Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittivät painostaa/pakottaa minua kuntouttavaan työtoimintaan

Vierailija
01.03.2022 |

Yrittivät tosiaan painostaa/pakottaa kuntouttavaan työtoimintaan viime kerralla. 2 virkailijaa oli paikalla.
Eivät edes osasta paikoista paljastaneet että kyse kuntouttavasta, mutta googlettamalla selvisi.
Ikään kuin selittivät asian niin että itsestäänselvyys että johonkin niistä menisin.
Printtasivat jotain soppareitakin jo valmiiksi, toinen kävi hakemassa.
Kuuntelin aina kaikki jutut niistä, ja kyselin tietoja lisäksi.
Mutta lopuksi totesin, useaan kertaan, että kuntouttava työtoiminta ei ole täysin työkykyisiä varten.

Kusettivat myös; Väittivät vastaan kun sanoin että lain mukaan pelkkä pitkittynyt työttömyys ei ole peruste kuntouttavalle. Väittivät että on, että minun pitää lukea lisää sitä lakia.

Lopputuloksena sain vain haettavaksi työpaikkoja :D

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko hakea niihin työpaikkoihin, vai eikö kauheesti kiinnosta?

Vierailija
2/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama aloitus.

Mitä haet: sympatiaa vai rahallista tukea? Samat säännöt on kaikilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vakavasti pysymään kuntouttavasta kaukana. Siinä tulee sossut mukaan ja pääsee juttelemaan siitä osaako käydä suihkussa ennen töihin tuloa.

Palkkatukityö paras vaihtoehto, jos siihen on mahdollisuus. Työkokeilu taas kuitenkin kuntouttavaa parempi.

Vierailija
4/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit sitten töihin ettei tarvitsisi mennä. Aika pitkään saa olla työttömänä ennen kuin kuntouttavaa edes ehdotetaan. Ei sinne ohjata, jos asiakas voi työllistyä. Jos olet osatyökykyinen, niin siinä tapauksessa olisi kannattanut hakeutua esim. Kelan kautta ammatilliseen kuntoutukseen.

Vierailija
5/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle meille on oma paikkamme maailmassa. Miksi ei kuntouttava kelpaa?

Mä suostuin joskus nuorten kuntouttavaan. Ihan ilman liioittelua istuin siellä 5h päivästä 4h selaamassa kännykkää, yhden tunnin sain kulumaan siihen että väsäsin jonkun marjapiirakan jonka olisin osannut tehdä jo ala-asteella. Minkäänlaista apua mihinkään siitä ei ollut. Ja siis en laiskotellut, mitään tekemistä ei vain ollut. Vetäjäkin pyöritteli käsiään ja aina ehdotti että pelattaisko viimeiset kolme tuntia uunoa kun ei muutakaan ole. Varmasti tuo sopisi sellaiselle, jolla voimavarat on täysin lopussa ja tarvitsee edes jonkinlaisen rytmin päivään, mutta ei minulle.

Vierailija
6/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muakin yritetän pakottaa kuntouttevaan. En ole menossa

Vierailija
7/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin että jos teen työtä, haluan palkkaa. Siihen loppui ehdottelu kuntouttavasta.

Vierailija
8/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjäläinen ei voi valita.

Vierailija
9/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten almuilla eläjät jaksaa valittaa. Saa olla tosiaan vuosia työttömänä, että kuntouttava otetaan edes esille. Ei sinne muuten ohjata.

Vierailija
10/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien työttömien pitäisi kieltäytyä siitä niin niiden olisi pakko lopettaa moinen "aktivointi".

Vierailija
11/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän työllistämistä. Painostusta kuntouttavaan ja työkokeilu orjaksi. Ei ihme että monilla psyyke leviää. Olisi niin paljon helpompaa kun saisi oikeita töitä.

Vierailija
12/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan normaali/terve ihminen ole työttömänä esim. yli 4 vuotta, jos nyt ei ole ihan eläkeiän kynnyksellä tms.

Vierailija
13/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin yrittivät painostaa, vaikka olin sairaslomalla, sanomalla että viimeistään kun se loppuu on sinne mentävä. Vaikka sairauteni eivät ole mitään ajan kanssa paranevia. Eivätkä toisaalta mitään sellaisia, johon kuntouttava voisi auttaa, kuten sosiaalinen pelko.

Vierailija
14/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikuista tytärtä yritettiin myös painostaa kuntouttavaan, kun hän oli ollut reilun vuoden työttömänä. Ammattikoulutus hänellä on. Hän haki koko ajan oikeita työpaikkoja, myös osa-aikaisia ja sellaisia, jotka eivät olleet omaa alaa, esim. siivoojan paikkoja. Minä sanoin hänelle, että ei kuntouttava ole sinulle oikea paikka, koska missään hänen toimissaan ei ollut mitään vikaa, ei käytä päihteitä, ei tupakoi, laittaa itse ruuat, osaa hoitaa raha-asiansa jne. Lopulta tärppäsi ja tyttö sai osa-aikaisen työpaikan, jossa hän on nyt ollut jo muutaman vuoden. Välillä tunteja on kokoaikatyönkin verran. Kyllä siis kuntouttavaan työtoimintaan yritetään painostaa ihan vain sen takia, että ei ole saanut palkkatyötä, vaikkei ihmisessä mitään muuta vikaa olekaan.

Vierailija
15/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas sama aloitus.

Mitä haet: sympatiaa vai rahallista tukea? Samat säännöt on kaikilla.

Haluan tuoda ihmisten tietoisuuteen että tällaista tapahtuu ihan oikeasti.

Kai käsität että virkailijat rikkoivat lakia noilla ehdotuksillaan?

Vierailija
16/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huhhuh

Vierailija
17/17 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan normaali/terve ihminen ole työttömänä esim. yli 4 vuotta, jos nyt ei ole ihan eläkeiän kynnyksellä tms.

Miten niin?

Mä olen ollut 4v työtön ja olen ihan normaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän