Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sekarotuisen kissan/koiran hankkiminen netti-ilmoituksen kautta?

Vierailija
26.07.2015 |

Heips av:laiset. Nyt kaipaan järkeviä neuvoja. Haluaisin kissan, ja internet on pullollaan ilmoituksia sekaroituisista kissoista, joilla on hintaa 150-300 euroa. Onko teidän mielestänne kohtuullinen hinta, jos toinen vanhemmista on esimerkiksi Burma tai Norjalainen metsäkissa yms.

Itse ajattelin, että tällaisen kissan voisin jopa ostaa jos myyjä päästää kotiinsa katsomaan pentuja ja näen pentujen vanhemmat. Tietenkään en halua ostaa kissaa tai koiraa pentutehtaililjalta yms.

Onko teillä kokemuksia tällaisesta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yhtälailla pelkkien maatiasikissapentujen myyminen voi olla tehtailua?  mitä eroa oikeastaan on sillä ketkä kissan vanhemmat ovat?

Vierailija
2/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ota eläinsuojelu yhdistykseltä? Tai apulan annetaan osiosta? Siellä paljon etenkin kissoja jotka annetaan pois esim.muuton takia.
Itse olen ottanut 2koiraa netti ilmoitusten perusteella. Kummatkin upeita luonteeltaan ja kilttejä ja terveitä. Toinen virosta ja näin jälkiviisaana luultavasti jostain pentutehtaasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 11:42"]Mikset ota eläinsuojelu yhdistykseltä? Tai apulan annetaan osiosta? Siellä paljon etenkin kissoja jotka annetaan pois esim.muuton takia.
Itse olen ottanut 2koiraa netti ilmoitusten perusteella. Kummatkin upeita luonteeltaan ja kilttejä ja terveitä. Toinen virosta ja näin jälkiviisaana luultavasti jostain pentutehtaasta.
[/quote]
lisäyksenä vielä että eläinsuojeluyhdistys rokottaa ja leikkaa ne valmiiksi sulle.

Vierailija
4/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis totta kai.. olen valmis kaikille vaihtoehdoille. On järkevää pelastaa hylätty eläin.

Mietin vaan yleisesti näitä ilmoituksia.. Sitä mikä on moraalisesti oikein ja väärin yms...

Siksi kyselin kokemuksia muilta, tietoa yms?

Vierailija
5/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä, että mielestäni nykypäivänä ihmisen kontrolli kaikkeen on kauheaa. Onko eläimen parasta se että ihminen säätelee sen jalostusta, lisääntymistä ja vie näyttelyihin. Mikä on sen eläimen arvo..nauttiiko koira tai kissa sellaisesta? Ymmärrän että koiran luonne ja persoona miellyttää omistajaansa voi paremmin tukea sellaista toimintaa mutta kissat, kanit yms.. En vaan ymmärrä. Ei se "puhtaampikaan" rotukasvatus ole sen kummempaa kuin ihmisen hallintaa siitä kuka on kaunis ja kuka ei. Näyttelyihin ei pääse värivirheelliset yms. Kauheaa natsimeininkiä. Sanotaan että sekarotuiset koiratkin ovat terveempiä... Miksei sitten kissat?

Vierailija
6/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ottaisi sekarotuista/rekisteröimätöntä muuten kuin tutulta tai eläinsuojeluyhdistykseltä. Siten minimoin riskin pentutehtailusta.

Olen kyllä samaa mieltä siinä, että koirien jalostus on mennyt liian pitkälle ja että näyttelyt ovat mielestäni epäeettisiä.

Harmi kyllä että kenneleistä mieluummin annetaan koirat perheisiin, joissa ollaan kiinnostuneita näyttelyistä. Pelkkää kotikoiraa etsivät menevät usein hännille pentujonossa :( ehkä jos jo pentuna näkee että on värivirhe tms.

Vierailija
7/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta, kuin plussaa sulle siitä että olet selvittänyt miten välttää pentutehtailijat.

Vierailija
8/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen vanhemmista on rotukissa niin silloinhan nimenomaan ON kyse pentutehtailusta.

Vierailija
9/9 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. ehkä sitten olen sinisilmäinen..

Lähinnä mietin että miksi juuri kissojen kohdalla ollaan niinn ankaria ja tuomitsevia jos joku myy sekarotuisia kissoja. Koiria myydään vaikka millaisilla risteyksillä ja niitä ei pidetään "tehtailun" tuloksena. On eri asia tehdä bisnestä kuin joskus myydä sekarotuisia pentuja.

Miten tämän selittäisin ymmärrettävästi. Mielestäni kaikki on oikeastaan ihmisillä oman hyödyn tavoittelua aina. Miksi rotujen kasvattaminen on saanut niin järkyttävän ison aseman maailmassa. ´Ihminenhän siitä hyötyy että voi myydä kalliilla hinnalla puhdasrotuisia eläimiä ja sitten kiikuttaa niitä näytteilyihin ja pennuttaa taas. Nauttiiko eläin siitä? Mitä eläin siitä hyötyy?

Jos haluan itselleni lemmikin enkä näyttelykalua, onko väärin ostaa pentu jota voin rakastaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme