Vinkkejä blogin aloittamiseen
Nyt kaikki vinkit kehiin blogin aloittamiseen liittyen. Mitä kannattaa huomioida ja kuinka päästä alkuun? Mistä julkisuutta blogille? Onko mahdollista pysyä täysin anonyymina?
Kommentit (5)
Kiitos, en tarkoita julkisuutta sinänsä, että joku ruotisi esim tällä palstalla, vaan sitä että kuinka ihmiset löytäisivät blogiani lukemaan. Aihepiiri on kyllä tiedossa :)
Ap
Sanoisin, että et voi saada blogilla samaan aikaan suurta suosiota ja pysyä anonyyminä. Lukijoita kiinnostaa blogeissa nimenomaan kosketus oikeaan ihmiseen, ei anonyymiin henkilöön.
En löytäny uudempaa kekustelua aiheest, mut olisko lisää vinkkejä esim mitä kannattaa välttää? Nimen keksiminen on tuskaa kun on niin paljon vaihtoehtoja mitkä vois käydä :D
No, pitäisköhän aloittaa siitä, että sulla olisi aihe mistä kirjoittaa?
Lisäksi pitäisi ensi kirjoittaa hyvin ja kiinnostavasti ja saada sitä kautta lukijoita. Kommentoida itse saman aihepiirin blogeihin tai ollavaan onnekas tai sattumalta eka valitsemastasi aiheesta bloggaaja.
Julkisuutta saat tietty monellakin tavalla, mutta miksi haluat julkisuutta kovasti? Itse pidän melko suosittua blogia, en kuitenkaan kaupallista, vaan asuinmaahani kohdistuvaa. Julkisuutta en halua, pahin pelkoni on linkitys tälle palstalle - paristi on mennyt kylmät väreet, kun kävijätilastoissa on isompi määrä kävijöitä täältä. Onneksi toistaiseksi positiivisia käyntejä. Lukijoita on paljonkin, mutta en ole 20 v., en jumppaa, en osta merkkilaukkuja enkä pukeudu trendikkäästi. Lyhyesti:blogini aihe ei ole minä itse vaan maailmanmeno siellä missä asun ja minä sen ympäristön keskellä kokemuksiani kirjaten.