Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin yliopisto: jos pääsen alan X kandiohjelmaan ja olen suorittanut jo kandin alalta Y, onko siirtyminen maisteriin mahdollista perus+aineopintojen jälkeen?

Vierailija
01.03.2022 |

Eli siis, valmistun nyt keväällä yhteiskuntatieteiden kandidaatiksi. Olen hakemassa Helsinkiin opiskelemaan englantia, eikä nykyiseen tutkintooni sisälly englannin opintoja (eli en voi hakea maisteriohjelmaan).

Täällä Jyväskylässä ainakin joissain aineissa tässä tilanteessa olisi mahdollista suorittaa uuden aineen perus+aineopinnot ja sen jälkeen siirtyä maisteriohjelmaan. Onko tällainen mahdollista Helsingissä, erityisesti kielten tutkinto-ohjelmassa?

Tukikuukausien kanssa menee tiukille jos toisen kandin kääräsen kasaan ennen maisteriin siirtymistä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluat englantilaisen filologian maisteriohjelmaan ja olet ytk? En usko. Maisterikoulutukseen haetaan. Oaras tieto asiasta löytyy ko aineen tiedekunnasta ja laitokselta. Laita spostia ko laitoksen opintosihteetille ja kysy.

Vierailija
2/4 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis haluat englantilaisen filologian maisteriohjelmaan ja olet ytk? En usko. Maisterikoulutukseen haetaan. Oaras tieto asiasta löytyy ko aineen tiedekunnasta ja laitokselta. Laita spostia ko laitoksen opintosihteetille ja kysy.

Tarkoitan siis, että hakisin englannin kandiohjelmaan, jossa suorittaisin perus+aineopinnot ensin. Jyväskylässä joissain ohjelmissa tämän jälkeen voi siirtyä maisteriohjelmaan ilman että suorittaa koko kandidaatintutkintoa. Maisteriohjelmaan en voi suoraan hakea nykyisellä tutkinnollani, koska en ole suorittanut vaadittavia 60op englannin opintoja. 

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että sun pitää hakea jälleen kandivaiheeseen Helsingin yliopistoon. Itse vaihdoin saman pääaineen sisällä eli ranskan kielessä Jyväskylän yliopistosta Helsingin yliopistoon vuonna 2018 ja yritin tuolloin hyväksilukea Jyväskylän yliopiston tuohon asti suorittanut ranskan kielen opinnot Helsingin yliopistossa ja sain hyväksiluettua vain vaivaiset puoli kurssia. Muut opinnot oon joutunu opiskella Helsingin yliopistossa sitten ranskan kielen osalta. Eri yliopistojen opetusohjelmissa voi olla suuriakin eroja eri yliopistojen välillä.

Vierailija
4/4 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voithan vaikka yrittää hyväksilukea noita Jyväskylän yliopiston yhteiskuntatieteiden kandin tutkinnon opintojasi Helsingin yliopistossa ja saada siitä yhden valinnaisainekokonaisuuden.

T: edellisen viestin kirjoittaja