Kysymys Tampereen rautatieasemasta
Olen matkustamassa lasten kanssa junalla ja vaihto tapahtuisi Tampereella. Tietojen mukaan ensimmäinen juna saapuu raiteelle 3 ja toinen juna lähtee raiteelta 1. Aikataulun mukaan siirtymäaikaa on 17 min, mutta sehän ei vielä sano mitään..joten kysynkin teiltä jotka Tampereen asemaa tunnette, pääseekö noiden raiteiden välillä helposti vaihtamaan? Hissi tai liukuportaat pitäis olla kun on rattaat mukana..
Kommentit (18)
Liukuportaat löytyy ja siirtyminen onnistuu tuossa ajassa ihan ok.
Jes, kiitos teille! Nyt sitten vaan toivotaan ettei eka juna ole myöhässä..
Jos ovat aikataulussa niin helposti ehtii.
Hissi on myös! Liikkuminen ja vaihtaminen on erittäin helppoa! 17min on ruhtinaallinen aika. Menee maks 5min vaikka olis kuinka ruuhkaista.. Hyvin kerkeät! :)
Ja hissit on. Sitäpaitsi 17 minuuttia on ruhtinaallinen vaihtoaika! Hyvin kerkeette.
Ap tältä näyttää Kaikki raiteet vierekkäin.. (kuten juna-asemalla yleensäkin. :D) Eikun vaan junasta liukuportaisiin/hissiin.. alas.. Pari askelta ja ylös liukuportailla/hissillä ja junaan. :)
Eka kerta junassa? Eikös noi junan vaihdot ole ihan samanalaisia kaikkialla.. kaikilla asemilla on hissi liukuportaat/portaat jossa ramppi vaunuille/pyörätuolille. :D
Yleensä myös seuraava juna odottaa vaihdossa tulevat, jos siis aikataulut myöhässä.
Ja hissillä vaan, kyllä löytyy, ja on helppo vaunujen kanssa. Hyvin ehtii 17 minuutissa. Ehdit jopa pitkästymään. :)
Ei oo eka kerta junassa :D eikä edes eka kerta yksin lasten kanssa, eikä edes eka kerta Tampereella! :D en vaan muista miten siellä ne vaihdot menee, että onko portaita tms. Mutta nyt se selvis, ihania ootte! Jännittämään alkoi vaan siinä vaiheessa kun kävin katsomassa VR sivuilta Tampereen aseman tietoja ja just nyt oli tyyliin jokainen juna 10+ minuuttia myöhässä. Kyllä mä oikeesti oon ihan reipas ja osaava äiti-ihminen... :P
Siirtymiseen menee max 3minuuttia ja tossakin on varaa sössiä kunnolla. Tampereella on vain 5 raidetta. Ehdit jokaisen varressa käymään, jos mieli tekee.
No tulis sitten ne muut kolmekin tutuksi ;) jos mä nyt vielä kerron että oon jopa asunut Tampereella. Mutten paljoa junalla matkustanut.. :D
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:10"]No tulis sitten ne muut kolmekin tutuksi ;) jos mä nyt vielä kerron että oon jopa asunut Tampereella. Mutten paljoa junalla matkustanut.. :D
[/quote]
Oo jo hiljaa, nolaat vaan ittes
Pääseekö kaikille raiteille siis samalta käytävältä, eikä ole mitään sokkeloita? Lastani varten kyselen, kun hän on yksin menossa junalla ja vaihto on Tampereella. Tuo kuva on ihan hyvä muuten, mutta siitä ei oikein selkeästi näy, mikä raide on missäkin.
Pääsee samalta käytävältä. Siellä on myös hyvät, selkeät kyltit, joissa lukee laiturien numerot. Ei ole eksymisen vaaraa. :)
Muista vaan tarkistaa, että menet oikeaan junaan. Tampereella samalla laiturilla on useampi juna, jotka menevät eri kohteisiin.
Liukuportaat on ainakin