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:19"]Naurettavia tyyppejä. Yleensä en edes vastaa, joskus laitan vittuillakseni jotain "sinua ennen on jonossa kolme ostajaa jotka maksavat pyydetyn hinnan, ilmoittelen jos vapautuu :))))".
[/quote] Noin minäkin sanon. Muahahaa

Vierailija
6/13 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ja niille en yleensä vastaa! 

Vierailija
7/13 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:17"]No suurin osa myytävistä ylihinnoitelluista tavaroista on siellä tori.fissä kuukauskaupalla. Ajattelevat varmaan että saavat itselleen hyvän diilin ja tekevät myyjälle palveluksen nopealla haulla.
[/quote]
Mitäs sitten kun tavara EI ole ylihinnoiteltua vaan halpaa ja siltikin siitä halutaan tinkiä ainakin se 75 % hinnasta? Ja niin, että ilmoitus on kerinnyt olla vajaan tunnin ja kyselijöitä riittää. Näin on minun kohdalla sattunut useamman kerran.
-ohis

Vierailija
8/13 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:17"]

[/quote]

Tätä just en ymmärrä. Jos siellä isossa varastossa on ollut se tavara jo vuosia, niin ei siitä ole mikään pakko päästä eroon. Se voi edelleen olla siellä. Siitä on ihan kiva päästä eroon, joo, mutta mulla ainakaan ei ole mitään pakkoa myydä, ja siksi tuollainen ostajan ylimielinen asenne tuppaa vähän vituttamaan. Mietin usein, että millaisia nuo ihmiset on asiakkaina tavallisissa kaupoissa, ja säälin mielessäni niitä myyjäparkoja, joiden on oikeasti pakko näitä palvella leipänsä eteen. Ei välttämättä mikään miellyttävä palvelutilanne.

Vierailija
9/13 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistatan vitut

Vierailija
10/13 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä selitän, paljonko se tuote todellisuudessa maksaa ja loppuu se tinkiminen. Myyn siis aika paljon käyttämättömiä tuotteita n. puoleen hintaan ellen jopa enemmänkin alennusta anna.

Vierailija
11/13 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 täällä, kommentoin aika suurpiirteisesti. Ainakin täällä missä mä asun, huomaa monesti esim. Jyskin 5 vuotta vanhoja sohvia myytävän lähes alkuperäiseen ostohintaan. Eli aikoinaan maksettu siitä vaikka 500 e niin yritetään myydä 450 e. Vanhasta sohvasta.

Ja sitten niitä ilmoituksia upitetaan ja vikistään kun ei ole tilaa, voiko joku ostaa, alennetaan hintaakin siihen 400e, kun uusi sohva tulee silloin ja silloin..

Kuvittelin siis mielessäni tuommoisen tilanteen kommentoidessani ensimmäisen viestini :)

Vierailija
12/13 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:34"]

2 täällä, kommentoin aika suurpiirteisesti. Ainakin täällä missä mä asun, huomaa monesti esim. Jyskin 5 vuotta vanhoja sohvia myytävän lähes alkuperäiseen ostohintaan. Eli aikoinaan maksettu siitä vaikka 500 e niin yritetään myydä 450 e. Vanhasta sohvasta. Ja sitten niitä ilmoituksia upitetaan ja vikistään kun ei ole tilaa, voiko joku ostaa, alennetaan hintaakin siihen 400e, kun uusi sohva tulee silloin ja silloin.. Kuvittelin siis mielessäni tuommoisen tilanteen kommentoidessani ensimmäisen viestini :)

[/quote]

No tuollaisen tilanteen ymmärrän, silloin ehkä sitä neuvotteluvaraakin runsaasti alaspäin. Itse en ole tuollaisessa tilanteessa ollut myyjänä, vaan myyn ihan vaan arkista tavaraa, vaatteita, astioita, lasten leluja, ja niissä on lähtöjään jo alhaiset hinnat. 

-8-

Vierailija
13/13 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh! Tollasia tarjoajia on nykyään jopa huuto.netissä, kun on hintaehdotus vaihtoehto! "Tarjoon 30 euroa ja tulen tunnin sisällä hakemaa, soita mulle!" Ja puhelinnumero perään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan