Nykymaailmassa pitäisi jokaisen maan vetää yhtä köyttä,jos jonnekin hyökätään niin kaikkien pitäisi auttaa riippumatta siitä onko minkä naton tai muun jäsen!
Nykymaailmassa pitäisi jokaisen maan vetää yhtä köyttä,jos jonnekin hyökätään niin kaikkien pitäisi auttaa sitä maata riippumatta siitä onko se minkä naton tai muun kerhon jäsen! 🕊️
Kommentit (27)
Kieltämättä Venäjä näyttää tarvitsevan apua.
Kansainvälisellä yhteisöllä on velvollisuus puuttua Ukrainan sotaan ja ukrainalaisen kansan tuhoamiseen interventiolla. Se voitaisiin toteuttaa aivan perustellusti ukrainalaisten siviilien suojelemistarkoituksessa tehtynä interventiona.
Siinä sovellettaisiin "Responsibility to Protect" periaatetta jonka mukaisesti kansainvälisellä yhteisöllä on velvollisuus suojella kansalaisia jos valtio ei siihen itse kykene.
"Suojeluvastuun periaate (Responsibility to protect tai R2P) on YK:n yleiskokouksen vuonna 2005 hyväksymä poliittinen sitoumus, joka pyrkii kansanmurhien, sotarikosten ja ihmisyyttä vastaan olevien rikosten estämiseen"
Valitettavasti ihmiskunnassa on aina ollut opportunisteja, ja pienikin kahakka voidaan nähdä toisaalla suurena tilaisuutena saada jotain hyötyä naapurivaltiosta, jos sitä vähän valtailee. Minä, vasten parempaa tietoa odottelin, että missä ja mikä valtio näkee Venäjän hyökkäyksen tilaisuutena ottaa haltuun jotain havittelemaansa, joten tämä yhteinen rintama tekemässä muutakin, kuin vain tuomitsemassa oli positiivinen yllätys.
Jos lähtökohta olisi ollut ap:n kuvailema, ei Venäjä - eikä mikään muukaan valtio - hyökkäisi minnekään. Alkaako tästä uusi aika? Epäilen, mutta toivon parasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää edes olla enää valtioita? Miksi ei voida vaan olla yhtä ja samaa Maan kansaa? Varmaan sitten vasta, jos alienit hyökkää...
Koska tarvitaan erilaisille ihmiselle paikkoja, joissa he voivat elää näköisiään elämää. Maanlaajuinen jättivaltio vaatisi hirmuisen tyrannijohdon, ettei se suistuisi sisällissotaan...
Vierailija kirjoitti:
Lähetätkö ap itse vapaaehtoisesti lapsesi sotaan jonkun muun maan puolesta? Tai lähdetkö itse?
Sun kaltaiset huutelijat... voi vitsi mitä paukapäitä te olette.
Venäläisten uhrautuvuus osoittaa puheesi luulotteluksi. Jos hekin niin eiköhän joku muukin.
Ja mikä sen parempi motiivi olisi kuin oikeasti lukita maiden rajat ja estää alkuunsa kaikenlainen aggression kerääminen naapureita vastaan. Putinin touhuihin olisi pitänyt olla pakotteet valmiina jo silloin, kun kansan aivopesu alkoi. Siitä on oltu kuitenkin koko ajan tietoisia ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää edes olla enää valtioita? Miksi ei voida vaan olla yhtä ja samaa Maan kansaa? Varmaan sitten vasta, jos alienit hyökkää...
Jos? Ne on jo täällä.
Vierailija kirjoitti:
Lähetätkö ap itse vapaaehtoisesti lapsesi sotaan jonkun muun maan puolesta? Tai lähdetkö itse?
Ei sotaan mitään lapsia lähetetä.
Koskeeko myös niitä maita mihin länsimaat hyökkäävät?
Vierailija kirjoitti:
Suojeluvelvoite kirjoitti:
Kansainvälisellä yhteisöllä on velvollisuus puuttua Ukrainan sotaan ja ukrainalaisen kansan tuhoamiseen interventiolla. Se voitaisiin toteuttaa aivan perustellusti ukrainalaisten siviilien suojelemistarkoituksessa tehtynä interventiona.
Siinä sovellettaisiin "Responsibility to Protect" periaatetta jonka mukaisesti kansainvälisellä yhteisöllä on velvollisuus suojella kansalaisia jos valtio ei siihen itse kykene.
"Suojeluvastuun periaate (Responsibility to protect tai R2P) on YK:n yleiskokouksen vuonna 2005 hyväksymä poliittinen sitoumus, joka pyrkii kansanmurhien, sotarikosten ja ihmisyyttä vastaan olevien rikosten estämiseen"
Mikset itkenyt asian perään kun Ranska tappoi ilmaiskulla kymmeniä siviilejä Malissa parisen kuukautta sitten?
Hys, nyt puhutaan oikeista ihmisistä eikä mistään bushmanneista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sotaan mitään lapsia lähetetä.
Muistatko afrikan lapsisotilaat?
Käytännössä NATO on juuri tuo yhtäköyttäyhdistys, mutta sitten on muutama sen ulkopuolinen häirikkö, nimittäin Venäjä, Kiina ja Pohjois-Korea ja jotain pienempiä arabi-maita vielä lisäksi.
Niin ja sen lisäksi on muutama pelokas vapaamatkustaja, joka yrittää kumarrella joka suuntaan, kuten Suomi.
Kyllä.
Jos Tongaan hyökätään, niin suomalisten nuoret heti sinne eturiviin.
(Miettikää edes hetki joskus näitä juttujanne)
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä NATO on juuri tuo yhtäköyttäyhdistys, mutta sitten on muutama sen ulkopuolinen häirikkö, nimittäin Venäjä, Kiina ja Pohjois-Korea ja jotain pienempiä arabi-maita vielä lisäksi.
Niin ja sen lisäksi on muutama pelokas vapaamatkustaja, joka yrittää kumarrella joka suuntaan, kuten Suomi.
Unohdit Intian ja Brasilian ja valtaosan muusta maailmasta.
Venäjää vastaan ovat vain NATO maat ja muutama Yhdysvaltojen vasalli kuten Japani.
Vierailija kirjoitti:
Kuten Neuvosstoliitto?
Hmm.. niinhän tähän tilanteeseen juuri päädyttiin...
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä Venäjä näyttää tarvitsevan apua.
Kukaan ei ole hyökännyt Venäjälle
Jos kaikki vetäisivät yhtä köyttä, mikä maa jäisi joukosta pois ja hyökkäisi? Vai olisiko jossain jotain toista köyttä vetävien maiden ryhmä?
Pum ja jos tulee välillä on kamala
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki vetäisivät yhtä köyttä, mikä maa jäisi joukosta pois ja hyökkäisi? Vai olisiko jossain jotain toista köyttä vetävien maiden ryhmä?
Kukaan ei hyökkäilisi, Kaikki vetävät yhtä köyttä ja jos Joku kokeilee hyökätä se nitistettäisiin heti alkuunsa niin kukaan ei enää uskalla