Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilisät ovat tulleet miehen

Vierailija
24.07.2015 |

tilille, nyt pyysin siirtoa että ne tulisivat jatkossa mun tilille kun kolmas lapsi syntyy ja jään kotiin. Ei kuulemma miehelle passaa. Mulle 330€ on iso summa kun palkka ei enää tule, mies tienaa nikn hyvin ettei tuota summaa jää kaipaamaan. Silti ei käy

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse oletko tossu vai et.

Vierailija
2/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis varmaan kannattanu keskustella raha-asiat ennen lisääntymistä. Vai oletko niin huono talousasioissa, ettei mies voi luottaa sinun taloudenhoitoosi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tarvitaan miehen kirjallinen suostumus että lapsilisät tulee jatkossa mulle, aseella uhkaamallako sen hankin?

Vierailija
4/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se nyt ole ihan sama, koska lapsien tarpeisiinhan ne lapsilisät kuitenkin käytetään...?

Vierailija
5/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:45"]Olis varmaan kannattanu keskustella raha-asiat ennen lisääntymistä. Vai oletko niin huono talousasioissa, ettei mies voi luottaa sinun taloudenhoitoosi?
[/quote]

Aiemmin ei ole niin ollut väliä, nyt olisi tyhmää että nuorimman lapsilisä maksetaan mulle ja edellisten menee miehelle.

Vierailija
6/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi suostua tuollaiseen? Pitäkää ihmiset puolianne!

Vierailija
7/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:47"]Eiks se nyt ole ihan sama, koska lapsien tarpeisiinhan ne lapsilisät kuitenkin käytetään...?
[/quote]

Kotona ollessa minä useimmkn käyn kaupassa ja teen lasten vaatehankinnat, joten siksi tuo olisikin järkevkntä, että myös ne lapsilisät tulisi mulle

Vierailija
8/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelen ärsyttäviä typoja!!

Vierailija
9/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Kela myöntää lapsilisän, niin se päätös on äidin nimellä elinlapsilisä maksetaan äidille. Se on sitten äidin omaa tyhmyyttä, jos ilmoittaa Kelalle isän tilinumeron eikä omaansa.

Vierailija
10/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:47"]Eiks se nyt ole ihan sama, koska lapsien tarpeisiinhan ne lapsilisät kuitenkin käytetään...?
[/quote]

Kotona ollessa minä useimmkn käyn kaupassa ja teen lasten vaatehankinnat, joten siksi tuo olisikin järkevkntä, että myös ne lapsilisät tulisi mulle
[/quote]
No pyydät etukäteen mieheltä tai menette yhdessä vaateostoksille. Onhan tuossa jotain luottamuspulaa miehen puolelta, ehkä aiemmin olet hassannut kaikkeen turhuuteen rahoja. Vähän myös epäilyttää mua noi sun selitykset, heti tuli mieleen, että ei ihan puhtaat jauhot pussissa ole... Entäs joku yhteinen taloustili mistä tehdään nuo hankinnat, käykö se kummallekaan?

Vierailija
11/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:47"]Eiks se nyt ole ihan sama, koska lapsien tarpeisiinhan ne lapsilisät kuitenkin käytetään...?
[/quote]

[/quote]
No pyydät etukäteen mieheltä tai menette yhdessä vaateostoksille. Onhan tuossa jotain luottamuspulaa miehen puolelta, ehkä aiemmin olet hassannut kaikkeen turhuuteen rahoja. Vähän myös epäilyttää mua noi sun selitykset, heti tuli mieleen, että ei ihan puhtaat jauhot pussissa ole... Entäs joku yhteinen taloustili mistä tehdään nuo hankinnat, käykö se kummallekaan?
[/quote]

miehelle tuli alinperin lapsipuolen lapsilisä, siksi oli järkevää että 2 seuraavaskin tuli sinne -> sai korotukset. Nyt ei lapsipuolesta enää lapsilisiä makseta ja kolmas lapsi syntyi, ajattelin että olisi järkevää että jatkossa kaikki tulisi minun tililleni. Mun puolestani mies saisi vaikka shoppailla hankinnat yksinään mutta kin se ei halua eikä ehdi. Ja rahojen siirtely on yhtä hankalaa miehen puolelta ja minusta turhaa. Yhteistä tiliä ei kumpikaan halua.

