Naapuri hankki koiran
Ja minä muutan viikon kuluttua. Tulipa sopivasti tää muutto :D Olinkin iloinnut, ettei tässä taloyhtiössä ole koiria. Ei muuta. Jatkakaa.
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:19"]Mun mielestä olis tosi hyvä, jos taloyhtiöt olisivat joko selkeästi koiraystävällisiä tai sitten niissä olisi vakituinen koirien pitäminen kielletty. Koirien inhoajat voisivat elää rauhassa koirattomissa ympäristöissä ja koiraihmisillä taas olisi juttuseuraa muista koiranomistajista, koirat voisivat sosialiseerata keskenään ja taloyhtiöllä voisi olla esimerkiksi useita riittävän isokokoisia ulkoroskiksia koiranpaskapusseille. Ei musta olis ollenkaan huono idea tämä!
[/quote]
Olen täysin samaa mieltä! -ap
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:19"]Mun mielestä olis tosi hyvä, jos taloyhtiöt olisivat joko selkeästi koiraystävällisiä tai sitten niissä olisi vakituinen koirien pitäminen kielletty. Koirien inhoajat voisivat elää rauhassa koirattomissa ympäristöissä ja koiraihmisillä taas olisi juttuseuraa muista koiranomistajista, koirat voisivat sosialiseerata keskenään ja taloyhtiöllä voisi olla esimerkiksi useita riittävän isokokoisia ulkoroskiksia koiranpaskapusseille. Ei musta olis ollenkaan huono idea tämä!
[/quote]
Joo, samaan syssyyn sitten lapsivapaat taloyhtiöt!
Koiraihmiset ei yhtään ymmärtäneet, kun sanoin olevani paljon onnellisempi kun naapurin koira kuoli. Siis todellakin teen mieluummin puutarhahommia ilman että aidan takana joku räksyttää.... harmi vaan, että hankkivat muutaman kuukauden kuluttua uuden.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:32"]Koiraihmiset ei yhtään ymmärtäneet, kun sanoin olevani paljon onnellisempi kun naapurin koira kuoli. Siis todellakin teen mieluummin puutarhahommia ilman että aidan takana joku räksyttää.... harmi vaan, että hankkivat muutaman kuukauden kuluttua uuden.
[/quote]
No sä voit myös muuttaa omakotitaloon, jos et kestä muuta elämää ympärilläs tai sanoa, että oisko mahdollista saada koira olemaan haukkumatta. Kieltämättä se on raivostuttavaa, jos koira koko ajan räksyttää naapurissa, mutta siitä voi avata suunsa.
Niin no asun jo omakotitalossa, silti on naapureita. Naapuri itse huutaa koiralleen kyllä, että 'Hiljaa!', mutta ei se auta kun rakki pitäisi ottaa kurkusta kiinni ja painaa maahan kunnes oppii. Menepä tuota sitten naapurille opastamaan... en ole viitsinyt.
Vaarallisesti katsovat koirat ovat pahimpia.
http://www.vauva.fi/keskustelu/3896927/ketju/naapurin_hairitseva_koira_vahingon_riski
Huutavat paskaperseet ärsyttää enemmän.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:19"]Mun mielestä olis tosi hyvä, jos taloyhtiöt olisivat joko selkeästi koiraystävällisiä tai sitten niissä olisi vakituinen koirien pitäminen kielletty. Koirien inhoajat voisivat elää rauhassa koirattomissa ympäristöissä ja koiraihmisillä taas olisi juttuseuraa muista koiranomistajista, koirat voisivat sosialiseerata keskenään ja taloyhtiöllä voisi olla esimerkiksi useita riittävän isokokoisia ulkoroskiksia koiranpaskapusseille. Ei musta olis ollenkaan huono idea tämä!
[/quote]
Joo, samaan syssyyn sitten lapsivapaat taloyhtiöt!
