Harrastaako kukaan uunileipiä?
Lapsena tehtiin ranskanleivästä. Päälle ketsuppia, lenkkisiivuja ja juustosiivuja. Syötiin tv:n ääressä kun katsottiin lauantaitansseja.
Vm72.
Kommentit (13)
Vanhanaikainen mutta todella nam. Nämä kai unohtuivat silloin kun saattoi pirauttaa pitsaa kotiovelle.
Niitä sai lapsuuden aikana ehkä kaksi kertaa. Lauantaitanssit olivat muuten tylsintä, mitä tiesin. 80-luku.
Ne on lämpimiävoileipiäneli lämppäreitä.
Muistan Lauantaitanssit! Se alkoi 18:15, ja mustavalkotelevisiossa laahusti ankean näköisiä pareja tanssilattialla ja joku villaliivinen orkesteri soitti.
Miten sellainen ohjelma on voinut olla? Miksi sitä katsottiin? Ei vissiin tiedetty paremmasta. Juma.
Lauantaitanssit oli parasta mitä tuli 70-80-luvulla telkkarista. Humppaa ei tule enää oikein mistään!
Ne on hyviä iltapalaksi tai vaikka hyvän sipulikeiton lisäksi.
Meillä käytetään myös ruisleipää noiden tekemiseen.
Kinkkua, metvurstia, revittyä kanaa tai possua, tomaattia, mozzarellaa, mausteita (basilika, pippuri), päälle (kanamuna)juustokuorrute.
Nuo on vähän kuin munakkaat: voi laittaa mitä vaan mitä kaapista löytyy....
Mies laittaa noihin pakastevihannespussin kaiken muun hauskan lisäksi, tekee niistä täyttäviä ja terveellisen oloisia. Katkarapu on myös erinomainen raikastamaan niitä. Ananastakin käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Niitä sai lapsuuden aikana ehkä kaksi kertaa. Lauantaitanssit olivat muuten tylsintä, mitä tiesin. 80-luku.
Eikä ollut! Mun enoni tanssi siellä monena iltana avovaimonsa kanssa, näkyivät usein kuvassa.
Mun naapurin mies jäi kiinni pettämisestä kun tanssi ohjelmassa vieraan naisen kanssa. Tai ainakin asia tuli kaikille selväksi, jos omalle vaimolle jo olikin.
Tänään tein pitkästä aikaa. Hyvää oli, piti saada juustoraaste ja tomaattipyre jonnekin työnnettyä.
Kyllä joskus teen lämpimiä leipiä, mutta en ihan noista aineksista. Teen paahtoleivästä, päälle ketsuppia, jauhelihaa, säilykepersikanpuolikas ja pinnalle juustoraastetta. Tämä on kai sitten 80-luvun versio. Juomaksi sopii tee.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Kyllä joskus teen lämpimiä leipiä, mutta en ihan noista aineksista. Teen paahtoleivästä, päälle ketsuppia, jauhelihaa, säilykepersikanpuolikas ja pinnalle juustoraastetta. Tämä on kai sitten 80-luvun versio. Juomaksi sopii tee.
Nyt pitää kyllä sanoa, että yäk.
Minä harrastan kansantanhuja