Vierailija
12/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät naiset. Omat rahat ja oma vapaus. Minkä ihmeen takia rahat ovat alunperinkään menneet miehen tilille? Onko mies käynyt ostamassa aina lapsille talvikamppeet ja kengät? Ja kesällä kesäkamppeet ja -kengät? Vai onko mies antanut sinulle rahat ostoksiin kuin lapselle viikkorahaa? Miten vielä nykyaikana joku nainen taantuu lapseksi suhteessa mieheen raha-asioissa? Että huolehdi sinä, minä vain tässä kotona häärään. Miestä ja lapsia kotiorjana palvellen, ilman omia tuloja ja omia rahoja, ilman itsenäisyyttä ja aikuisuutta. Kasvattakaa selkäranka ja keskusteltaa raha-asiat selväksi ennen lisääntymistä. Sillä jos suhteessa toisella on kaikki taloudellinen valta, on hänellä loppupeleissä kaikki muukin valta.

Vierailija
13/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on perheen PÄÄ sitten JEESUS sitten Lapset sitten SINÄ

UNDERSTAND?

Vierailija
14/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerä olet ollut! Kysy kelalta voiko tilinumeron muuttaa ilman miehen lupaa. Kaikki äidit kyllä ottaa lisät omalle tilillensä. Sulle se raha kuuluu. Hitto ei ne miehet hanki lapsille mitään. 

Vierailija
15/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä yhteisessä tilissä on vikana?
Me tehtiin tili jonne tulee lapsilisät, asumistuki ja yks kortti että voi ruuat ja vaatteet maksaa sieltä kumpi tahansa.

Vierailija
16/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:05"]Mikä yhteisessä tilissä on vikana?
Me tehtiin tili jonne tulee lapsilisät, asumistuki ja yks kortti että voi ruuat ja vaatteet maksaa sieltä kumpi tahansa.

[/quote]

Miksi mies laittaisi ne sille tilille?

Vierailija
17/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:46"]Siihen tarvitaan miehen kirjallinen suostumus että lapsilisät tulee jatkossa mulle, aseella uhkaamallako sen hankin?
[/quote]

Ei tarvita. Itse heittelen ne milloin minnekin tilille. Ne on minulle (äidille) myönnettyä tukea ja omasta verkkopalvelusta päätän itse minne ne maksetaan. Välillä ovat tulleet minun tilille ja välillämiehen tilille (mikä on samalla taloustili).

Vierailija
18/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:46"]Siihen tarvitaan miehen kirjallinen suostumus että lapsilisät tulee jatkossa mulle, aseella uhkaamallako sen hankin?
[/quote]

Ei tarvita. Itse heittelen ne milloin minnekin tilille. Ne on minulle (äidille) myönnettyä tukea ja omasta verkkopalvelusta päätän itse minne ne maksetaan. Välillä ovat tulleet minun tilille ja välillämiehen tilille (mikä on samalla taloustili).[/quote]

Kelalta sanottiin että tarvitaan miehen suostumus

Vierailija
19/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:47"]Eiks se nyt ole ihan sama, koska lapsien tarpeisiinhan ne lapsilisät kuitenkin käytetään...?
[/quote]

[/quote]

Etkö sitten ole ollut kotona vanhempien lasten synnyttyä..?

Vierailija
20/25 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:13"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 19:46"]Siihen tarvitaan miehen kirjallinen suostumus että lapsilisät tulee jatkossa mulle, aseella uhkaamallako sen hankin?
[/quote]

Ei tarvita. Itse heittelen ne milloin minnekin tilille. Ne on minulle (äidille) myönnettyä tukea ja omasta verkkopalvelusta päätän itse minne ne maksetaan. Välillä ovat tulleet minun tilille ja välillämiehen tilille (mikä on samalla taloustili).[/quote]

Kelalta sanottiin että tarvitaan miehen suostumus
[/quote]

Kun ei vaintarvita! Oletko joku 17v vai 50v, kun et osaa käyttää kelan verkkopalvelua?! Kirjaudut sinne ja näet sielä sivussa kohdan lapsilisä. Avaat sen ja näet toisen kohdan eli maksuosoite. Sitten avaat sen ja muutat tilin omaksesi. Niin simppeliä. Jos sä olet lapsilisänaikoinaan hakenut, se on sun tukea ja maksetaan vaikka timbuktuun, jos itse niin haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä