Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Putoaako syömällä ja liikkumalla enemmän

Vierailija
28.02.2022 |

Moni asiantuntija nykyään hokee kuinka ruokavaliolla on tärkein merkitys painonpudotuksessa, ja liikunnan merkitys on vähäinen. Tuleeko sillä konstilla vain ns. laihal*ski, jolla on surkea aineenvaihdunta?
Onko eat more, move more, burn more (g flux) parempi tapa ainakin niille joille liikunta maistuu? Palaako läski oikeasti syömällä reippaasti terveellistä ruokaa ja liikkumalla runsaasti?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis putoaako paino...

Vierailija
2/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskien kertyminenkin on aika pitkälti geeneissä. Samoin alttius diabetekseen.

Toki kannattaa katsoa ettei jatkuvasti sokeria ja rasvaisia, mutta kohtuudella voi niitäkin.

Onhan niissäkin saantisuositukset/ vuorokausi..

Sanoi mulle lääkäri tänään ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos syö itsensä liian ähkyyn niin voihan sitä pudota huonosta olosta.

Vierailija
4/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni perusteella kun liikkuu enemmän, tulee myös syötyä terveellisemmin. Jos käyt tunnin lenkillä, ei sen jälkeen tee edes mieli mitään suklaapatukkaa.

Toki jos pitäisi valita vain toinen, niin ruokavaliolla on tietysti helpompi laihduttaa kuin liikunnalla.

Vierailija
5/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syömättä paino putoaa, mutta jos et liiku niin lihakset lähtee laihduttaessa ja kun palaat kitukuurilta takaisin painoosi (kun et jaksa) tuloksena on enemmän rasvaa kuin alussa. Sen takia se liikunta mukaan myös arkeen, kitukuuri ajatuksetkin pois ja kohtuu kaikessa.

Vierailija
6/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päivässä normaalisti ilman varsinaista liikuntaa kulutan 2000 kaloria, niin voisin uskoa että minulle olisi helpompi liikunnalla kuluttaa 500 kcal siihen päälle kuin laskea syödyt kalorit 1500 kaloriin. Kehollekin ehkä parempi.

Vierailija
7/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ruokavalion muutoksella on oikea merkitys painonpudotuksessa. Tämän on sanonut minulle reumalääkäri, gynekologi, neurologi ja fysiatri.

Pudotin painoa 30kg ja en voinut paljoa liikkua sairauden takia. Joten ruokavalion muutokselta laihtuu varmasti.

Vierailija
8/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ruokavalion muutoksella on oikea merkitys painonpudotuksessa. Tämän on sanonut minulle reumalääkäri, gynekologi, neurologi ja fysiatri.

Pudotin painoa 30kg ja en voinut paljoa liikkua sairauden takia. Joten ruokavalion muutokselta laihtuu varmasti.

Jos ei voi liikkua niin varmasti on näin. Mutta kyllä liikunnallakin voi pudottaa painoa, kun ei vaan lisää syömistä samalla.

Vierailija
9/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

putoaa, kaikki putoaa jos esim aja pyörällä ja putoat satulasta.

Vierailija
10/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loeta laihdutamina. Ota asiaksesi kello ja kellon mukaan syöt aina saman aikaan koti ruokaa, et näe nälkää.Ruoka rytmi esim.sovelat itse. Amiainen kello 8. lounas kello 12. välipala kello 14. päivälinen kello 16.30. Ilta pala kello 19. sen jälken et lapaa suhusi mitän. Jätä sokeria sisältävät tuotet pois.Vaihda marjoihin. Laihdut 3 vuodessa jos lika painoa 30kg. jos likapainoa 40 kg. laihdut sen 5 vuodessa. Mutta toi ruokarytmi aina kellon mukaan.otat evät mukaan menoihin,jotta se ei kuse. Jos vaikea käsitää mitä tarkoitan.Hakun sairaalan ruoka ajat. Siellä on mitä syövätkin kellon mukaan.Laihdut jos noudata sitä.Et näe nälkää.Hyöty likunta,hissit pois käytöstä,Ainen vaihdunta lähtee käytin kun ihminen syö ruoka rymillä.Voit toki laihdutaa,laihdut palat entiseen lahdutuksen jälkeen ja lihot taas.

Vierailija
11/11 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla on tosi vaikea laihduttaa, saa liikkua ihan älypaljon ennen kuin toimii. Ongelma on, ettei ihminen jaksa antaa kaikkeaan liikunnalle kuin vähän aikaa. Innostus hiipuu ja taas ollaan ongelmissa. Ruokavalion jaksaa muokata helpommin kestävästi tervelliseksi. Totta kai noiden yhdistelmä on tehokkain mutta ihminen, joka käy töissä, raataa kaupassa käynnit ynnä muut arjen askareet, ei välttämättä jaksa lähteä enää liikkumaan illalla. En minä ainakaan. Joten laiskana, aina väsyneenä ja vähän masentuneena vakuutan, että ruokavalio helpompi tapa ja varmempi.