Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko köyhiä ihmisiä jotka esittää rikasta

Vierailija
24.07.2015 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen...

Kumpikohan on yleisempää rikkaan vai köyhän esittäminen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten esitetään rikasta?

Vierailija
2/15 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:24"]

Miten esitetään rikasta?

[/quote]

Tekemällä velkaa, jota ei pysty maksamaan tai kaikki ostetaan luotolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Aikuinen nainen, joka asuu sukulaisen omistamassa talossa, josta ei käytännössä maksa mitään. isä on ostanu uuden karhean Audin pihalle ja isä maksaa laskut sekä laittaa joka kuukausi tilille käyttörahaa. Tää daami on ihan tavallinen yksinhuoltaja ok palkalla. Ostelee Vuittoneita ja muita luksustuotteita luottokortilla ja isä maksaa laskut. Pojalla on kaikki aina vimosen päälle ja isä maksaa. Nainen on aina pa, mutta esittää jotain ihan muuta. Käsittämätöntä, ettei tohon ikään mennessä ole mitään käsitystä rahan käytöstä. Vierestä voi vain katsoa ja ihmetellä. Käsittämätöntä, että isä maksaa ja maksaa...mun luonto ei antais olla aikuinen ja oman vanhemman elätti! Ja vielä kun tämä isä ei ole mikään rikas edes!

Vierailija
4/15 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:39"]Tunnen. Aikuinen nainen, joka asuu sukulaisen omistamassa talossa, josta ei käytännössä maksa mitään. isä on ostanu uuden karhean Audin pihalle ja isä maksaa laskut sekä laittaa joka kuukausi tilille käyttörahaa. Tää daami on ihan tavallinen yksinhuoltaja ok palkalla. Ostelee Vuittoneita ja muita luksustuotteita luottokortilla ja isä maksaa laskut. Pojalla on kaikki aina vimosen päälle ja isä maksaa. Nainen on aina pa, mutta esittää jotain ihan muuta. Käsittämätöntä, ettei tohon ikään mennessä ole mitään käsitystä rahan käytöstä. Vierestä voi vain katsoa ja ihmetellä. Käsittämätöntä, että isä maksaa ja maksaa...mun luonto ei antais olla aikuinen ja oman vanhemman elätti! Ja vielä kun tämä isä ei ole mikään rikas edes!
[/quote]Kateus on kauhia asia.

Vierailija
5/15 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:39"]

Tunnen. Aikuinen nainen, joka asuu sukulaisen omistamassa talossa, josta ei käytännössä maksa mitään. isä on ostanu uuden karhean Audin pihalle ja isä maksaa laskut sekä laittaa joka kuukausi tilille käyttörahaa. Tää daami on ihan tavallinen yksinhuoltaja ok palkalla. Ostelee Vuittoneita ja muita luksustuotteita luottokortilla ja isä maksaa laskut. Pojalla on kaikki aina vimosen päälle ja isä maksaa. Nainen on aina pa, mutta esittää jotain ihan muuta. Käsittämätöntä, ettei tohon ikään mennessä ole mitään käsitystä rahan käytöstä. Vierestä voi vain katsoa ja ihmetellä. Käsittämätöntä, että isä maksaa ja maksaa...mun luonto ei antais olla aikuinen ja oman vanhemman elätti! Ja vielä kun tämä isä ei ole mikään rikas edes!

[/quote]

niin kauan kuin isä maksaa, ystäväsi ON rikas. Ei pelkästään rahassa, vaan myös ihmissuhteissa. 

Vierailija
6/15 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen rikkaita jotka esittää köyhää. Jotta säästyisi kateudelta ja saisi enemmän sympatiaa.

Vierailija
7/15 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen rikkaita jotka esittää köyhää. Jotta säästyisi kateudelta ja saisi enemmän sympatiaa.

Vierailija
8/15 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:24"]

Miten esitetään rikasta?

[/quote]

Tekemällä velkaa, jota ei pysty maksamaan tai kaikki ostetaan luotolla.

[/quote]

Jaa en ihan ymmärär mitä ajat takaa.

Vierailija
9/15 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu on minimiäitiyspäivärahalla, kaksi lasta (eri miehille), uusi mies käy kyllä töissä, mutta ihan perusduunari. On MK:n laukkuja, brunsseja, kotia sisustetaan koko ajan, uusin iphone, varaa shoppailla joka viikko yms. Lapset puetaan kalliisiin merkkivaatteisiin. En ymmärrä millä maksavat tuon kaiken koska rahan sijasta tiedän että naisella on ulosotossa suuret summat.

Vierailija
10/15 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:42"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:39"]Tunnen. Aikuinen nainen, joka asuu sukulaisen omistamassa talossa, josta ei käytännössä maksa mitään. isä on ostanu uuden karhean Audin pihalle ja isä maksaa laskut sekä laittaa joka kuukausi tilille käyttörahaa. Tää daami on ihan tavallinen yksinhuoltaja ok palkalla. Ostelee Vuittoneita ja muita luksustuotteita luottokortilla ja isä maksaa laskut. Pojalla on kaikki aina vimosen päälle ja isä maksaa. Nainen on aina pa, mutta esittää jotain ihan muuta. Käsittämätöntä, ettei tohon ikään mennessä ole mitään käsitystä rahan käytöstä. Vierestä voi vain katsoa ja ihmetellä. Käsittämätöntä, että isä maksaa ja maksaa...mun luonto ei antais olla aikuinen ja oman vanhemman elätti! Ja vielä kun tämä isä ei ole mikään rikas edes! [/quote]Kateus on kauhia asia.

[/quote]

Kyllä tuo nainen tippuu vielä korkealta ja kovaa. Viimeistään kun isä ei ole enää maksamassa. Ihminen kenelle ei rahan arvoa opeteta niin ei se siitä mitään tiedäkkään. Luulen että jos perintönä isältään saa summan niin tuo nainen tulee tarvitsemaan apua silloin. Muuten perinnötkin on tuhlattu parissa viikossa ja sitten tulee itku ja hämmennys että mitäs nyt?!?!

Vierailija
11/15 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 08:39"]Tunnen. Aikuinen nainen, joka asuu sukulaisen omistamassa talossa, josta ei käytännössä maksa mitään. isä on ostanu uuden karhean Audin pihalle ja isä maksaa laskut sekä laittaa joka kuukausi tilille käyttörahaa. Tää daami on ihan tavallinen yksinhuoltaja ok palkalla. Ostelee Vuittoneita ja muita luksustuotteita luottokortilla ja isä maksaa laskut. Pojalla on kaikki aina vimosen päälle ja isä maksaa. Nainen on aina pa, mutta esittää jotain ihan muuta. Käsittämätöntä, ettei tohon ikään mennessä ole mitään käsitystä rahan käytöstä. Vierestä voi vain katsoa ja ihmetellä. Käsittämätöntä, että isä maksaa ja maksaa...mun luonto ei antais olla aikuinen ja oman vanhemman elätti! Ja vielä kun tämä isä ei ole mikään rikas edes! [/quote]Kateus on kauhia asia.

[/quote]

Kyllä tuo nainen tippuu vielä korkealta ja kovaa. Viimeistään kun isä ei ole enää maksamassa. Ihminen kenelle ei rahan arvoa opeteta niin ei se siitä mitään tiedäkkään. Luulen että jos perintönä isältään saa summan niin tuo nainen tulee tarvitsemaan apua silloin. Muuten perinnötkin on tuhlattu parissa viikossa ja sitten tulee itku ja hämmennys että mitäs nyt?!?!

[/quote]

Nimenomaan. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi elää omien tulojensa mukaan. Jos on todella pienituloinen, työtön, tms. niin silloin on tietenkin hienoa, että on ihmisiä, jotka auttaa. Mutta tämä on työssäkäyvä ihan tavallinen yksinhuoltaja. Miksi pitää esittää olevansa rikas? Ostella sillä omalla palkalla luxusta, kun sitten ei ole varaa maksaa sähkölaskua tai nuohoojaa? Tätä mä en vaan käsitä. Naisen isä ei vielä siis todellakaan ole rikas, vaan tavallinen eläkeläinen. Ymmärtäisin vielä senkin, jos olisi joku pohatta-suku kyseessä.

Joillekin se status ja luxus vaan tuntuu olevan elinehto. Muuten ei ole mitään. Sitten on kiva poseerata LV:n huivi kaulassa selfiessä facebookissa. Sylettää.

4

Vierailija
12/15 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:31"]

[/quote]

[/quote]

Nimenomaan. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi elää omien tulojensa mukaan. Jos on todella pienituloinen, työtön, tms. niin silloin on tietenkin hienoa, että on ihmisiä, jotka auttaa. Mutta tämä on työssäkäyvä ihan tavallinen yksinhuoltaja. Miksi pitää esittää olevansa rikas? Ostella sillä omalla palkalla luxusta, kun sitten ei ole varaa maksaa sähkölaskua tai nuohoojaa? Tätä mä en vaan käsitä. Naisen isä ei vielä siis todellakaan ole rikas, vaan tavallinen eläkeläinen. Ymmärtäisin vielä senkin, jos olisi joku pohatta-suku kyseessä.

Joillekin se status ja luxus vaan tuntuu olevan elinehto. Muuten ei ole mitään. Sitten on kiva poseerata LV:n huivi kaulassa selfiessä facebookissa. Sylettää.

4

[/quote]

olette vaan kateelisia. Kyllä useimpien ja  esim mun omaisuus on sijoitettu niin, että tulot siitä jatkuvat, vaikka minä kuolisinkin. Kun mi kuolen, lapsilla on ihan hyvin varaa samaan elintasoon kuin minkä minä niille nyt tarjoan. Ja parempaan, koska minä itse en sitten enää tarvitse mitään.

ja vaikkaun lapset juuri nyt elävät kotiäitielämää ja opiskelevat, heidät on myös opetettu pitämään huolta omaisuudesta. Sitä taitoa ei vaan vielä tarvita kuin aika vaatimattomasa mittakaavassa, koska nyt minä haluan hoitaa homman itse.

Vierailija
13/15 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään köyhää, joka esittäisi rikasta. Tunnen pienituloisia, jotka elävät yli varojensa. Ostavat velaksi kaikkea mahdollista ja joutuvat sumplimaan laskujen kanssa, jotta selviytyvät kuukaudesta toiseen. Silti tekevät jatkuvasti lisää velkaa, koska käteisellä eivät enää pysty tekemään hankintojaan rahojen valuessa osamaksujen ja muiden velkojen maksuun. Niin kauanhan tuo toimii, kun luottotiedot pysyy kunnossa ja saa lisää velkaa vanhan velan päälle.

Vierailija
14/15 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 10:50"]

[/quote]

[/quote]

4

[/quote]

olette vaan kateelisia. Kyllä useimpien ja  esim mun omaisuus on sijoitettu niin, että tulot siitä jatkuvat, vaikka minä kuolisinkin. Kun mi kuolen, lapsilla on ihan hyvin varaa samaan elintasoon kuin minkä minä niille nyt tarjoan. Ja parempaan, koska minä itse en sitten enää tarvitse mitään.

ja vaikkaun lapset juuri nyt elävät kotiäitielämää ja opiskelevat, heidät on myös opetettu pitämään huolta omaisuudesta. Sitä taitoa ei vaan vielä tarvita kuin aika vaatimattomasa mittakaavassa, koska nyt minä haluan hoitaa homman itse.

[/quote]

Ne joilla asiat oikeasti ovat hyvin niin niiden ei tarvitse selitellä. Nyt taisi kolahtaa omaan nilkkaan. Mistäs sinä tiedät miten lapsesi rahat tulevaisuudessa käyttää jos mitään ei tarvitse tehdä itse. Se äidin ostama auto onkin aika jipii ja kehuttava asia? Äitini hoiti raha asiat niin hyvin että elämme sen rahoilla vaikka se makaa mullan alla. Jipii! ...voi luoja...

Vierailija
15/15 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

[/quote]

'Sylettää' kuulostaa jonkilaiselta kateudelta. En yhtään ymmärrä, miksi sinua pitäisi sylettää jonkun toisen elämä. Ymmärtäisin, jos olisit sanonut, että on surullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan