Paljonko ulosotossa?
Kaikki, joilla velkoja/laskuja mennyt ulosottoon, niin:
Paljonko velkaa on ulosotossa? Onko maksusopimusta vai ulosmitataanko ne suoraan palkasta? Käyttekö kuitenkin töissä? Onko aikomusta maksaa velat joskus vai oletko jo luovuttanut asian suhteen? Tietääkö perheenne, kaverinne, sukulaiset?
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 22:28"]32 en menis vannomaan, sillä maksusopimuksesta ei edes välttämättä tule merkintää minnekään luottotietoihin.
[/quote]
What?
Tällä hetkellä ei ole aktiivisena kuin yksi velka, ja olen kohta ollut vuoden töissä, eivät ole ulosotossa vielä sitä huomanneet, nyt kun yksi velkoja aktivoi velan alkavat pian tarkistella että olenko töissä, ja alkavat ottaa tilistä, 2020 menee velat vanhaksi, niitä on firman jäljiltä ollut montakymmentä tuhatta, ja ne on pienetkin summat kasvaneet korkoa korolle ja kaikenmaailman oikeudenkäyntimaksut vaikka mitään en ole koskaan kiistänyt, mutta kuulemma päätökset pitää olla että voivat periä. Ei todellakaan ole mitään hajua paljonko niitä nyt on, sitä ei tiedä kukaan.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:33"]
Lisäys ed. 25. Kasvaneet korot tippuivat pois ja osa veloista. Ainoastaan verottaja ei Anna senttiäkään anteeksi mutta muut velkojat olivat tyytyväisiä kun saivat edes osan. Asianajajan palkkio oli 1000€ ja oli kyllä joka euron ansainnut. Kysyminen ei varmasti maksa mitään. Monen kohdalla varmasti voisi onnistua ja on nopeammin kuivilla kuin ulosoton tai velkajärjestelyn kautta
[/quote]
Aika jännä, mulla vanheni verot ensimmäisenä, 5 vuodessa, sitten vanheni heti perässä YEL-maksut. Muissa kestää sen 15 vuotta. En ole tehnyt sopimusta kun mulla on myös pankkilaina firmalle otettu jossa on vanhempani takaajina, jos tekisin sopimuksen joutuisivat vanhemmat lainaa maksamaan.
Ei mitään enään, äiti maksoi ne pois.
joo joo, jos on maksusopimus, jota noudattaa ei siitä uusia merkintöjä tule vaan yksi merkintä per velka ja joissain tapauksissa maksusopimus (jos velkaa on paljon) kestää kauemmin kuin merkinnät.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 13:50"]
tietääkö joku, jos on maksusuunnitelma ulosoton kanssa eli maksaa vapaaehtoisesti, niin kun alkuperäiset luottotietomerkinnät poistuvat, niin näkyykö tämä maksusopimus luottotiedoissa, vaikka velka ei vielä silloin, kun merkinnät poistuvat olisikaan vielä kokonaan maksettu?
[/quote]
Ei luottotiedoissa mitään maskusuunnitelmaa näy.
Miehellä uo:ssa noin 140000 euroa, ne rahat jemmassa sukanvarressa. Työttömyysturvasta eivät peri mitään, eikä pimeät tulot näy missään. Omaisuus on minun nimissä.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:44"]
Ei velkaa! :)
[/quote]
Niin ja juuri sinulle kysymys oli tarkoitettu vai?
mut ei kai velkajärjestely tule silloin kysymykseen, jos velat on jo ulosotossa?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:39"]
mut ei kai velkajärjestely tule silloin kysymykseen, jos velat on jo ulosotossa?
[/quote]
Kyllä, nimenomaan silloin se on hyvä ratkaisu. Oikeastaan ainoa este velkajärjestelylle on se että velat on tulleet rikoksen kautta.
En tiedä paljonko on, mutta enemmän, kuin muilla täällä. Teen töitä niin vähän, että en joudu maksamaan lyhennystä, kun siitä ei ole mitään hyötyä kenellekkään(suoja raja on suht korkea matalaan palkkaani nähden , koska lapsia 3). Odottelen vanhentumista rauhassa. Mies tekee kaikki sellaiset sopimukset ja kaupat joihin luottotiedoton ei kelpaa. Konkurssivelkoja ovat.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:47"]kolmonen, miten olet saanut tuon velkasumman aikaiseksi? [/quote] Korkoja ja oikeudenkäytikujujahan siitä on noin puolet karkeasti.Osamaksuilla,vipeillä yms. T.3
[/quote]
Tässä taas todellinen menestyjä...
Oisko tällä hetkellä pikkuisen vajaa 9000 e. 16000 eurosta on lähdetty vuonna 2011, eli olen jonkin verran saanut maksettua, tosin olen ollut työttömänä pitkiä aikoja vuosina 2012-2014. Mulla on maksusopimus, eli ei peritä suoraan palkasta. Maksan vähintään 300 e/kk, välillä enemmänkin, jos on enemmän töitä (teen osa-aikatyötä). Lisäksi veronpalautukset n. 1500 e vuodessa menee ulosottoon. Todellakin meinaan saada nämä maksettua.
Perhe, siis vanhemmat ja mieheni tietävät. Muille en ole kertonut, eikä asia sinänsä näy ulospäin. Mulla on esim. velkainen omistusasunto, jota maksan koko ajan. Kyllä hävettää nuoruuden töppäilyt, mutta niiden mukaan on elettävä. Olen ainakin oppinut virheistäni.
Kolmonen, eikös ne vanhene sjastaan nuo saatavat? 20-15 vuotta?
Olet vielä nuori.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 15:48"]Kolmonen, eikös ne vanhene sjastaan nuo saatavat? 20-15 vuotta?
Olet vielä nuori.
[/quote]
Siis 10-15 v
32 en menis vannomaan, sillä maksusopimuksesta ei edes välttämättä tule merkintää minnekään luottotietoihin.