[/quote]
Vahinkoalapeukku, sori
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:32"]
Koiraihmiset ei yhtään ymmärtäneet, kun sanoin olevani paljon onnellisempi kun naapurin koira kuoli. Siis todellakin teen mieluummin puutarhahommia ilman että aidan takana joku räksyttää.... harmi vaan, että hankkivat muutaman kuukauden kuluttua uuden.
[/quote]
Mielipiteitä voi olla, mutta en minäkään menis lapsi-ihmisille sanomaan, et olen paljon onnellisempi kun naapurin lapsi kuoli. Kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen, vaikka mielipiteenvapaus meillä onkin.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:32"]
[/quote]
Mielipiteitä voi olla, mutta en minäkään menis lapsi-ihmisille sanomaan, et olen paljon onnellisempi kun naapurin lapsi kuoli. Kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen, vaikka mielipiteenvapaus meillä onkin.
[/quote]
Joo, meilläkin asui entisessä asunnossa tosi rasittavia kakara naapurissa. Mutta jos hän olisi sattunut kuolemaan, niin enpä todellakaan olisi iloinnut siitä. Saati sitten ääneen sanonut, että onpa hyvä, että kuoli niin nyt on rauhallista...
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:19"]Mun mielestä olis tosi hyvä, jos taloyhtiöt olisivat joko selkeästi koiraystävällisiä tai sitten niissä olisi vakituinen koirien pitäminen kielletty. Koirien inhoajat voisivat elää rauhassa koirattomissa ympäristöissä ja koiraihmisillä taas olisi juttuseuraa muista koiranomistajista, koirat voisivat sosialiseerata keskenään ja taloyhtiöllä voisi olla esimerkiksi useita riittävän isokokoisia ulkoroskiksia koiranpaskapusseille. Ei musta olis ollenkaan huono idea tämä! [/quote] Joo, samaan syssyyn sitten lapsivapaat taloyhtiöt!
[/quote]
Joo, mä voisin muuttaa sellaiseen, missä ei ole lapsia, mutta koiria senkin edestä. :) Tosin nykyinen asuinpaikka on kyllä aika lähellä tätä muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:44"]Niin no asun jo omakotitalossa, silti on naapureita. Naapuri itse huutaa koiralleen kyllä, että 'Hiljaa!', mutta ei se auta kun rakki pitäisi ottaa kurkusta kiinni ja painaa maahan kunnes oppii. Menepä tuota sitten naapurille opastamaan... en ole viitsinyt.
[/quote]
No ei se koira sillä lailla opi olemaan haukkumatta. Sillä on joku syy siihen miksi se haukkuu: se on turhautunut ja purkaa energiaa, se näkee jotain minkä se haluaisi/haluaisi häätää pois tmv. Muuta maalle sellaiseen omakotitaloon, että ei ole naapureita lähimaillakaan.
Kaikki nuo jotka rinnastavat koiran kouleman lapsen kuolemaan ovat tasan koiraihmisiä. Hei tiedoksenne, koira on eläin lapsi ei.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:56"]Kaikki nuo jotka rinnastavat koiran kouleman lapsen kuolemaan ovat tasan koiraihmisiä. Hei tiedoksenne, koira on eläin lapsi ei.
[/quote]
Mulla on ollut koiria kauan ennen lapsia ja mulle ne on ihan yhtä rakkaita ja tärkeitä kun mun lapsetkin.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:56"]Kaikki nuo jotka rinnastavat koiran kouleman lapsen kuolemaan ovat tasan koiraihmisiä. Hei tiedoksenne, koira on eläin lapsi ei.
[/quote]
Mulla on ollut koiria kauan ennen lapsia ja mulle ne on ihan yhtä rakkaita ja tärkeitä kun mun lapsetkin.
[/quote]
Ja sama pätee koiriin ja mihin tahansa lemmikkiin että et voi tietää sitä rakkautta sitä eläintä kohtaan, jos et ole itse ikinä vastaavaa kokenut kuten äidinrakkaudestakaan et voi tietää mitään ennen kun on omia lapsia. Joten eiköhän anneta kaikkien rakastaa juuri niitä asioita, mitä itse haluaa ja kokee itselleen läheiseksi ja perheeseen kuuluvaksi. Meillä koira on perheenjäsen siinä missä lapsetkin ja sen kuolemaa surraan samalla tavalla, kun ihmisen kuolemaa ja sen sairaudesta huolestutaan samalla tavalla, kun ihmisenkin sairaudesta.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:44"]Niin no asun jo omakotitalossa, silti on naapureita. Naapuri itse huutaa koiralleen kyllä, että 'Hiljaa!', mutta ei se auta kun rakki pitäisi ottaa kurkusta kiinni ja painaa maahan kunnes oppii. Menepä tuota sitten naapurille opastamaan... en ole viitsinyt. [/quote] No ei se koira sillä lailla opi olemaan haukkumatta. Sillä on joku syy siihen miksi se haukkuu: se on turhautunut ja purkaa energiaa, se näkee jotain minkä se haluaisi/haluaisi häätää pois tmv. Muuta maalle sellaiseen omakotitaloon, että ei ole naapureita lähimaillakaan.
[/quote]
Just joo turhautuneita koiria kaupungit täynnä eikä omistajat viitsi vaivautua. Meidän talossa on parvekkeella yksi kimittävä koira. Sitä ulkoilutetaan (varmaan sen jatkuvan kimityksen hävettävyyden takia) myöhään yöllä. Kiva herätä mennen tullen siihen kimitykseen. Miksi ihmiset ottaa koiria, jos heillä ei ole viitseliäisyyttä, empatiaa ja aikaa koiran elä'mänlaadun parantamiseen. Eli koiralle koiran toimia eikä mitään jatkuvasti ihmisen mukaan menemistä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:44"]Niin no asun jo omakotitalossa, silti on naapureita. Naapuri itse huutaa koiralleen kyllä, että 'Hiljaa!', mutta ei se auta kun rakki pitäisi ottaa kurkusta kiinni ja painaa maahan kunnes oppii. Menepä tuota sitten naapurille opastamaan... en ole viitsinyt. [/quote] No ei se koira sillä lailla opi olemaan haukkumatta. Sillä on joku syy siihen miksi se haukkuu: se on turhautunut ja purkaa energiaa, se näkee jotain minkä se haluaisi/haluaisi häätää pois tmv. Muuta maalle sellaiseen omakotitaloon, että ei ole naapureita lähimaillakaan.
[/quote]
Koiraa ei pidä hankkia, jos ei osaa tai jaksa koulia siitä säyseää. Tai vaihtoehtoisesti koiranomistaja voi itse muuttaa sinne korpeen räksyttävän piskinsä kera.
Aivan niin, koiraihmisiä kaikki jotka rinnastavat koiran ja lapsen. Kamalaa olla heidän lapsensa. Samanarvoinen kuin koira. Onko joku kissaihminen samaa mieltä, että kissa on yhtä tärkeä kuin lapsi? Vai onko kissaihmiset hiukan ehkä viisaampia. Toki poikkeustapauksia heidänkin joukossaan varmasti löytyy.
Mun mielestä olis tosi hyvä, jos taloyhtiöt olisivat joko selkeästi koiraystävällisiä tai sitten niissä olisi vakituinen koirien pitäminen kielletty. Koirien inhoajat voisivat elää rauhassa koirattomissa ympäristöissä ja koiraihmisillä taas olisi juttuseuraa muista koiranomistajista, koirat voisivat sosialiseerata keskenään ja taloyhtiöllä voisi olla esimerkiksi useita riittävän isokokoisia ulkoroskiksia koiranpaskapusseille. Ei musta olis ollenkaan huono idea tämä!