Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sain suuren säkillisen omenoita, antalkaa joku hyvä ohje mitä niistä teen! pliis!

Vierailija
27.09.2006 |

omenoita on tosi paljon ja mielellään tekisin jotain säilyvää. ehkäpä ainakin uunipellillisen (tai pari) piirakkaa pakkaseen.. oisko hyvää takuumuheloa ;D reseptiä kellään?

ehkäpä jotain sosettakin, kai sitäkin voi pakastaa? muualle kuin pakkaseen ei meillä mahdu mitään, ja sinnekin rajoitetusti kun vielä ois puolukkaa tulossa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja hillot tulemaan :)

Vierailija
2/5 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos näin on niin mun elämä muuttu kertalaakista parempaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kuulin vasta, että omppuviipaleita voi todella laittaa pakkaseen. Omenat kannattaa viipaloida veteen, jossa on hiukan sitruunamehua. Silloin eivät ehdi tummua. Laitoin itse ensimmäistä kertaa pakkaseen omenaa tässä muodossa.

Vierailija
4/5 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse opin aiemmin tällä viikolla että koskenlaskija-juustoa voi pakastaa, ja olin ihan että morjens :)

vähäks kiva tehdä silloin tällöin vaikkapa kasvissosekeittoa ja heittää pakkasesta neljännes-koskenlaskija sekaan!

täytynee hiukan organisoida pakasteita että mahtuu kaikki mun omenat ja koskenlaskijat ja tulevat puolukat.. pakkaseen on niin kiva laittaa ja vielä kivempi sieltä ottaa.

kiitos!

ap

Vierailija
5/5 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaan lohkon omput, siemenet ja kota vaan pois. Ripottelen päälle sokeria, mutta sitruunavettä en laita. Kerkeävät hieman tummua, mutta ei haittaa minua ainakaan. Talvella sitten ihana tehdä piirakkaa, lohkot vain päälle ja uuniin, eikä kukaan osaa sanoa, että olisivat pakastettuja lohkoja :) Eli eroa ei tosiaankaan huomaa, vaikka lohkot ovatkin lötköjä sulaessaan, sitä ei kannata säikähtää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme