Kuulutukset busseissa ja junissa
Olenko ainoa joka on lopen kyllästynyt lisääntyneisiin kuulutuksiin julkisissa?
Ensin tulee kuulutus jossa toivotetaan hyvää matkaa. Suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi tietenkin. Sitten tulee kuulutus kuinka ”edellytämme kasvomaskin käyttöä joukkoliikenteessä” ja pyydetään pitämään huolta hyvästä käsihygieniasta. Sitten tulee kuulutus kuinka ”tarkistamme tehostetusti lippuja runkolinjoilla”. Kolmella kielellä tietenkin. Sitten kuulutetaan taas kasvomaskista.
Ja tämän lisäksi vielä pysäkkikuulutukset. 2-3 kielellä tietenkin. Auta armias jos bussi on tyhjä ja se vaan kaahaa nopeasti pysäkkien läpi. Ei hetkeäkään ole hiljaa.
(Ja tietenkin kuulutukset ovat vähän erilaista junissa ja busseissa.)
Kommentit (9)
Mua ei haittaa nuo ollenkaan, pieniä on joidenkin ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Persaukisilla on persaukisten ongelmat.
Ei mitään järkeä ajaa esim. Helsinkiin autolla.
Mun mielestä mainokset busseissa on pahimpia. Eikö saa prkle edes matkustaa ilman mainoksia?! Olen vielä maksanut matkasta.
Ampuisin mieluummin itseni kuin matkustaisin säännöllisesti julkisilla, etenkin pääkaupunkiseudulla. Aivan kammottavaa gulag-tyylistä orjakuljetusta, siellä pakosta haistelet muiden pieruja ja hikeä, hengittelet toisten bakteereja, kuuntelet akkojen kaakatusta ja lapsien rääkymistä, yrität jotenkin ahtautua sekaan ja katselet muiden happamia masentuneita arkinaamoja. Ei kiitos, ei enää ikinä.
Yhtä puuduttavia ovat monenkieliset lässytykset firmojen puhelinpalveluissa. Kuinka näihin palveluihin onkin saatu kaikkein ärsyttävä-äänisimmät tyypit kertomaan, että paina 1 jos haluat tätä palvelua tai 2 jos tuota. Kun jaarittelu loppuu, sama alkaa englanniksi tai ruotsiksi tai molemmilla kielillä.
Soitin viimeksi Matkahuoltoon ja jo valmiiksi ärsyyntyneenä ärsytys kasvoi korkeuksiin litaniaa kuunnellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä ajaa esim. Helsinkiin autolla.
Miksi ajaisin yhtään mihinkään? Kävelen kahvikuppi kädessä pieruverkkareissa työhuoneeseen ja avaan koneen.
Joskus 2000-luvun alussa istuin vielä naama rutussa kehäykkösellä ruuhkassa arkiaamuisin tai toisinaan bussissa tai junassa. Eihän sellaista paskaa itseään kunnioittavan ihmisen psyyke kestä.