Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työ jännittää

Vierailija
28.02.2022 |

Vähän huono ajankohta kirjoitella täällä normaalista elämästä, kun kaikki puhuu sodasta, mutta en keksinyt muutakaan paikkaa purkaa tuntojani rasittamatta koko ajan läheisiäni.
Eli siis aloitan uudessa työpaikassa pian. Jännittää tosi kovasti. Työpaikka on alalta, josta olen kiinnostunut ja haluan työskennellä tulevaisuudessakin. Minulla ei kuitenkaan ole aikaisempaa kokemusta kyseisistä tehtävistä. Työnantaja tietää tämän ja vakuutti, että opin kyllä asiat. Jännittää silti, että en opi ja tulen olemaan pelkkä hidaste muille työntekijöille, eikä minusta ole apua. Jännittää myös tavata uusia työkavereita. Mitä jos he eivät pidäkään minusta? Onko jollain jotain vinkkejä tai lohduttavia sanoja tähän tilanteeseen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen päivä se on pahin hirressäkin.

Vierailija
2/14 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala on kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut on valittu ja olet tervetullut uuteen paikkaan. Voit olla ihan rauhassa 👍🤗

Vierailija
4/14 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen viikon töppäilyt kuuluvat asiaan eikä niistä kannata lannistua, siinähän sitä oppii. Tsemppiä ja onnea!

Vierailija
5/14 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työ merkitsee sinulle noin paljon niin uskon, että tulet omaksumaan uutta tietoa ja työtapoja todella tehokkaasti. Varmaan väsyttää ensimmäiset viikot, kun tulee paljon uutta asiaa. Hyvin se menee! Anna itsellesi lupa onnistua 😊

Vierailija
6/14 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne täällä. Vieläpä pitkäaikaistyötön ja ikääkin, jännittää ihan älyttömästi.

Tsemppiä ap!

Vierailija
7/14 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama edessä. Uusi työpaikka vaikkakin omalta alalta eli kokemustakin löytyy, mutta jännittää se silti.

Eiköhän se kuulu ihmisluontoon ja varsinkin, jos sitä uutta haluaa.

Vähän alasta toki riippuen niin muista keskittyä ensin työhön ja vasta sitten työkavereihin.

Vierailija
8/14 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse voinut kirjoittaa aloituksen sanasta sanaan! Eli täällä ihan samat fiilikset ja ihanaa että en oo ainoo, ketä jännittää, kiitos vertaistuesta <3

Vierailija
9/14 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit fiilikset sulla. Olen itse ollut omalla alallani lähes 20 v ja vaihtanut työpaikkaan 2-5 vuoden välein. Näitä uusia työpaikkoja on siis ollut monta, ja aina on jännittänyt. Alkuun se, etten vielä osannut asioita. Myöhemmin se, miten minut otetaan vastaan (taustalla yhdessä työpaikassa rankkaa kiusaamista).

Harkitsen nytkin työpaikan vaihtoa, mutta juuri tuo uudessa aloittamisen ajatus stressaa, joten olen tyytynyt jäämään nykyiseen. Hölmö valinta, sillä tämä nykyinen duuni syö kyllä tätä naista. Pitäisi taas reipastua, mutta on rankkaa taas aloittaa alusta - vaikka konkari omalla alallani olenkin.

Vierailija
10/14 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uuteen työpaikkaan🙂

Vierailija
11/14 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ajatella positiivisia asioita, äläkä keskity pelkästään negatiivisiin.

12/14 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Hyvin se menee! Reippaasti vaan paikalle asenteella et "Jes! Nyt mulle vihdoinkin näytetään miten nää hommat hoidetaan!" 🤠

Vierailija
13/14 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina uusi jännitää ihan normaalia.Oli se työpaikka, kerho,koulu tai harrastus!Pärjäät kyllä,usko itseesi!

Vierailija
14/14 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on, että teet siellä jotain. Oon nähny liian monta uutta työntekijää, jotka on niin peloissaan, että eivät edes uskalla yrittää mitään, vetäytyvät vaan kuoreensa ja odottavat että homma lähtee itsekseen maagisesti sujumaan.

Reippaasti vaan työn touhuun. Kysyt, jos on epäselvää. Ole itse aktiivinen. Kyllä se siitä!