Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa työkkärin " monialainen työllistysmisuunnitelma"?

Vierailija
28.02.2022 |

Niin?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta on tarkoitettu niille henkilöille, jotka eivät työ- ja toimintakykynsä asettamien rajoitusten vuoksi voi osallistua julkisiin työvoimapalveluihin tai työhön. Kyseessä on siis toissijainen palvelu TE-palveluihin nähden.

Eli jos voit osallistua vaikka johonkin työvoimakoulutukseen, et kuulu kuntouttavaan toimintaan. Hae vaikka jollekin lyhyelle uravalmennuskurssille välillä. Verkkoversioitakin on.

Vierailija
62/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen kuntouttavaan tarvi sitoutua kuin 3 kuukaudeksi, jatkosta voi kieltäytyä. Tosin kannattaa valita sellainen paikka missä jaksaa käydä sen 3 kuukautta, koska jos sen keskeyttää (eikä heti jatka jossain toisessa paikassa), tulee karenssi ja tukea leikataan 40%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mene nyt siihen tapaamiseen ennen kuin alat mitään muutoshakemuksia Kelalle tekemään. Ehkä ne eivät vielä uhkaile kuntouttavalla, höpöttelette vaan mukavia.

Soittoaika se on

No, sit vastaat reippaasti puhelimeen ja kieltäydyt kuntouttavasta, jos sellaista ehdotetaan, ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
64/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä tapaamisessa on mukana te- toimiston virkailija, sosiaalihuollosta joku ihminen. He yrittävät saada sinut näyttämään sopimattomalta normaaleille työmarkkinoille. Tapaamisen tarkoitus on laittaa sinut näihin 9€/päivä orjatöihin tai johonkin työpajalle, jolloin kunta säästää sakkomaksut. Älä koskaan suostu näihin, olet pääsemättömissä. Kieltäydy, ota mieluummin karenssi, saat tt- tuesta rahaa elämiseen. Kunnalta voit hakea lisäksi harkinnanvaraista toimeentulotukea.

Mulla on tehty jo toimeentulohakemus 3 kuukaudelle. Olen saanut tämän lisäksi työmarkkinatukea. Voiko tota toimeentulotuen määrää lisätä, jos joudun karenssille??

Toimeentulotuen määrää ennemminkin VÄHENNETÄÄN karenssin takia. Varsinkin silloin, jos voidaan näyttää toteen, että olet itse aiheuttanut karenssin. 

No mä saan nyt sellaisen 90e tt-tukea, koska olen saanut työmarkkinatukea myös. Eli tuolla summalla joutuu elellä?

Luuletko vakavissasi, että saat työmarkkinatukea ollessasi karenssissa :D:D:D

En vaan sit' kysyin, että kun mulla on nyt tehty kolmelle kuukaudelle toimeentulohakemus joka on 90e per kuukausi, joudunko mä eleleen tälläiselle 90 eurolla joka kuukausi?

Jos oikaiset tttukipäätöstä, voit mahdollisesti saada enemmän. Itse sain täyden tttuen takautuvasti karenssin aikana v. 2014, mutta en tiedä onko käytännöt muuttuneet. Tttukea ei leikata niin kauan kun työnhakusi on voimassa. Kannattaa lukea finlexistä laki kuntouttavasta työtoiminnasta.

Miten oikaisu hakemus tehdään jos on saanut jo päätöksen kolmelle kuukaudelle?

Hae perustoimeentulotukea, sen alta muutoshakemus. Älä nyt höhhäile siellä vielä, käytte ensin sen puhelun.

Vierailija
65/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä, että Te-toimiston työntekijä arvioi yhdessä sinun ja sosiaalityöntekijän kanssa onko sinulla tarvetta Te-toimiston, sosiaalityön ja Kelan palveluiden yhdistämiselle.

Mikäli esimerkiksi et koe olevasi työkykyinen, mutta voisit hyötyä kuntouttavista palveluista, niin näistä keskustellaan kanssasi. Esim. olisiko kuntouttava työtoiminta sinulle oikea palvelu vahvistamaan työkykyäsi. Kyseessä on kuitenkin viimesijainen sosiaalihuollon palvelu, joka on tarkoitettu, jos on pitkään ollut työttömänä ja työkyvyssä on rajoitteita eikä työkyvyn rajoitteiden vuoksi pysty osallistumaan esim Te-toimiston palveluihin tai avoimille työmarkkinoille. Keskustelussa voi olla myös esim. Kelan kuntoutukset. Mutta ensisijassa ovat kuitenkin Te-toimiston palvelut.

Tapaamisella voidaan todeta, että monialaiset palvelut ei ole tarpeen, jolloin yhteisasiakkuutta ei ala.

Kysele ihmeessä ajalla ja pyydää aikaa pohtia, jos tulee sellaisia hetkiä, että et osaa oikein vastata. :)

Vierailija
66/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä tehtävä suunnitelma tarkoittaa yleensä sitä, että siellä tehdään muka yhdessä sinun kanssasi suunnitelma, jonka sisältöön et voi mitenkään vaikuttaa. Kuitenkin sinun pitää hyväksyä se ja sitoutua sitä noudattamaan.

Sinulle luvataan, että jos noudatat tehtyä suunnitelmaa, sinulle on siitä jatkossa hyötyä: pääset työllisyyskoulutukseen, johon olet halunnut tai kenties jopa ihan palkkatyöhön.

Yleensä käy niin, että koulutukseen et pääse, kun oli niin paljon hakijoita ja työpaikkakin on sellainen peruspäiväraha+9€. Näin oli ainakin silloin, kun olin työttömänä.

Vierailija
67/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä tapaamisessa on mukana te- toimiston virkailija, sosiaalihuollosta joku ihminen. He yrittävät saada sinut näyttämään sopimattomalta normaaleille työmarkkinoille. Tapaamisen tarkoitus on laittaa sinut näihin 9€/päivä orjatöihin tai johonkin työpajalle, jolloin kunta säästää sakkomaksut. Älä koskaan suostu näihin, olet pääsemättömissä. Kieltäydy, ota mieluummin karenssi, saat tt- tuesta rahaa elämiseen. Kunnalta voit hakea lisäksi harkinnanvaraista toimeentulotukea.

Mulla on tehty jo toimeentulohakemus 3 kuukaudelle. Olen saanut tämän lisäksi työmarkkinatukea. Voiko tota toimeentulotuen määrää lisätä, jos joudun karenssille??

Toimeentulotuen määrää ennemminkin VÄHENNETÄÄN karenssin takia. Varsinkin silloin, jos voidaan näyttää toteen, että olet itse aiheuttanut karenssin. 

No mä saan nyt sellaisen 90e tt-tukea, koska olen saanut työmarkkinatukea myös. Eli tuolla summalla joutuu elellä?

Luuletko vakavissasi, että saat työmarkkinatukea ollessasi karenssissa :D:D:D

En vaan sit' kysyin, että kun mulla on nyt tehty kolmelle kuukaudelle toimeentulohakemus joka on 90e per kuukausi, joudunko mä eleleen tälläiselle 90 eurolla joka kuukausi?

Et vaan toimeentulotukea saat enemmän jos saat karenssin. Toki jos kieltäydyt monta kertaa sovituista toimenpiteistä/palveluista voit saada P9 lausunnon jolloin toimeentulotukea leikataan.

Vierailija
68/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen kuntouttavaan tarvi sitoutua kuin 3 kuukaudeksi, jatkosta voi kieltäytyä. Tosin kannattaa valita sellainen paikka missä jaksaa käydä sen 3 kuukautta, koska jos sen keskeyttää (eikä heti jatka jossain toisessa paikassa), tulee karenssi ja tukea leikataan 40%.

Kuntouttavalla kannattaa käydä se 3 kuukautta jo sen takia että ikinä ei tarvi mennä töihin kun kertoo olleensa kuntouttavalla. Harmi ettei kuntouttavalta pääse suoraan eläkkeelle.

Vierailija
69/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavalla kannattaa käydä se 3 kuukautta jo sen takia että ikinä ei tarvi mennä töihin kun kertoo olleensa kuntouttavalla. Harmi ettei kuntouttavalta pääse suoraan eläkkeelle.

Millaisia paikkoja nämä kuntouttavat siis ovat, onko niitä joka paikkakunnalla??

Vierailija
70/71 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia paikkoja nämä kuntouttavat siis ovat, onko niitä joka paikkakunnalla??

Ne on sellaisia pilipali paikkoja joissa käydään vähän puuhastelemassa 4 tuntia kahdesta neljään päivään viikossa. En tiedä onko ihan kaikilla paikkakunnilla mutta useimmilla.

Vierailija
71/71 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aio ikinä suostua mihinkään kuntouttavaan koska miten ihmeessä se parantaa sairauksia??

Otan mieluummin karenssin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän